آخرین خبرهاسیاسیملی

برجام کار بزرگی بود که ترامپ آن را خراب کرد | متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ادامه دارد

مهرداد لاهوتی بیان کرد:

تدبیرشرق/لاهوتی گفت دولت متناسب‌سازی حقوق را در مرحله اول با ۴۰ هزار میلیارد تومان آغاز کرد و سال آینده نیز با برطرف شدن ایراداتی که وجود دارد ادامه خواهد داشت.

مشاور سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: بودجه‌ سال ۱۴۰۰ با رقمی بالغ بر ۸۴۱ هزار میلیارد تومان بسته شده است که از این رقم ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی، ۶۳۷هزار میلیارد تومان هزینه‌های حقوق و جاری دولت و ۱۰۰هزار میلیارد تومان برای بدهی‌ها پیش بینی شده است.

مهرداد لاهوتی درباره بخش درآمدی نیز تصریح کرد: ۱۲۵ هزار میلیارد تومان از مالیات، پیش بینی فروش روزانه ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت به قیمت ۴۰ دلار در بخش منابع درآمدی در بودجه پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه تا کنون تغییراتی در بودجه توسط کمیسیون تلفیق صورت گرفته است افزود: تغییرات صورت گرفته در فروش نفت بود که رقم ۲/۳ میلیون بشکه به یک میلیون ۵۰۰ هزار بشکه تبدیل شد و قیمت ارز را از ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش داده اند.

لاهوتی ادامه داد: امیدواریم کمیسیون تلفیق هرچه سریعتر اعلام نظر کنند تا بودجه به صحن مجلس بیاید.

وی با بیان اینکه آخرین روند در کمیسیون تلفیق درآمدهای دولت در بودجه دنبال می‌شود گفت: انچه که به ما گفته شده این است که در ماهیت بودجه تغییراتی داده شده و به دنبال افزایش درآمد هستند.

لاهوتی در مورد پروژه‌های نیمه تمام دولت نز به گفت: دکتر نوبخت در حال بازدید از میزان پیشرفت پروژه‌های نیمه تمام سفرهای ریاست جمهوری است تا موانعی اگر وجود دارد برطرف شود و با تامین اعتبار پروژه‌ها برای افتتاح آمده شوند.

وی ادامه داد: پروژه‌هایی مانند آزاد راه‌ها، راه آهن، بیمارستان‌های نیمه تمام از جمله طرح‌هایی هستند که در سفر ریاست جمهوری قول بهره برداری از آنها تا پایان دولت داده شده است.

لاهوتی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را در دولت دوازدهم کار بزرگی عنوان کرد و افزود: به نظر من این در واقعه متناسب‌سازی حقوق بود. از گذشته بی‌عدالتی در پرداخت حقوق بازنشستگان وجود داشت که دولت با همه مسائل و مشکلات و شرایط حاکم این متناسب‌سازی را در مرحله اول با ۴۰ هزار میلیارد تومان آغاز کرد و سال آینده نیز با برطرف شدن ایراداتی که وجود دارد ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: همچنین امسال رتبه‌بندی معلم‌ها با رقم ۸ هزار میلیارد پیش بینی شده است و برای افراد فاقد بیمه نیز ۳۰ میلیون بیمه با رقم ۲۶ هزار میلیارد تومان انجام شده است.

لاهوتی در مورد انتخابات ۱۴۰۰ نیز گفت: برای انتخابات سال آینده ارزیابی ندارم و همه چیز به تصمیم دو جناح و احزاب بستگی دارد که اتفاق نظر کنند و افراد مورد نظر خود را معرفی نمایند اما ورود افراد به صورت مستقل معنا نخواهد داشت.

وی در مورد انتخابات آمریکا و پیروزی بایدن نیز گفت: برجام کار بزرگی بود و ترامپ آن را خراب کرد اما امیدوارم راه خراب شده ترامپ را آقای بایدن اصلاح کند و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند لغو همه تحریم‌ها صورت گیرد.

/دیارمیرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا