آخرین خبرهااستان ها

هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای بارش باران و برف در گیلان

همراه با کاهش ۱۵ تا ۲۰ درجه ای دمای هوا؛

تدبیرشرق/بر اساس پیش بینی صورت گرفته شاهد بارندگی و وزش باد (بعضی نقاط شدید / خیلی شدید)، کاهش دما (به طور متوسط ۱۵ تا ۲۰ درجه سلسیوس در مناطق مختلف استان) خواهیم بود.

اداره کل هواشناسی گیلان با صدور هشدار سطح نارنجی از نفوذ سامانه بارشی و سرد/ بارندگی و بارش برف و وزش باد (گاهی شدید و خیلی شدید) از روز چهارشنبه خبر داد.

بر اساس پیش بینی صورت گرفته شاهد بارندگی و وزش باد (بعضی نقاط شدید / خیلی شدید)، کاهش دما (به طور متوسط ۱۵ تا ۲۰ درجه سلسیوس در مناطق مختلف استان)، ارتفاعات و دامنه ها بارش برف(بعضی نقاط شدید)، عصر و شب چهارشنبه تا جمعه برخی نقاط جلگه ای مخلوط برف و باران و بارش برف، مه آلود بودن هوا و یخبندان خواهیم بود.

با این وضعیت جوی آبگرفتگی و بالا آمدن آب رودخانه ها، سیلابی شدن مسیل‎ها، لغزش و رانش، کاهش دید و لغزندگی، جاده ها، اختلال در تردد محورهای کوهستانی، خسارت به محصولات کشاورزی و احتمال خسارت به سازه ها وجود دارد.

همچنین با توجه به کولاک برف و احتمال وقوع بهمن در ارتفاعات و دامنه ها و مناطق کوهستانی، آمادگی تجهیزات برف روبی به بخش های مختلف کشاورزی (مرغداری ها، گلخانه ها، باغات مرکبات، کیوی و ..) توصیه شده و تمهیدات لازم را بعمل آورند.

احتیاط در تردد جاده ای و عدم توقف و استقرار وسایل نقلیه در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و محکم کردن سازه های موقت، تابلوهای تبلیغاتی، پوشش گلخانه ها، … و اجتناب از فعالیت های کوهنوردی و ترددهای کوهستانی و مدیریت مصرف سوخت و انرژی با توجه به کاهش محسوس دما و رانندگانی که طی بازه مذکور قصد عبور از محورهای کوهستانی و گردنه های برف گیر را دارند، نسبت به تجهیزخودرو به به امکانات ایمنی (زنجیر چرخ … ) اقدام نمایند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا