آخرین خبرهااستان ها

از دستکاری تذکرات اعضای شورا تا احداث ساختمان چندطبقه بدون ستون در رشت!

در جلسه شورای شهر رشت مطرح شد؛

تدبیرشرق/بهراد ذاکری با بیان اینکه ۲ سوم از پرونده‌ها در کمیسیون ماده ۱۰۰ مربوط به املاک نسقی است، یادآور شد: در یکی از مناطق شهرداری ساختمانی ساخته شد که در طبقات فوقانی ستون نداشت!

عضو شورای شهر رشت در جلسه صبح روز چهارشنبه شورا با اشاره به اینکه نگارش و چاپ کتاب مادران شهید از سوی شهرداری رشت اقدامی درست و بجایی بود، گفت: متاسفانه فرآیند چاپ و نگارش کتاب طولانی شده و روند چاپ این کتاب در انتشارات به کندی صورت گرفته است و امیدوارم خیلی زود این کتاب چاپ و رونمایی شود.

فاطمه شیرزاد در ادامه به حاشیه شهر و مناطق کم برخوردار اشاره کرد و گفت: برای ارایه خدمات بهتر در بودجه ۱۴۰۰ به محلات و مناطق کم برخوردار بودجه بیشتری اختصاص داده شود و پروژه‌های نیمه تمام را به پایان ببریم.

وی ادامه داد: شیوه نامه تعیین و تکلیف زمین‌های نسقی در حال تدوین است و با همکاری دستگاه قضایی امیدواریم بتوانیم مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد را برطرف کنیم.

عضو شورا در مورد وضعیت آسفالت شهر رشت گفت: آسفالت معابر به دلیل برودت هوا به سختی انجام می‌شود و شهرداری رشت باید برنامه ریزی مناسبی برای آسفالت در ماه‌های فرودین و اردیبهشت داشته باشد.

وی در مورد مسایل مربوط به فضای سبز نیز اظهار کرد: در بودجه ۱۴۰۰ شهرداری باید به صورت ویژه به موضوع فضای سبز توجه کند و فکر اساسی برای پیمانکاران این حوزه داشته باشند.

شیرزاد با تاکید بر اینکه در حوزه دریافت مطالبات شهرداری باید اقدامات اساسی انجام گیرد، گفت: شهرداری می‌تواند با دریافت مطالبات، هزینه‌های جاری مثل حقوق و دستمزد نیروهای حجمی، کارگری و شرکتی را پرداخت کند.

این عضو شورا همچنین خواستار آذین‌بندی فضای شهری به مناسبت دهه فجر و گرامیداشت مدافعان سلامت گیلان شد.

امیرحسین علوی با بیان اینکه چندین سال است که ساماندهی املاک نسقی در حال پیگیری است، گفت: انتظار داریم برای ساماندهی و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز، دستگاه قضایی کمک کند.

علوی با اشاره به بناهای تاریخی شهر رشت اظهار داشت: میراث فرهنگی برای حفظ و حراست از این بناهای تاریخی ورود کند و نگاه ویژه‌ای به بافت سنتی رشت داشته باشد.

این عضو شورا در مورد پروژه ژ۵ گفت: برای احداث این پروژه هنوز عقد قرارداد نشده است و برای حل این مسئله لازم است استاندار نیز ورود کند.

وی گفت: مطالبی که از سوی شورا به شهرداری خطاب می‌شود دیر به دست آن‌ها می‌رسد و گاهی هم در تذکرات و مکاتبات دستکاری می‌شود. برخی از موضوعات مصوبات شورا است و برای شهرداری لازم اجرا است و نباید در آن دخل و تصرف شود.

رمضانپور در پاسخ به صحبت‌های علوی در مورد دستکاری در تذکرات اعضای شورا گفت: هر گونه نامه و تذکرات با رونوشتی از اصل نامه عضو شورا به شهرداری ارسال می‌شود.

در ادامه بهراد ذاکری با بیان اینکه ۲ سوم از پرونده‌ها در کمیسیون ماده ۱۰۰ مربوط به املاک نسقی است، یادآور شد: در یکی از مناطق شهرداری ساختمانی ساخته شد که در طبقات فوقانی ستون نداشت!

وی خطاب به نمایندگان شهرستان رشت گفت: این موضوع با جان مردم به طور مستقیم در ارتباط است و نمایندگان شهرستان رشت بهتر است به این موضوع ورود کنند اما متاسفانه شاهد هستیم به مسائلی می‌پردازند که اهمیتی برای مردم ندارند و به حاشیه‌ها و مسایل سیاسی ورود می‌کنند.

ذاکری یادآور شد: بنده پیشنهاد می‌کنم شیوه نامه املاک نسقی را یک بار دیگر به مجمع نمایندگان استان ارسال کنیم.

وی در مورد بنای تاریخی دانشسرا نیز گفت: بنده بالای صد بار پیگیر این مسئله بودم و شورای شهر نمی‌تواند در مسائل اجرایی ورود کند و فقط ناظر است.

ذاکری افزود: سامانه ۱۳۷ کارایی مناسبی ندارد و طرحی دارم که با تقویت این سامانه یا اپلیکیشن دیگری که مردم بتوانند بر روی گوشی‌ها نصب کنند، گزارش‌های مردمی سریع انتقال پیدا کند.

یکی دیگر از اعضای شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه نماینده شورا در موضوع مناقصات هستم اظهار کرد: شهرداری رشت باید پیش از انعقاد قرار داد این نامه را در اختیار شورا قرار دهد.

حجت جذب با بیان اینکه پیرامون عملکرد یک ماه و نیم شهرداری رشت مکاتبه شده است، افزود: متاسفانه تاکنون هیچ پاسخی از این بابت دریافت نکرده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه در کمیسیون ماده ۳۸ شهرداری رشت دیون فراوانی دارد، بیان کرد: متاسفانه از این بابت نیز اقدام خاصی از سوی شهرداری رشت مشاهده نمی‌شود و حتی قاضی و دبیر کمیسیون تا کنون حق الجلسات خود را دریافت نکرده‌اند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا