آخرین خبرهااستان ها

از ۲۶۲ واحد صنعتی و تولیدی لنگرود، ۱۵۷ واحد تولیدی غیرفعال و نیمه فعال هستند

فرماندار لنگرود در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید؛

تدبیرشرق/کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که امروز (شنبه، ۴ بهمن) به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان لنگرود برگزار شد.

رحیم حیدری در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که امروز شنبه، ۴ بهمن)به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان لنگرود برگزار شد. با اشاره به اینکه فضای شهرستان از حیث همراهی در فضای خوبی قرار دارد، گفت: از ۲۶۲ واحد صنعتی و تولیدی شهرستان، ۱۰۵ واحد فعال و متاسفانه ۱۵۷ واحد تولیدی نیز غیرفعال و نیمه فعال است.

فرماندار شهرستان لنگرود با بیان اینکه از ۴۰ واحد در شهرک صنعتی نالکیاشهر، ۱۴ واحد فعال، هشت واحد نیمه فعال و ۱۶ واحد غیرفعال است، افزود: در شهرک صنعتی اطاقور هم از ۴۰ واحد، ۱۶ واحد فعال، پنج واحد نیمه فعال و ۱۹ واحد غیرفعال است.

حیدری ادامه داد: در مجتمع کاربری دریاسر از ۱۵ واحد، هفت واحد فعال و مابقی در مرحله دریافت زمین و امکانات هستند و در شهرک صنعتی یعقوبیه هم هفت واحد در حال راه اندازی است.

نماینده عالی دولت در شهرستان لنگرود تعداد واحدهای خارج از شهرک را ۷۷ واحد اعلام و اذعان کرد: ۴۰ درصد واحدها در شهرستان فعال و ۶۰ درصد غیر فعال هستند.

وی تعداد افراد شاغل در این واحدها را هزار و ۶۳۰ نفر اعلام و تصریح کرد: از این تعداد ۷۶۰ نفر در کارخانجات چایسازی به صورت فصلی و دائم مشغول هستند که در صورتی که مشکلات این واحدهای تولیدی و صنعتی حل شود این تعداد به سه هزار و ۲۸۲ نفر افزایش می‌یابد.

مهندس حیدری با بیان اینکه پرداختن به مقوله اقتصاد، از بسیاری بزه‌ها، آسیب‌ها و مسائل اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی جلوگیری می‌کند، افزود: نیاز واحدهای ما سرمایه در گردش، عدم توان در بازپرداخت بدهی‌ها، بالابودن هزینه‌های تولید و درخواست استمهال بدهی‌های بانکی است.

فرماندار شهرستان لنگرود در پایان درخواست کرد: تیم متخصص با نگاه کارشناسی واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان را از حیث بروز کردن تجهیزات و خطوط تولید، آموزش فنی کارکنان، اصلاح واحدها از حیث تامین مواد اولیه، تولید و فروش و… بررسی کند تا هم تولیدکننده منتفع و واحدهای صنعتی و تولیدی به روز شوند تا با رونق این واحدها تعداد اشتغال نیز افزایش یابد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا