آخرین خبرهااجتماعیخبر داغ

حضور ۳۰۰۰ خادمیاران رضوی فجرآفرین در برنامه‌های دهه فجر/ ترکیب «جمهوری اسلامی» اتحادی است نه انضمامی

خادمیاران رضوی

در دیدار خادمیاران رضوی فجرآفرین با رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان بر برگزاری ویژه‌برنامه‌های دهه فجر با حضور خادمیاران رضوی فجرآفرین و مردمی بودن برنامه‌های گرامیداشت دهه مبارک فجر تأکید شد.

به گزارش تدبیرشرق، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی اشجری، پیش از ظهر امروز در نشست خادمیاران رضوی فجرآفرین در سالن اجتماعات این شورا با بیان اینکه مردم ایران اسلامی عاشق و دلداده علی ابن موسی‌الرضا (ع) هستند، اظهار کرد: خدمتگزاری به این مردم در هر نقطه از عالم اجر خدمت در ساحت منور رضوی را دارد و هرکسی در هر جایگاه و کسوتی می‌تواند خادم امام رضا (ع) باشد.

وی با اشاره به اینکه شرایط ناشی از شیوع بیماری کروناآرامش را از زندگی مردم گرفته و اقشار ضعیف جامعه را در سختی و تنگنا قرار داده است، گفت: در روزهایی که توفیق حضور در حریم قدسی رضوی وجود ندارد، باید فضایی را خلق کنیم که پیوند معنوی مردم با امام رضا (ع) حفظ شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان مشکلات معیشتی را یکی از معضلات کشور به‌ویژه در دوره شیوع ویروس منحوس کرونا دانست و بیان کرد: بخشی از مردم زندگی سختی دارند و از مشکلات اقتصادی رنج می‌برند لذا باید از فرصت ایام‌الله دهه فجر برای شیرین کردن کام آنان همانند آغازین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی بهره‌برداری شود؛ روزهایی که مردم برای کمک به همنوعان خود از یکدیگر سبقت می‌گرفتند.

اشجری رزمایش مواسات و کمک‌های مؤمنانه به‌فرمان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی یادآور روزهای پیروزی انقلاب اسلامی است، افزود: همان‌گونه که مقام معظم رهبریفرمودند باید گره از کار مردم محروم و اقشار ضعیف باز شود.

وی با بیان اینکه خادمیاران رضوی ارادتمندان ساحت قدسی امام رضا (ع) است، گفت: اقدامات خدام رضوی می‌تواند گرمابخش کانون خانواده‌هایی باشد که با مشکلات اقتصادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و سفره‌های آنان را رنگین کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه شاکله انقلاب اسلامی شاکله مردمی است، افزود: اسلامی بودن و مردمی ‌بودن از مهم‌ترین ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران است.

اشجری با اشاره به اینکه ترکیب «جمهوری اسلامی» اتحادی است نه انضمامی، خاطرنشان کرد: «جمهوریت» و «اسلامیت» انقلاب اسلامی درهم‌تنیده شده و جداناشدنی است و افتخار می‌کنیم که انقلاب ایران، انقلابی اسلامی و جمهوری آن، جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه مسؤولان در نظام مقدس جمهوری اسلامی مستقیم و غیرمستقیم توسط مردم انتخاب می‌شوند، گفت: صبغه مردمی ‌بودن باید در همه فعالیت‌های مربوط به جشن انقلاب اسلامی مشهود باشد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، راهپیمایی اربعین را الگویی ناب از یک حرکت مردمی با پشتیبانی مسؤولان دانست و افزود: همه دستگاه‌ها پای‌کار هستند تا زمینه مردمی برگزار شدن جشن انقلاب را فراهم کنند.

اشجری خواستار استفاده از ظرفیت هیئت‌های مذهبی، مساجد و پایگاه‌های مقاومت، بقاع متبرکه، مدارس و دانشگاه‌ها برای برگزاری برنامه‌های دهه فجر شد و گفت: ویژه‌برنامه‌های دهه فجر چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سه بخش تبلیغی، تبیینی و میدانی اجرا و در سال جاری برنامه‌های میدانی با محوریت کمک‌های مؤمنانه برگزار می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان از تشکیل ۲۲ کارگروه بزرگداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد و افزود: در دهه فجر سال جاری برنامه تبیینی بسیاری برگزار خواهد شد زیرا دشمنان تمام‌قد ایستاده‌اند تا با استفاده از همه ابزارها و توان خود این ملت را ناامید کنند.

اشجری دمیدن روح ناامیدی در جامعه را گناهی نابخشودنی دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره از امید و نگاه امیدوارانه به آینده انقلاب سخن می‌گویند و جایگاه ممتاز ایران را یادآور می‌شوند.

وی با بیان اینکه اقتدار نظام، هوشیاری رهبری و شجاعت سلیمانی‌ها خواب را از چشمان دشمنان ربوده است، خاطرنشان کرد: دشمنی‌ها نشان می‌دهد که این انقلاب همچنان زنده و پویاست؛ البته مردم در طول این سال‌ها سختی‌ها و تلخی‌هایی را متحمل شدند اما بر اساس وعده قرآن کریم با هر سختی آسانی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به تلاش دشمنان استکباری برای از پای درآوردن نظام مقدس جمهوری اسلامی در طول عمر پربرکت انقلاب اسلامی، بیان کرد: رئیس‌جمهور ابله آمریکا رفت و انقلاب اسلامی ماند و به لطف خداوند باصلابت و استواری به راه خود ادامه می‌دهد.

برگزاری ویژه‌برنامه‌های دهه فجر با حضور خادمیاران رضوی فجرآفرین

 مسؤول نمایندگی آستان قدس رضوی در استان گیلان نیز در این نشست با اشاره به فعالیت ۲۰ کانون عمومی و تخصصی استان قدس رضوی در سطح ۱۷ شهرستان گیلان، اظهار کرد: به دنبال ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی در نیروهای انقلابی برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی به‌ویژه به دهه فجر هستیم.

جواد شفیعی ثابت، به سابقه پنج‌ساله فعالیت نمایندگی آستان قدس رضوی در استان گیلان اشاره کرد و افزود: حسب ابلاغیه‌ها و برنامه‌های طراحی‌شده از سوی آستان قدس رضوی، فرصتی ایجادشده تا عاشقان و ارادتمندان امام هشتم (ع) بتوانند این عشق و دلدادگی را در مسیر خدمت رضوی در سطح استان‌ها هم پیگیری کنند.

دبیر کانون خدمت رضوی آستان قدس رضوی گیلان، با بیان اینکه بسیاری از مردم دوست دارند خادم علی این موسی‌الرضا (ع) در حریم رضوی باشند، گفت: بر اساس طراحی‌های صورت گرفته، «خادم یاران» در قالب کانون‌های تخصصی شامل پزشکان، معلمان، حقوقی، فرهنگی، قرآنی در سطح استان‌ها فعالیت می‌کنند.

وی از اعلام داوطلبی بیش از سه هزار خادم یار رضوی در استان گیلان طی پنج سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر ۱۸۰۰ نفر در بخش خادم یاران رضوی گزینش و تأییدشده‌اند که از این تعداد، حدود ۷۰۰ نفر هنوز حوزه تخصصی خدمت خود را انتخاب نکرده‌اند و داوطلبان خادم یاری در استان محل زندگی خودشان ارائه خدمات تخصصی به نیازمندان و آحاد مردم را بر عهده می‌گیرند که این خدمات به نیت خدمت به امام رضا (ع) انجام می‌شود.

دبیر کانون خدمت رضوی آستان قدس رضوی گیلان با اشاره به فعالیت ۱۹ کانون تخصصی و یک کانون عمومی در استان، گفت: کانون‌های تخصصی در سایر حوزه‌ها مانند ایثار و شهادت، زیارت، روان‌شناسی و مشاوره، تعلیم و تربیت، رسانه و فضای مجازی و غیره نیز فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه همه مساجد و محلات می‌توانند شبکه مردمی خدمات خود را به آستان قدس رضوی متبرک کنند، افزود: علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سامانه خادم یاری در کانون‌های تخصصی ثبت‌نام کنند و هنگام تشرف به مشهد مقدس، از طریق کد ملی ساعاتی را در مجموعه حرم رضوی خادم حرم باشند.

شفیعی ثابت مجموعه خدمات نمایندگی آستان قدس رضوی در استان گیلان را شامل کمک به اقشار آسیب‌پذیر جامعه اعم از توزیع سبد کالا، کارهای عمرانی و ساخت‌وساز، درمان، فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی و غیره دانست و اظهار کرد: ویژه‌برنامه‌های دهه فجر نیز با حضور خادم یاران رضوی فجرآفرین اجرا می‌شود.

/فرارو

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا