آخرین خبرهااستان هااسلایدر

شروع یخبندان در گیلان از امشب تا دوشنبه آینده | لزوم تجهیز خودرو به امکانات ایمنی

مدیرکل هواشناسی گیلان خبر داد؛

تدبیرشرق/مدیرکل هواشناسی گیلان از وقوع پدیده یخبندان در گیلان از امشب تا دوشنبه هفته آینده خبر داد و توصیه‌هایی به مردم جهت پیشگیری از خسارت‌های احتمالی کرد.

محمد دادرس امروز در گفت‌وگو با فارس از صدور اطلاعیه هشداری سطح نارنجی در گیلان خبر داد و اظهار کرد: در پی بارش برف در گیلان و کاهش محسوس دما، پدیده یخبندان در گیلان پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به زمان شروع و پایان پدیده یخبندان در گیلان، افزود: این پدیده از امشب شروع‌شده و تا دوشنبه در استان ادامه خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به سه جزئیات یخبندان در مناطق مختلف گیلان، گفت: هم در ارتفاعات و هم جلگه شرایط برای یخبندان وجود دارد که معمولاً میزان یخبندان در ارتفاعات شدیدتر از جلگه است.

وی با اشاره به اثر مخاطره پدیده یخبندان در گیلان، گفت: خسارت به محصولات و تأسیسات کشاورزی و صنعتی، یخ‌زدگی و لغزندگی جاده‌ها و افزایش مصرف سوخت ازجمله اثر مخاطرات پدیده یخبندان در گیلان است.

دادرس توصیه‌ای به متولیان سوخت استان کرد و افزود: مدیریت توزیع و مصرف سوخت و حامل‌های انرژی با توجه به کاهش محسوس دما طی صبح و شب از ضروریات است.

وی بر لزوم محافظت از تأسیسات صنعتی، کشاورزی و سیستم‌های آبیاری و همچنین محافظت از کنتورهای آب و گاز تأکید کرد‌.

مدیرکل هواشناسی گیلان با تأکید بر رعایت احتیاط در ترددهای جاده‌ای، تصریح کرد: علاقه‌مندان به فعالیت‌های کوهنوردی نیز باید جوانب احتیاط را رعایت کنند.

دادرس در توصیه‌ای خطاب به رانندگان نیز گفت: رانندگانی که قصد عبور از محورهای کوهستانی و گردنه‌ای برف‌گیر را دارند نسبت به تجهیز خودرو به امکانات ایمنی ازجمله زنجیر چرخ و گرمایش خودرو اقدام کنند.

وی با اشاره به میزان دمای فعلی استان، گفت: در حال حاضر منطقه اسبه‌وونی در تالش با دمای ۷.۷- درجه سلسیوس سردترین نقطه در میان ایستگاه‌های هواشناسی را دارد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا