آخرین خبرهااسلایدرخبر داغسیاسی

پیشتازی رئیسی بر قالیباف در نظرسنجی انتخاباتی

چهره سیاسی اصولگرا گفت: اگر رئیسی بخواهد وارد انتخابات 1400 شود طبیعتا اصولگرایان باید تلاش بسیاری انجام دهند که رهبری را راضی کنند که منع را از روی رئیسی برای پذیرش مسئولیت دیگر بردارند.

«حمیدرضا ترقی»، چهره سیاسی اصولگرا، درباره برگزاری نشست اخیر شورای ائتلاف گفت: پنجشنبه هفته گذشته، جلسه مسئولان استان‌های شورای ائتلاف برگزار شد. صحبت‌های انتخاباتی در ارتباط با انتخابات ریاست جمهوری سال آینده در تهران در حال انجام است. در این جلسه بیشتر مباحث استانی به ویژه در زمینه سازماندهی استان‌ها و شهرستان‌ها و همچنین مطالب کلی در ارتباط با ضوابطی که به دلیل شکل گیری ائتلاف در استان‌ها و شهرستان‌ها مدنظرشان بود، توضیح داده شود که آقایان شبستری، حداد عادل و پرویز سروری نیز در این جلسه صحبت کردند.

او  با اشاره به حمایت برخی از وزرای سابق دولت نهم و دهم از رئیسی برای حضور در انتخابات 1400 و اینکه آیا یک دوقطبی قالیباف و رئیسی در جریان اصولگرایی در حال شکل گیری است یا خیر؟ افزود: یقینا دو قطبی رئیسی و قالیباف شکل نمی‌گیرد. به هر حال اصولگرایان برای رسیدن به وحدت، دو روش را دنبال می‌کنند یک روش، از وحدت به مصداق رسیدن و دیگری از مصداق مورد اتفاق به وحدت رسیدن است. برخی روش دوم را دنبال می‌کنند و برخی روش اول را دنبال می‌کنند اما به هر حال نتیجه نهایی، رسیدن به یک نامزد نهایی واحد است که همه جریان اصولگرایی آن را قبول داشته باشند.

جریان اصولگرایی دو روش را برای انتخاب کاندیدا دنبال می‌کنند

ترقی در پاسخ به این سوال که مشخصا کدام طیف‌های اصولگرایی از روش اول و کدام طیف‌ها از روش دوم استفاده می‌کنند؟ به عنوان مثال شورای وحدت از کدام روش تبعیت می‌کند؟ بیان کرد: همه طیف‌های جریان اصولگرایی هر دو روش را دنبال می‌کنند. آنچه که مسلم است شورای وحدت حول محور جامعه روحانیت مبارز و از سوی دیگر شورای ائتلاف در حال فعالیت هستند که در حال حاضر این دو شورا در نهایت باید یکی شده و به نوعی ادغام شوند تا به یک مصداق واحدی برسند اینکه چگونه می‌توان اینها را به یکدیگر نزدیک کرد، یکی از راه‌ها، این است که همه روی مصداق واحد توافق داشته باشند تا این دو شورا یکی شود اگر روی مصداق واحد به توافق نرسند، ممکن است به دو لیست یا ورود دو نفر در عرصه رقابت‌های انتخابات منجر شود.

 در نظرسنجی‌ها، رئیسی بسیار جلوتر از قالیباف است

این چهره سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که بسیاری از اصولگرایان نسبت به رئیسی اتفاق نظر دارند اما در مورد قالیباف این گونه نیست، ارزیابی شما از این مسئله چیست؟ آیا قالیباف این بار به نفع رئیسی کنار می‌کشد، عنوان کرد: به هر حال قالیباف هم تابع ائتلاف است و او خارج از تصمیم ائتلاف، عمل نمی‌کند چون خودش عضوی از ائتلاف است. بنابراین تصمیم ائتلاف اصولگرایان هر چه که باشد همه تبعیت خواهند کرد منتهی در نظرسنجی‌ها، رئیسی بسیار جلوتر از قالیباف است.

او در پاسخ به این سوال که کدام نظرسنجی‌ها، رئیسی را پیشتاز می‌داند؟ گفت: نظرسنجی‌هایی که از مرکز پژوهش‌های مجلس گرفته تا بسیج، ایسپا و صداوسیما و غیره انجام شده است نشان می‌دهد که وضعیت بیشتر حول محور سه، چهار نفر اول، یعنی رئیسی، احمدی‌نژاد، قالیباف و محسن رضایی می‌چرخد.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در پاسخ به این سوال که آیا این نظرسنجی‌ها به رئیسی ارائه شده است؟ تاکید کرد: نظرسنجی‌ها توسط نیروهای انقلاب و اصولگرایان صورت می‌گیرد و برای خودشان انجام می‌دهند و اینکه آن فرد موافق باشد یا نباشد ارتباطی ندارد برای اینکه بتوانند درباره وضعیت فضای عمومی کشور به نوعی یک ارزیابی کلی انجام دهند مجبور هستند که با این نظرسنجی‌ها، شناخت بیشتری را نسبت به تمایلات جامعه پیدا کنند.

شرط آمدن رئیسی به انتخابات

ترقی در پاسخ به این سوال که آیا اصولگرایان از  آمدن رئیسی اطمینان دارند، گفت: خیر این گونه نیست مگر اینکه اصولگرایان بتوانند فشار زیادی بیاورند تا بتوانند، رضایت رئیسی را جلب کنند.

او در این باره که چون بسیاری از اصولگرایان بر این باورند اهمیت قوه مجریه بیش از قوه قضاییه است رئیسی بیاید بهتر است، اظهار کرد: به هر حال اگر رئیسی بخواهد وارد انتخابات 1400 شود طبیعتا اصولگرایان باید تلاش بسیاری انجام دهند که رهبری را راضی کنند که منع را از روی رئیسی برای پذیرش مسئولیت دیگر بردارند. بنابراین طبیعی است که کار مشکلی است به هر حال رئیسی سرباز نظام است و در هر جایی که وظیفه باشد، خدمت می‌کند.

/خبرآنلاین

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا