آخرین خبرهااستان هااسلایدر

تعداد اسکله‌های فعال مجتمع بندری کاسپین به ۴ پست افزایش یافت

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی؛

تدبیرشرق/پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) ۱۸ طرح توسعه ای منطقه آزاد انزلی به ارزش سرمایه‌گذاری هشت هزار و ۱۷۵ میلیارد ریال به دستور رئیس جمهوری و از طریق ارتباط تصویری افتتاح شد.

محمد ولی روزبهان، رییس هیأت مدیره و مدیر عامل سازمان در مراسم افتتاحیه طرح‌های زیرساختی و تولیدی این منطقه که از سوی دکتر حسن روحانی رییس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه علی رغم تحریم‌های ظالمانه و مشکلات ناشی از کرونا ۱۸ پروژه زیرساختی و تولیدی با حجم سرمایه‌گذاری ۸۱۷۵ میلیارد ریالی بخش خصوصی در مدار تولید و خدمات قرار می‌گیرند، اظهار داشت: منطقه آزاد انزلی با موقعیت ژئوپلتیک، و دو بندر بزرگ انزلی و کاسپین و زیرساختهای صنعتی، گردشگری و تجاری؛ نقش محوری در مبادلات تجاری کشورهای اوراسیا و کشورهای حاشیه دریای خزر دارد و کریدورهای عبوری از این منطقه همچون کریدور چین–قزاقستان–انزلی و کریدور شمال–جنوب، نقش هاب توسعه هرچه بیشتر صادرات مجدد و تأمین کالاهای اساسی کشور را برای این منطقه به وجود آورده است.

وی با اشاره به اینکه سازمان متبوع او در سال جهش تولید علیرغم فشار گسترده تحریمهای ظالمانه، شیوع بیماری کووید ۱۹؛ علاوه بر فعالسازی برخی از واحدهای راکد، عملیات اجرایی طرح عظیم شهرک صنعتی شماره ۳ با ظرفیت بیش از دویست واحد صنعتی و با برآورد اشتغالزایی بیش از ۴ هزار نفر را نیز آغاز نماید، افزود: با سومین شهرک صنعتی، ظرفیت صنعتی منطقه دو برابر می‌شود.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی حجم صادرات و صادرات مجدد این منطقه در نه ماهه نخست سال جاری حدود ۱۵۰ میلیون دلار و با افزایش ۷درصدی نسبت به عملکرد سال گذشته اعلام کرد و گفت: در همین مدت میزان سرمایه‌گذاری داخلی محقق شده با رشد ۶۸درصدی از مرز ۱۶۰۰۰ میلیارد ریال گذشته و سرمایه‌گذاری خارجی تحقق یافته نیز با رشد ۳۱درصدی به ۵۳ میلیون دلار رسیده است.

وی تصریح کرد: همه ۱۸ طرح سرمایه‌گذاری که افتتاح می‌شوند با ظرفیت بخش خصوصی و میزان سرمایه‌ای بیش از ۸۱۷۵ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی مستقیم برای ۴۶۸ نفر در بخشهای بندری، صنعتی، مسکونی و گردشگری با دستور شما به بهره برداری می‌رسند.

روزبهان با اشاره دستور رییس جمهور مبنی بر تکمیل مجتمع بندری کاسپین و اتصال راه آهن سراسری، در جریان بازدید از منطقه آزاد تجاری–صنعتی انزلی به عنوان دو برنامه محوری این منطقه، اضافه کرد: پروژه اصلی برنامه افتتاحیه امروز در راستای تکمیل زیرساختهای بنادر منطقه مربوط به بهره برداری از پست اسکله شماره ۱۳ مجتمع بندری کاسپین و امکانات پسکرانه مشتمل انبارهای سرپوشیده و روباز، به مساحت ۱۵ هزار مترمربع، مخزن روغن ۷ هزار تنی اختصاص یافته است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی افزود: با بهره برداری از این اسکله، تعداد اسکله‌های فعال مجتمع بندری کاسپین به ۴ پست افزایش یافته و این درحالی است که هم اکنون ساخت ۳ پست اسکله دیگر نیز در دست اقدام می‌باشد.

وی با اشاره به افتتاح مخازن روغن ۶ هزار تن در مجتمع بندری انزلی تصریح کرد: علاوه بر این، از ۱۰ واحد تولیدی در حوزه صنایع الکترونیک، نساجی، پوشاک، کاغذ، پلاستیک و… نیز در مدار تولید قرار می‌گیرند و سه مجتمع مسکونی و اقامتی با ظرفیت ۲۸۵ واحد به همراه فاز اول یک مجتمع تجاری–خدماتی به بهره برداری خواهند رسید.

گفتنی است در این مراسم استاندار گیلان و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان حضور داشتند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا