آخرین خبرهااستان هاخبر داغ

در کمیته برنامه ریزی شهرستان شفت مطرح شد:برنامه نباید صرفا روی کاغذ باشد؛ نتایج باید برای مردم ملموس باشد / آسیب جدی شهرستان در زمینه راه‌های مواصلاتی است

شفتکمیته برنامه ریزی شهرستان شفت با دستور جلسه بررسی سند توسعه شهرستان در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

علی اکبر اوسط مقدم معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان و شراره کاووسی معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان و پورقاسم معاون دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان از مهمانان این جلسه بودند.

محمد حسن پور سرپرست فرمانداری شهرستان شفت در ابتدای جلسه بررسی سند توسعه شهرستان را با اهمیت توصیف کرد و گفت: برای پیشرفت در هر مسیر نیاز به برنامه داریم و این برنامه چراغ راه همه دستگاه‌ها و ادارات شهرستان خواهد بود و امیدواریم دستگاه‌های اجرایی در مسیر برنامه حرکت داشته باشند.

ایشان در ادامه شهرستان شفت را دارای ظرفیت‌های خوبی در حوزه کشاورزی، اقتصادی، تولیدی و صنعتی، تولیدات زراعی دامی و جاذبه های طبیعی دانست و با اشاره به اینکه از سال ۱۳۹۷ شهرستان شفت به عنوان یکی از ۳۱ شهرستان کمتر توسعه یافته در کشور معرفی شده است گفت: این امر در نگاه اول سبب ناراحتی می‌شود اما از سوی دیگر باعث شده است تا نگاه‌های ملی و استانی به سوی کمبودها و محدودیتهای شهرستان باشد.

حسن پور در ادامه با اشاره به برگزاری جلسات متعدد توسعه شهرستان در استانداری گیلان و پیگیری‌های استاندار محترم و معاون هماهنگی امور عمرانی گفت: هر سیاستگذاری و برنامه ریزی برای اجرایی شدن نیاز به تیم عملیاتی دارد تا بتوانند برنامه‌ها را به پیش ببرد و مسئولیتی که در این دوره به عهده روسای ادارات در شهرستان می باشد ؛ مسئولیت سنگینی است و پیگیری‌ها باید به صورت جدی و مستمر باشد تا تلاشهای انجام شده به نتیجه برسد.

فرماندار شهرستان شفت پیگیری و مطالبه گری روسای ادارات شهرستان در سطح ادارات استانی را یکی از انتظارات خود عنوان کرد و گفت: برنامه نباید صرفا روی کاغذ باشد؛ نتایج پروژه ها باید برای مردم ملموس باشد و وقتی می‌گوییم قرار است تغییری ایجاد شود یعنی نتایج باید توسط مردم حس شود.

در ادامه جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان شفت مهندس اوسط مقدم معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با تأکید بر تقویت و باور ظرفیت های فرهنگی و استفاده از داشته‌ها و ظرفیت های انسانی شهرستان گفت: شهرستان شفت دارای ظرفیت بالایی است و بیشترین قدرت مدیریت در سه عنصر قانون، تخصص و مشارکت‌های مردمی خلاصه می‌شود و همه کسانی که دلبستگی به شهرستان دارند باید از خودباوری به خود سازی شهرستان برسند و مسائل قومی و حاشیه‌ای را کنار گذاشته و به این موضوع باور داشته باشند که قرار است در این شهرستان کار بشود و چالش‌هایی که در زمینه توسعه شهرستان داشتیم برطرف نماییم.

اوسط مقدم در ادامه صحبت‌های خود با تأکید بر اینکه نباید صرفا به منابع دولتی تکیه کرد گفت: ادارات باید از ظرفیت‌هایی که در حوزه تخصصی خودشان وجود دارد استفاده کرده و به فکر سرمایه‌گذاری خارج از منابع دولتی باشند.

وی با اشاره به سند توسعه شهرستان شفت گفت: در سند توسعه شهرستان به درستی بر بحث کشاورزی، پرورش طیور و ابریشم تأکید و کمتر به صنعت پرداخته شده است. به نظرم مطالعات خوبی صورت گرفته است و سند توسعه به درستی به این بخش پرداخته شده است.

اوسط مقدم آسیب جدی این شهرستان را عدم وجود راه های مواصلاتی عنوان کرد و توضیح داد: در شهرستان شفت و همینطور شهرستان‌هایی مانند املش و سیاهکل مراودات درون استانی و برون استانی از طریق راه‌های مواصلاتی یا وجود ندارد یا در حد بسیار کمی وجود دارد ، در صورتی که یکی از شاخص‌های اصلی توسعه یک شهر با میزان راه‌های ارتباطی آن شهر سنجیده می‌شود.

معاون استاندار در انتها منابع تخصیصی به شهرستان شفت را تاکنون ۵۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: این منابع در مسائل زیرساختی شهرستان و پروژه های عمرانی استفاده خواهد شد.

 شهرستان شفت

/تدبیرشرق

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا