آخرین خبرهااجتماعیاستان هااسلایدر

نگرانی‌ از گسترش انتقال کرونا در زمستان/حال ۲۰ درصد بیماران کرونایی گیلان وخیم است

کرونابا آغاز فصل زمستان موجی از نگرانی در جامعه ایجاد و به گفته معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ویروس‌هایی تأثیرگذار بر دستگاه تنفسی مثل کرونا و‌ آنفولانزا سرمادوست بوده و قدرت سرایتشان در این فصل بیشتر است.

به گزارش تدبیرشرق، بعد از اعمال محدودیت‌های کرونایی در کشور این روزها تمامی شهرهای ایران از وضعیت قرمز خارج و حالت نارنجی و زرد کرونایی به سر می‌برند به‌طوری میزان مرگ میر ناشی از کووید ۱۹ به نصف و بلکه کمتر از ماه گذشته رسیده است.

بعد از شیوع کرونا در اواخر زمستان سال گذشته کارشناسان حوزه بهداشت و درمان و متخصصان بیماری‌های تنفسی و عفونی بر اساس ماهیت این‌گونه از ویروس‌ها انتظار کاهش میزان افراد مبتلابه کرونا در فصل زمستان و بهار را داشتند ولی کووید ۱۹ با تغییر ژنتیک، در فصل تابستان هم افراد بسیاری را به این بیماری مبتلا و جهانیان را به خاطر این تغییر ژنتیک در بهت فروبرد.

هم‌زمان با ساخت واکسن‌های کرونا در برخی از کشورهای اروپایی ازجمله ایران امیدها به کنترل نسبی کووید ۱۹ افزایش پیدا کرد ولی اخیراً پیدا شدن گونه جدید از کرونا در انگلیس تمامی مردمان جهان و سازمان جهانی بهداشت را وحشت‌زده و اکثر کشورها پرواز خود را به انگلیس ممنوع اعلام کردند.

این امر در کنار آغاز فصل زمستان موجی از نگرانی در جامعه ایجاد و به گفته معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ویروس‌هایی تأثیرگذار بر دستگاه تنفسی مثل کرونا و‌ آنفولانزا سرمادوست بوده و قدرت سرایتشان در این فصل بیشتر است.

مهم‌ترین دلیلی که کارشناسان بهداشت و درمان را متقاعد به افزایش قدرت انتقال کرونا در فصل زمستان کرده تغییر ماهیت این ویروس مرگبار است و بنا بر گفته مسعود نوروزی پیش‌بینی مسؤولان وزارت بهداشت افزایش میزان سرایت کرونا در فصل زمستان با توجه به تغییر ژنتیک و ماهیت آن است.

طبق آخرین استعلامات از سازمان هواشناسی گیلان امسال بر اساس پیش‌بینی‌ها امسال زمستانی سخت در انتظار مردم گیلان است لذا به توصیه معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان مردم باید از تردد در هنگام بارش برف به‌منظور قطع زنجیره انتقال امتناع و با مصرف سبزیجات و مواد آهنی و ویتامین سی از خطر ابتلا به کرونا و سرماخوردگی جلوگیری کنند.

در یک ماه گذشته تمامی مردم و اصناف پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌های کرونایی را به‌خوبی رعایت و این امر منجر به کاهش افراد مبتلابه کرونا شد ولی شرایط کرونا در گیلان کماکان نارنجی بوده ک بنابر اعلام مسعود نوروزی در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۳ نفر بیمار کرونایی در گیلان شناسایی و هم‌اکنون ۵۲۳ نفر در بیمارستان‌های استان بستری که شرایط جسمانی ۲۰ درصد آنان وخیم است.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا