آخرین خبرهااسلایدرخبر داغفرهنگی و هنری

آیین افتتاحیه سریال جایزه ۵ برگزار شد

سریال جایزه ۵آیین افتتاحیه سریال جایزه ۵ به کاری از سیمای مرکز گیلان به نویسندگی و کارگردانی علی حلوی در لوکیشن اصلی این سریال در روستای برکاده بخش کوچصفهان برگزار شد‌.

این مراسم با حضور دکتر باقر باقرزاده مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان، محمدرضا احمدی و جبار کوچکی نژاد نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، سید کاظم دلخوش نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی، حمید نظیری آستانه معاونت سیمای مرکز گیلان، علی فتح الهی فرماندار رشت و هنرمندان سریال برگزار شد.
دکتر باقر باقرزاده ریاست صدا و سیمای مرکز گیلان در این مراسم با تسلیت به مناسبت درگذشت رضا نظری هنرمند طنز پرداز گیلانی و خیرمقدم به مسئولین و هنرمندان حاضر در مراسم بیان کرد: از علی حلوی نویسنده و کارگردان و همه هنرمندان سریال جایزه که این سریال زیبا را به فصل پنجم رسانده اند سپاسگزاری می کنم. اهداف این سریال امید آفرینی و افزایش نشاط اجتماعی است که در طی ۲۵ دقیقه پخش این سریال، مردم عزیز ما از مشکلات روزمره زندگی دور شوند.
باقرزاده افرود: در طی این سریال برخی رفتارهای مذموم اجتماعی نقد می شود که جای تقدیر دارد. بحث فرزند آوری مسئله ای است که در استان به شدت با آن دست به گریبان هستیم که پرداختن به آن در سریال هایی اینچنینی تاثیرگذار است.
وی در ادامه با تشکر از مهندس هودنه مدیر مجموعه گنجینه فرش خزر که پنج سری در سریال جایزه سرمایه گذاری کردنو تشکرد کرد و افزود: انشالله پس از پایان فصل پنجم جایزه، با همکاری مجدد ایشان ضمن حفظ هنرمندان حاضر استان، سال آینده با حضور چند هنرمند طنز پرداز گیلانی که در سطح ملی مطرح هستند سریال فاخر دیگری را تولید خواهیم کرد.
رئیس صدا و سیمای مرکز گیلان ادامه داد: به لطف خدا در سال ۹۹، این دومین سریال ۶۵ قسمتی است که تولید می شود. همچنین تا پایان سال یک سریال فاخر ۱۳ قسمتی با موضوع نوجوانان تولید خواهیم کرد. سریال دیگری نیز با عنوان ابر می بارد برای شبکه های سراسری، با هدف تجلیل از کادر درمان ساخته خواهد شد. این نوید را می توانم بدهم که سریالی ۳۰۰ قسمتی برای شبکه اول سیما با عنوان مادر گیلان تولید خواهد شد. امیدوارم این سریال در سطح ملی بتواند معرف خوبی از داشته ها، تاریخ درخشنده، فرهنگ گیلان و همه آنچه که باعث عزت و شکوه استان است باشد.

مهندس حمید نظیری آستانه معاونت سیمای مرکز گیلان نیز ضمن تسلیت به مناسبت فقدان رضا نظری طی سخنانی گفت: از خانواده بزرگ جایزه تشکر می کنم که باعث افتخار مجموعه صدا و سیمای مرکز گیلان هستند و از مدیرکل محترم و معاونین بخش های مختلف سازمان قدردانی می کنم. گروهی که پنج فصل یک سریال را به خوبی تولید می کند قابل احترام است. گروه بی حاشیه و هنرمند جایزه ثابت کرد ساخت چنین مجموعه هایی فقط در گیلان ممکن است.
وی افزود: یکی از ویژگی های این کار این است که هنرمندان و عوامل فنی سریال به خوبی با ضوابط پخش تلویزیون آشنا هستند و آن را رعایت می کنند. خوشبختانه محتوای جایزه توانسته ویژگی های برجسته ای داشته باشد که از جمله آنها توجه به حفظ حرمت ها و شاکله خانواده اصیل گیلانی، پرداختن به موضوع امید و آگاهی، توجه به آسیب های اجتماعی و فرزند آوری است.
علی حلوی نویسنده و کارگردان سریال جایزه در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رضا نظری و خیرمقدم به حضور مسئولین و هنرمندان حاضر در مراسم اظهار داشت: پنج سال پیش ایده اصلی سریال، توسط معاون وقت سیمای مرکز گیلان با مشارکت بخش خصوصی داده شد که با همکاری مهندس هودنه مدیر مجموعه گنجینه فرش خزر این اتفاق رخ داد. الحمدالله جایزه در طی چهار فصل پخش خود با استقبال بی نظیری از سوی مردم مواجه شد‌. انشالله فصل حاضر که فصل پنجم سریال است آخرین سری جایزه خواهد بود. در این سری برخی از قصه هایی که در سری چهارم ناتمام مانده بود ادامه پیدا خواهد کرد و موضوعات و قصه های جدیدی نیز مطرح خواهد شد که می توانم این قول را بدهم که این قصه ها مورد توجه مخاطبین عزیز قرار خواهد گرفت.
کارگردان جایزه ادامه داد: با توجه به بودجه و شرایط هنرمندانی که در سریال های استانی فعالیت می کنند، واقعا ایثارگرانه تلاش می کنند. به جرات می توانم دستمزد بازیگران مطرحی که در سریال های سراسری کار می کنند برابر با کل بودجه سریال هایی مانند جایزه است. انتظار داریم در این شرایط سخت مدیران و مسئولین استانی حمایت بیشتری از هنرمندان داشته باشند.
حلوی افرود: در بدترین شرایط کرونا هنرمندان بودند که برای شادی و امید آفرینی مردم تلاش کردند. تلاش جهادگرانه هنرمندان در این شرایط ستودنی است. از مجموعه گنجینه فرش خزر که در این شرایط دشوار اقتصادی همراه ما بوده و هست تشکر دارم. از دکتر باقرزاده مدیرکل محترم صدا و سیمای مرکز گیلان، مهندس نظیری آستانه معاونت سیمای مرکز گیلان و معاونت های مختلف اعم از برنامه

ریزی، ترابری، حراست، فنی و… سپاسگذاری می کنم.
وی در پایان اظهار داشت: خدا را شاکرم که بار دیگر این توفیق را داریم که برای مردم خوب گیلان سریال سازی کنیم و امیدوارم بار دیگر مردم از این کار لذت ببرند و همراه ما باشند.

سید کاظم دلخوش نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم ضمن تقدیر از تلاش هنرمندان سریال جایزه گفت: استقبال و علاقه مردم به سریال نشان دهنده هنرمندی و توانایی گروه جایزه است. به سهم خودم از هنرمندان سریال تقدیر و تشکر می کنم. اگر توجه به آسیب های اجتماعی مثل مهریه، تولید مثل، مشکلات تالاب های گیلان در ساخت مجموعه های تلویزیونی در اولویت قرار گیرد اتفاقات خوبی خواهد افتاد.
محمدرضا احمدی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی با خدا قوت به گروه جایزه اظهار داشت: از مدیریت صدا و سیما و هنرمندان سریال تشکر ویژه دارم. حفظ فرهنگ روستایی و آداب و گذشته، توجه به همسایه که در این سریال نشان داده می شود ارزشمند است. یکی از جایگاههایی که می توانند این فرهنگ را نسل به نسل ارائه دهند سریال های تلویزیونی است. همانطور در احادیث و روایات دینی ما هم به این نکات اشاره شده است و به تصویر کشیدن این ارزش های خوب جای تقدیر دارد.
جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی ضمن خسته نباشید به گروه جایزه اظهار امیدواری کرد ساخت مجموعه های این چنینی که باعث نشاط و امیدآفرینی مردم می شود ادامه پیدا کند.
مهندس هودنه مدیر مجموعه گنجینه فرش خزر در صحبت های کوتاهی گفت: با افتخار در کنار هنرمندان گیلانی هستم. خیلی خوشحالم که تا جایی می توانم حامی هنر و هنرمندان گیلانی هستم. هدف من این است که در ادامه نیز در کارهای مختلف بتوانم حامی باشم. اعتقاد دارم که هنرمندان و مسئولین مرکز گیلان از هنرمندان مطرح کشور چیزی کم ندارند.
گزارش: اکبر حیدرپور
عکس: مونا زره پوش

سریال جایزه ۵

سریال جایزه ۵

سریال جایزه ۵

/تدبیرشرق

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا