آخرین خبرهااقتصادیخبر داغ

سکوت! واکنش مدیرکل امور مالیاتی گیلان به ادعای برداشت حقوق کارگران شهرداری رشت!

حقوق کارگرانشهرداری رشت تقریبا روزانه یک میلیارد تومان تنها صرف حقوق پرسنل خود کرده و به درد مشترک این روزهای تمام شهرداری ها که همان کسری بودجه می باشد، گرفتار است.

به گزارش تدبیرشرق، چندی پیش بود که نشست شورای اداری شهرداری رشت با حضور شهردار رشت، برخی مدیران شهری و دو تن از نمایندگان رشت در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در این نشست شهردار رشت، پیکان انتقاد را به سمت اداره کل امور مالیاتی گیلان نشانه رفت و با بیان اینکه اداره کل امور مالیاتی گیلان بدون هماهنگی با شهرداری یک میلیارد تومان از حساب شهرداری رشت برداشت کرده، گفت: همین وجهی که از حساب شهرداری برداشت شده را قصد داشتیم برای حقوق کارگران زحمتکشی کنار بگذاریم که همواره در مورد معوقات خود گله‌مند هستند. احمدی همچنین مدعی شد که اداره امورمالیاتی برخلاف توافق قبلی عمل کرده است.

احتمالا منظور احمدی از توافق قبلی با اداره امور مالیاتی، توافقی است که تیرماه پارسال و در پی دیدار شهردار قبلی رشت با مدیرکل وقت امور مالیاتی گیلان به دست آمده است چرا که احمدی از زمان تصدی اش بر شهرداری رشت علیرغم دیدار با بسیاری از مسئولین استانی و کشوری، هنوز دیداری با مدیرکل فعلی امور مالیاتی گیلان نداشته است.

نکته قابل تامل در این میان، عدم واکنش اداره کل امور مالیاتی گیلان به این اظهارات شهردار رشت حداقل در بعد رسانه ای است. این سکوت حتی اگر ناشی از بی تفاوتی یا پرهیز از بروز مجادلات آتی و یا هر عامل دیگری هم که باشد، در منظر افکار عمومی ممکن است به عنوان تاییدی بر اظهارات شهردار رشت محسوب گشته و این سوال را به اذهان متبادر کند که آیا پس از تغییر در راس اداره کل امور مالیاتی گیلان، سیاست های این اداره هم با تغییر روبرو شده و توافقات قبلی از درجه اعتبار ساقط شده است؟!

شهرداری رشت تقریبا روزانه یک میلیارد تومان تنها صرف حقوق پرسنل خود کرده و به درد مشترک این روزهای تمام شهرداری ها که همان کسری بودجه می باشد، گرفتار است. این سازمان عریض و طویل با آن بدنه متراکم بعضا در تامین هزینه های پیش بینی شده خود هم با مشکلات عدیده روبرو بوده و تحمیل هزینه های پیش بینی نشده این چنینی به شهرداری رشت، می تواند تاثیر مستقیم بر معیشت کارگران شهرداری و خانواده آنان داشته باشد.

/خزرآنلاین

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا