آخرین خبرهااسلایدراقتصادیخبر داغ

اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو: با کاهش نرخ ارز، قیمت خودرو ۱۰ درصد دیگر ریزش پیدا کرد / خریدار نیست

نمایشگاه‌داران

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران، از ریزش ۱۰ درصد دیگر قیمت خودروها در بازار طی یک هفته اخیر خبر داده و اعلام کرد که با توجه به کاهش نرخ ارز در کشور، به‌تبع آن کالاهای سرمایه‌ای همچون خودرو و سکه نیز با کاهش قیمت مواجه شده‌اند.

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران، از ریزش ۱۰ درصد دیگر قیمت خودروها در بازار طی یک هفته اخیر خبر داده و اعلام کرد که با توجه به کاهش نرخ ارز در کشور، به‌تبع آن کالاهای سرمایه‌ای همچون خودرو و سکه نیز با کاهش قیمت مواجه شده‌اند.

اسد کرمی، در تشریح وضعیت بازار خودرو طی روزهای اخیر و پس از بازگشت قیمت‌ها به سایت‌های فروش، اظهار کرد: به یاد داریم که از آبان ماه سال جاری تاکنون روند قیمتی بازار خودرو کاهشی پیش رفته و حدودا ۳۲ درصد کاهش قیمت داشت؛ پس از آن نیز روند بازار دارای ثباتی نسبی با نوسان‌های محدود کاهشی بوده است؛ اما طی یک هفته اخیر، در پی کاهش نرخ ارز، قیمت خودرو در بازار ۱۰ درصد دیگر ریزش پیدا کرد.

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران ادمه داد: این روزها نرخ ارز کاهش یافته و قیمت خودرو نیز به دنبال آن کاهش یافت. این در حالی است که میزان تقاضا در بازار به شدت پایین است و آنقدر که فروشنده در بازار وجود دارد، خریدار نیست.

وی در رابطه با تاثیر بازگشت دوباره قیمت‌ خودرو به سایت‌های خرید و فروش اینترنتی از حدودا ۱۰ روز گذشته، گفت: زمانی که بازار روند نزولی دارد، درج قیمت‌ها در سایت‌ها نیز مشکلی نخواهد داشت؛ بنابراین باتوجه به اینکه قیمت‌ها در بازار خودرو در چند ماه گذشته شوک قیمتی نداشته و کاهشی پیش رفته است، مجوز دوباره درج قیمت‌ها در سایت‌ها داده شده است. این در حالی است که با بازگشت مجدد قیمت‌ها به سایت‌ها، بازهم ریزش در قیمت‌ها دیده شد و تاثیر بیشتر بر شرایط فعلی (کاهش نرخ ارز) داشت.

کرمی در رابطه با آخرین تغییرات قیمت‌ها و آخرین قیمت‌ها (روز گذشته؛ شنبه) اظهار کرد: به طور معمول کاهش قیمت ۵۰۰ هزار تومانی تا پنج میلیون تومانی در قیمت محصولات گروه خودروسازی سایپا و ریزش ۵۰۰ هزار تومانی تا ۱۰ میلیون تومانی در قیمت محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو نسبت به آخرین معاملات هفته گذشته نسبت به روز گذشته دیده می‌شود(امروز بازار خودرو نیز تعطیل بوده است).

طبق اعلام نائب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران آخرین قیمت‌ پرتیراژها بدین صورت بوده است که:

در گروه محصولات ایران‌خودرو به طور مثال پژو ۲۰۶ تیپ۲ حدودا ۱۸۸ میلیون تومان و تیپ۵ آن ۲۴۷ میلیون تومان، سمند (LX)  ۱۷۵ میلیون تومان و مدل EF۷  آن ۱۹۶ میلیون تومان قیمت دارد.   پژو پارس سال ۲۰۵ میلیون تومان، پژو ۴۰۵GLX دوگانه‌سوز ۱۸۲ میلیون تومان، سورن ۲۲۹ میلیون تومان، ۲۰۷ دستی ۲۷۴ میلیون تومان و پانوراما آن در محدوده ۳۰۹ میلیون تومان قرار گرفته‌اند.

همچنین رانا و راناپلاس نیز به ترتیب ۱۹۸ و ۲۲۵ میلیون تومان قیمت دارند. دنا و دناپلاس توربواتوماتیک نیز به ترتیب ۲۵۴ و ۴۱۸ میلیون تومان در بازار روز گذشته (شنبه) تعیین قیمت شدند.

در گروه سایپا نیز هر دستگاه سایپا ۱۱۱ به ۱۲۳ میلیون تومان، سایپا ۱۳۱ حدود ۱۰۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سایپا ۱۵۱ (پراید وانت) ۱۱۲ میلیون تومان رسیده است. تیبا، تیبا ۲ و تیبا ۲ پلاس نیز به ترتیب ۱۲۶ میلیون تومان، ۱۲۸ میلیون تومان و ۱۳۷ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌اند. ساینا نیز به حدود ۱۳۳ میلیون تومان رسیده و کوییک دنده‌ای ۱۴۳ میلیون تومان و کوییک R  هم ۱۴۸ میلیون تعیین قیمت شده‌اند.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا