آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

جلسه کمیته توزیع منابع آب کشاورزی شهرستان شفت به ریاست محمد حسن پور سرپرست فرمانداری شفت برگزار شد.

توزیع منابع آباین جلسه کمیته توزیع منابع آب کشاورزی شهرستان شفت به ریاست محمد حسن پور سرپرست فرمانداری شفت برگزار شد. جلسه که با حضور روسای ادارات جهادکشاورزی و امور آب ناحیه شفت و فومن و آبیاری و بخشداران برگزار شد برنامه ریزی در مورد رفع مشکلات احتمالی برای فصل زراعی پیش رو مورد بررسی قرار گرفت.

حسن پور سرپرست فرمانداری شهرستان شفت در این جلسه گفت: از هم اکنون باید برنامه ریزی لازم و تمهید مقدمات برای یک فصل زراعی خوب را تدارک ببینیم.
او اضافه کرد: موضوع آب زراعی و برنامه ریزی دقیق در این مورد باید در الویت شرکت امور آب ناحیه شفت و شرکت بهره بردار و اداره آبیاری باشد و نیازهای لایروبی انهار و تعمیر و نگهداری ایستگاههای پمپاژ آب و دهنه و سردهنه ها در الویت کاری دستگاههای متولی آب قرار گیرد.

حسن پور همچنین با اشاره به اهمیت بحث اطلاع رسانی گفت: جهادکشاورزی شهرستان از طریق بخشداری ها و دهیاری ها به کشاورزان در خصوص انجام شخم زمستانه اطلاع رسانی لازم را بعمل آورد.
وی همچنین استفاده از بیمه کشاورزی را نیازمند فرهنگ سازی دانست و گفت: در این موضوع نیز باید کشاورزان را با اهمیت موضوع بیمه آشنا کرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان همچنین از دستگاههای آب منطقه ای و آبیاری خواست تا نیازها و اولویت های شهرستان را به تفکیک بخش ها مشخص و در جلسه آتی گزارش نمایند.
محمد حسن پور همچنین به بخشداران ماموریت داد تا شخصا از ایستگاه های پمپاژ بازدید میدانی انجام دهند و در صورت وجود مشکل قبل از فصل زراعی از طریق دستگاه متولی رفع عیب نمایند.

سرپرست فرمانداری شهرستان شفت در ادامه با بیان اینکه استفاده از آب بندان ها نیازمند نظارت است گفت: متولی آب بندانها، آب منطقه ای است و طبق چارچوب وفق مقررات باید مراتب قانونی واگذاری با الویت تامین آب زراعی کشاورزان صورت پذیرد.
حسن پور ادامه داد: بخشداران باید بر این موضوع نظارت نمایند و نفرات دارای توان بهره برداری مناسب را به شرکت آب منطقه ای معرفی کنند تا نسبت به عقد قرارداد اقدام نمایند و هیچ دهیار و عضو شورایی در روستاها حق عقد قرارداد مجزا با سرمایه گذاران جهت اجاره آب بندانها را ندارد و این امر تخلف است و با متخلفین وفق قوانین و مقررات برخورد خواهد شد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا