آخرین خبرهااستان هاخبر داغ

جلسه شورای کشاورزی شهرستان شفت به ریاست محمد حسن پور سرپرست فرمانداری شهرستان و با حضور اعضای این شورا در محل فرمانداری برگزار گردید

شورای کشاورزیبه گزارش تدبیرشرق ، محمد حسن پور در جلسه شورای کشاورزی شهرستان با اشاره به اینکه اکثریت جمعیت شهرستان شفت را روستاوندان تشکیل می دهند ، تصريح كرد: با توجه به بافت جمعیت روستایی شهرستان شفت؛ برگزاری جلسات شورای کشاورزی از اهمیت بالایی برخوردار است و نقش روستاییان در اقتصاد کشاورزی شهرستان بسیار پر رنگ است.

ایشان با برشمردن ظرفیتهای فراوان شهرستان در بخش های مهم کشاورزی از جمله زراعی ، تولیدات باغی ، آبزی پروری و آب بندان ها گفت: اين ظرفيت ها می تواند در رونق اقتصادى شهرستان ما تاثیر بسزایی داشته باشد.

سرپرست فرمانداری شفت با اشاره به سند توسعه شهرستان و نقش پررنگ کشاورزی در آن اظهار داشت: مسئولین و روسای ادارات در مسیر برنامه حرکت نمایند و اولویت ها را در راستای اهداف توسعه شهرستان تعریف کنند.

محمد حسن پور بر ضرورت لایروبی انهار شهرستان شفت برای فصل زراعی تاکید کرد و خواستار اقدامات به موقع در این زمینه از سوی دستگاه های اجرایی مربوطه و همکاری و مشارکت مردم شد.

حسن پور با توجه به صرفه اقتصادی کشاورزی افزود: مکانیزه شدن کشاورزی یکی از راههای رونق و استقبال بیشتر از روستاییان در زراعت است و درحال حاضر در شهرستان شفت ۵۱ درصد کاشت و ۶۵ درصد برداشت در اراضی کشاورزی بصورت مکانیره صورت می گیرد و برای نوسازی ماشین آلات و ادوات زراعی تاکنون ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات به کشاورزان پرداخت شده است و همچنین ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هم برای مکانیزه شدن شالیکوبی های سطح شهرستان در قالب تسهیلات سرمایه و سرمایه در گردش پرداخت گردید.

سرپرست فرمانداری شهرستان شفت در انتها بر بیمه محصولات کشاورزی تاکید کرد و اظهار داشت: اگر کشاورزان بر این موضوع دقت داشته باشند محصولات آنان از حوادث احتمالی در امان خواهد بود و دچار ضرر حاد اقتصادی نمی شوند‌.

/روابط عمومی فرمانداری شفت

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا