آخرین خبرهااستان ها

از آغاز نشدن پروژه‌های قرارگاه خاتم در رشت تا امضای قرارداد سرمایه گذاری با فن آوا

علوی عنوان کرد:

تدبیرشرق/علوی با اشاره به اینکه نوع قرارداد امضا شده با شرکت فن آوا سرمایه گذاری است گفت: در این قرارداد علاوه بر ممیزی املاک، سامانه های ارایه خدمات هوشمند و در کنار آن خدمات الکترونیک در حوزه های مرتبط خدمات شهری ارائه می شود.

امیرحسین علوی رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای شهر رشت در رابطه با آخرین وضعیت همکاری شهرداری رشت با قرارگاه خاتم الانبیا گفت: در مورد پروژه ها تاکنون با قرارگاه خاتم قراردادی امضا نشده است اما تلاش شده تا از ظرفیت حضور قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء برای پیشرفت پروژه ها استفاده شود.

وی با بیان این مطلب که قرارگاه خاتم در استان گیلان چندین پروژه در دست اجرا دارد، گفت: در شهر رشت به عنوان مرکز استان تاکنون قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا پروژه ای نداشته و در شورای پنجم جرقه همکاری با قرارگاه خاتم زده شد اما به علت وقفه هایی که در طول این ۳ سال و اندی در بخش مدیریت شهری افتاد، سبب شد که این همکاری کمی عقب بیفتد.

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه در چند مدت اخیر اقداماتی برای شروع کار قرارگاه سازندگی در رشت صورت گرفته افزود: مطالعات دو تقاطع غیر همسطح در میدان نیروی دریایی و میدان امام حسین انجام شده است که در این زمینه تفاهمی بین شهرداری و قرارگاه خاتم برای احداث این دو تقاطع صورت گرفته است.

علوی با اشاره به اینکه پیش نویس قرارداد طرفین نوشته شده است و احتمالا به زودی به صورت لایحه به صحن شورا خواهد آمد، تصریح کرد: برای این دو پروژه بالغ بر ۱۶۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه پیش پرداخت ۲۵ درصدی از سوی شهرداری رقم قابل توجه ای برای شهرداری است، به دیارمیرزا گفت: شهرداری باید یا آورده مالی لازم را تأمین مالی کند یا به صورت تهاتر زمین و ملک برای این دو پروژه رقم مورد نیاز را تامین کند.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای شهر رشت با اشاره به اینکه دو جلسه در سطح استانی و کشوری با قرارگاه خاتم برگزار شده است، گفت: با توجه به اینکه هزینه ساماندهی دو رودخانه همزمان سنگین خواهد بود بحث رودخانه گوهررود در اولویت قرارگرفته است.

وی ادامه داد: اینکه ساماندهی گوهررود در اولویت قرار گرفته چند علت دارد که شامل احداث سد عزیزکیان در بالای رودخانه، وجود فاضلاب بیمارستانی در پایین دست رودخانه، فاضلاب زندان و شهر صنعتی است که در حال ساخت تصفیه خانه هستند.

علوی به اجرای خط لوله گذاری از محل تبصره سه و ماده هفت آب و فاضلاب اشاره کرد و گفت: این کار باید تا پایان سال تمام شود.

وی ادامه داد: عملا پاکسازی رودخانه گوهررود در حال انجام است و وظیفه شهرداری پاکسازی و آزادسازی حاشیه رودخانه است که در سنوات گذشته ۱۵۰ واحد در مسکن مهر تملک شده بود.

علوی یادآور شد: در حاشیه رودخانه گوهر رود نیز تصفیه خانه محلی احداث خواهد شد.

نوع قرارداد امضا شده با شرکت فن آوا سرمایه گذاری است

این عضو شورا در بخش دیگری از اظهارات خود در مورد قرارداد ممیزی املاک که به تازگی بین شهرداری و گروه فن آوا به امضا رسیده به دیارمیرزا گفت: این قرار داد با شرکت فن آوا که وابسته به نیروهای مسلح است پس از طی فراخوان رسمی سرمایه گذاری بسته شده است.

عضو شورای شهر رشت اظهار داشت: فراخوان سرمایه گذاری دو ماه گذشته برگزار شده بود و چند شرکت نظیر فناپ و فن آوا رقم های مناسبی ارائه دادند که رقم فن آوا مناسب تر بود و برنده مناقصه شد.

وی با اشاره به اینکه نوع قرارداد امضا شده با شرکت فن آوا سرمایه گذاری است گفت: در این قرارداد علاوه بر ممیزی املاک، سامانه های ارایه خدمات هوشمند و در کنار آن خدمات الکترونیک در حوزه های مرتبط خدمات شهری ارائه می شود.

علوی با بیان اینکه ممیزی املاک و هوشمندسازی از وظایف شهرداری است، افزود: شهرداری رشت به علت نداشتن منابع مالی این پروژه ها را به صورت سرمایه گذاری انجام خواهد داد.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای شهر رشت اظهار داشت: در بحث سرمایه گذاری در سال های گذشته زحمات زیادی صورت گرفته و امروز این تلاش ها به ثمر رسیده است و آقای احمدی شهردار رشت نیز به شروع آن سرعت بخشیده و امضای قراردادها درحال انجام است.

علوی در پایان گفت: قبل از آغاز ممیزی املاک در شهر رشت اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد.

/دیارمیرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا