آخرین خبرهابین الملل

اعتراض سفیر امارات به آمریکا: ما هم باید مانند ایران حق غنی‌سازی داشته باشیم

تدبیرشرق/سفیر امارات در واشنگتن خواهان مشخص شدن چرایی عدم مجاز بودن کشورش برای غنی سازی اورانیوم در شرایطی شد که ایران بر اساس توافقنامه هسته‌ ای امضا شده در سال ۲۰۱۵ مجاز به انجام آن است.

شبکه خبری روسیه الیوم به نقل از یوسف العتیبه سفیر امارات متحده عربی در واشنگتن خبر داد امارات متحده عربی به این مسئله معترض است. العتیبه که با موسسه پژوهشی هدسون گفتگو می کرد به اهمیت توافق با جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت : ما جزو اولین کسانی خواهیم بود که این توافق را امضا خواهیم کرد.

با این حال وی پرسید نوع و چارچوب این توافق چه خواهد بود؟ العتیبه ضمن اعتراف به اینکه توافق هسته ای امضا شده در سال 2015 با ایران نقطه آغاز جدیدی محسوب می شود در عین حال ادعا کرد باید بسیاری از مسائل دیگری مانند مسائل موشکی و حمایت از گروه های مسلح را هم شامل می شد.

وی در ادامه گفت که هیچ فرد باهوشی را در ایالات متحده پیدا نکرد که برای او تفسیر کند چرا ایران می تواند اقدام به غنی سازی اورانیوم کند در حالی که ما که جزو متحدین شما هستیم و با شما در یک سنگر وارد جنگ های مختلفی شده ایم حق دارا بودن چرخه سوخت هسته ای را نباید داشته باشیم.

این دیپلمات اماراتی با اشاره به این که برنامه هسته ای امارات فاقد چرخه سوخت است ، پرسید : چرا باید دشمنان شما توافقنامه ای بهتر از ما که متحدین شما هستیم داشته باشند؟ما هم می خواهیم برنامه صلح آمیز هسته ای ایران هم همانند آنچه ما در امارات داریم باشد.‎

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا