آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

سرپرست فرمانداری شفت در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان مطرح کرد: تا پایان وضعیت نارنجی همه دستگاه های اجرایی شهرستان در آماده باش هستند ، همه مرخصی‌ها لغو و تلفن موبایل همه مدیران باید در دسترس باشد

وضعیت نارنجی

شهرداران و اداره راهداری تمهیدات لازم را در ساعات ابتدایی بارش برف، برای تردد ماشین آلات در مسیرهای مواصلاتی برای جلوگیری از تجمیع برف داشته باشند

پاسخ گویی مدیران در زمان بحران به شهروندان و روستاوندان سبب ایجاد آرامش در بین مردم می‌شود

به گزارش تدبیرشرق، با اعلام خبر بارش برف و هشدار نارنجی از سوی هواشناسی، ستاد مدیریت بحران شهرستان شفت به ریاست محمد حسن پور سرپرست فرمانداری شهرستان شفت و با حضور کلیه دستگاه‌های اجرایی در محل فرمانداری شهرستان برگزار شد.

سرپرست فرمانداری شهرستان شفت با تأکید بر حضور همه دستگاه‌های اجرایی در زمان بحران برف گفت: با توجه به میزان بارش ، جلسه ستاد بحران در روزهای آینده نیز برگزار خواهد شد. تا روز شنبه همه در آماده باش هستند ، مرخصی‌ها لغو و تلفن موبایل همه مدیران باید در دسترس باشد.

ایشان در ادامه افزود: پاسخ گویی مدیران در زمان بحران به شهروندان و روستاوندان سبب ایجاد آرامش می‌شود.
وی در این جلسه با بیان اینکه تا پایان هفته با بارش برف روبرو هستیم گفت: در مناطق جلگه‌ای بارش خفیف و در مناطق کوهستانی حجم بالاتری پیش بینی شده است.

حسن پور با بیان اینکه فاکتور زمان ارزش بسیار بالایی در پیشگیری و مدیریت بحران در بارش برف دارد گفت: در دو ساعت ابتدای بارش، ماشین آلات شهرداری ها و اداره راهداری حتما در مسیرها حضور پیدا کنند تا از تجمیع برف جلوگیری شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان با تأکید بر اینکه پیش از شروع بارش برف هماهنگی‌های لازم انجام شود گفت: وضعیت تامین ذخیره سوخت ، زنجیر چرخ ماشین آلات ، راننده و کمک راننده ها و جیره غذایی راننده‌ها باید از اکنون برنامه ریزی شود تا در حین کار دچار مشکل نشویم.

سرپرست فرماندار شهرستان شفت در مورد پاکسازی مسیرهای شهرستان گفت: پاکسازی مسیرهای مواصلاتی شهرستان با اداره راهداری و حوزه های شهری با شهرداری ها و در داخل روستاها دهیاری ها با استفاده از ظرفیت محلی نسبت به پاکسازی معابر اقدام کنند.

وی ادامه داد: با همکاری جهاد کشاورزی شهرستان تعداد تراکتورداران مشخص و نسبت به حضور آنها برای پاکسازی در سطح روستاها اقدامات لازم با هماهنگی بخشداران انجام شود.
حسن پور همچنین در مورد حضور دانش آموزان در مدارس گفت: هیچ اجباری در مورد حضور دانش آموزان در زمان کرونا و به خصوص بحران برف در مدارس وجود ندارد.

سرپرست فرمانداری شهرستان شفت با بیان اینکه هشدارهای پیش از بحران باید جدی گرفته شود گفت: اطلاعیه‌های لازم ازسوی جهاد کشاورزی به مرغداری ها ، گلخانه دارها و شالیکوبی‌ها داده شود تا از خسارت‌های احتمالی جلوگیری شود.

حسن پور با اشاره به برف سال گذشته و مشکلاتی که در مسیر سراوان وجود داشت گفت: پلیس راه فومن با شروع برف نسبت به جلوگیری از عبور و مرور ماشین‌های سنگین و کامیونها و تریلرها در مسیر مواصلاتی شهرستان اقدام کنند. در برف سال گذشته در هنگام پاکسازی و برفروبی محور سراوان به فومن حدود ۲۵۰ ماشین سنگین و ۱۵۰ ماشین سبک در برف بودند و این موضوع کار را برای ماشین آلات برف روبی بسیار سخت کرده بود.

شاخه زنی درختان در روستاها، هماهنگی با مساجد مسیرهای مواصلاتی برای اسکان، حضور و کمک نیروهای هلال احمر و سپاه ناحیه شفت از دیگر مواردی بود که در این جلسه توسط سرپرست فرمانداری مورد تأکید قرار گرفت.

وی در پایان جلسه با تأکید بر اهمیت موضوع گفت: در هنگام بحران گزارشات دستگاههای عضو بحران و شرایط منطقه ۲۴ ساعته توسط مدیران به فرمانداری گزارش داده شود.

/روابط عمومی فرمانداری شهرستان شفت

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا