آخرین خبرهااستان هاخبر داغ

استاندار در جلسه کارگروه تنظیم بازار گیلان عنوان داشت؛ هیچ کالایی نباید بالاتر از نرخ مصوب، به دست مصرف‌کننده برسد / ذخیره مناسبی از کالاهای اساسی در گیلان وجود دارد/ نظارت‌ها بر بازار، تا پایان سال و به‌صورت مستمر صورت گیرد / انجام بازرسی‌ها و نتیجه آن، به مردم اطلاع‌رسانی شود

کالاهای اساسینماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه ذخیره مناسبی از کالاهای اساسی در استان وجود دارد، گفت: هیچ کالایی نباید بالاتر از نرخ مصوب، به دست مصرف‌کننده برسد و لازمست نظارت‌ها بر بازار، تا پایان سال و به‌صورت مستمر صورت گیرد و بازرسی‌ها و نتیجه آن، به مردم اطلاع‌رسانی شود.

 به گزارش تدبیرشرق؛ دکتر ارسلان زارع پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در جلسه کارگروه تنظیم بازار و کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات استان که فرمانداران نیز به صورت ارتباط تصویری حضور داشتند؛ بر ضرورت صیانت از حقوق شهروندان و حفظ آرامش در جامعه تأکید و اظهار کرد: کارگروه تنظیم بازار در انجام هماهنگی ها و جلوگیری از بروز مشکلات در حوزه بازار ، اهمیت زیادی دارد و لازم است جلسات آن در مرکز استان و نیز شهرستان ها، به طور منظم برگزار شود.

وی به اهمیت نظارت در مدیریت قیمت ها اشاره کرد و افزود: ضمن تقدیر از دستگاه های اجرایی مرتبط با امر نظارت ، تاکید می شود که در استمرار و تشدید اجرای این مهم کوشا باشند.

نماینده عالی دولت در استان انجام بیش از 20 هزار مورد بازرسی و تشکیل افزون بر 9 هزار پرونده در تعزیرات حکومتی را نشان از وجود اراده ای جدی برای مدیریت بازار خواند و گفت: گزارش‌های مردمی به تعزیرات نیز نشان دهنده تعامل مردم در انجام امور است.

دکتر زارع ارائه گزارش عملکرد در حوزه مقابله با گرانفروشی ، احتکار و هر نوع اقدامات اثربخش در مدیریت بازار را امری مهم خواند و اظهار داشت: اطلاع یافتن مردم از انجام نظارت ها، اهمیت دارد و به یقین؛ اعلام گزارشات این بخش در جلوگیری از وقوع جرم تاثیرگذار است.

وی اطمینان خاطر از تامین اقلام ضروری را رویکردی مهم عنوان و اضافه کرد: در ذخیره کالاهای اساسی از جمله گندم تا پایان سال ، مشکلی در استان وجود ندارد.

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش با یادآوری مشکلات مربوط به تأمین و توزیع گوشت مرغ طی هفته های گذشته گفت: با همکاری زنجیره های تولید تا توزیع، این مشکل مرتفع شد و امروز در حوزه تامین مرغ مسئله ای وجود ندارد.

دکتر زارع حفظ ، کنترل و تعادل قیمت ها را امری مهم و ضروری خواند و  تاکید کرد: نباید هیچ کالایی بالاتر از نرخ مصوب ، به دست مصرف کننده برسد از این‌رو دستگاه های نظارتی و فرمانداران باید همچون گذشته حساسیت ویژه ای در این امر داشته باشند.

استاندار گیلان با بیان اینکه لازمست تولید با قیمت مناسب در دستور کار قرار گرفته و نرخ کالا و خدمات از سوی ارکان تولید، بصورت شفاف مشخص شود ، گفت: تلاش مسئولان این است که اجازه ندهیم مرغ یا هرگونه کالاهای اساسی تولیدی، با قیمتی بالاتر از نرخ مصوب، به دست مردم برسد.

وی همچنین بر لزوم نظارت بیشتر بر توزیع آرد تاکید کرد و با اشاره به میزان ذخیره مناسبی از این محصول برای مصرف چند ماه آینده استان افزود: در تمامی شهرستان ها کمیته آرد و نان با حضور فرمانداران ، تشکیل و ضمن توجه به تامین مناسب نیاز هر منطقه به آرد ، از توزیع خارج از شبکه آن جلوگیری به عمل آید.

دکتر زارع به گزارشی ارائه شده در این جلسه در خصوص موضوع سیمان اشاره و تأکید کرد که تمامی امور این بخش، نظام مند صورت گیرد تا نارضایتی ها برطرف شود.

نماینده عالی دولت در استان با یادآوری جنگ اقتصادی تحمیل شده به ملت ایران از سوی دشمنان، همکاری بخش اعظمی از تولیدکنندگان با دولت را ارزشمند و قابل تقدیر خواند و گفت: انتظار می رود عده اندکی نیز که قصد سوءاستفاده دارند، نسبت به رعایت انصاف و عدالت اهتمام ورزند که البته برخوردهای قانونی نیز با آنان صورت می گیرد.

در این جلسه گزارش های وضعیت بازار و اقدامات صورت گرفته به منظور تامین کالاهای مورد نیاز مردم از سوی سازمان صمت ، وضعیت تامین و توزیع مرغ و گوشت توسط شرکت پشتیبانی امور دام استان ، ذخیره‌سازی کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان ، آخرین وضعیت تولید و توزیع مرغ گرم توسط سازمان جهاد کشاورزی استان ، آخرین وضعیت گندم و کیفیت آرد توسط اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان و بررسی پرونده های تخلف واصله از سوی اتاق اصناف و سازمان صمت، توسط تعزیرات حکومتی استان ارائه شد.

/guilan.ir

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا