آخرین خبرهااستان ها

کلاهبرداری در قالب تور واکسن کرونا به ترکیه

معاون گردشگری گیلان خبر داد:

تدبیرشرق/معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با تکذیب برگزاری هر گونه تور ویژه واکسن کرونا از استان به ترکیه اعلام کرد : در صورت دایر شدن تور با این عنوان غیر مجاز و کلاهبرداری است.

حمید رضا آذرپور روز چهارشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: پس از اعلام محدودیت های کرونا به تقریب دفاتر خدمات مسافری فاقد فعالیت هستند و آنهایی که فعال هستند تنها در زمینه فروش بلیت اقدام می کنند و هر گونه فعالیت تورگردانی در استان تعطیل است.

وی گفت: در روزهای اخیر تبلیغاتی مبنی بر تور استانبول ویژه تزریق واکسن کرونا همراه با گشت شهری رایگان به مبلغ ۱۲۰میلیون ریال خبر ساز شده است که ضمن تکذیب برگزاری این تورها به حتم برگزاری غیر مجاز آن را پیگیری و در صورت صحت اقدام غیرمجاز با برگزار کنندگان آن برخورد قضایی می شود.

وی یادآور شد: برخورد با فعالیت افراد و گروه‌های غیرمجاز گردشگری یکی از دغدغه های مهم استان است لذا در راستای طرح ساماندهی تورهای غیر مجاز و با توجه به افزایش آمار مسافران و تورهای استان گیلان، سامانه ساتگ با همکاری این اداره کل و نیروی انتظامی طراحی و اجرایی شده است.

آذرپور اظهار داشت: با اجرای این طرح تمامی تورهای اجرایی دفاتر خدمات مسافرتی، راهنمایان مجاز کارت دار و افراد شرکت کننده در تور در سامانه مذکور توسط کارشناسان این اداره کل تایید می شوند و برای تورهای گردشگری کد شناسایی دریافت می شود.

وی بیان کرد: طرح ساماندهی تورهای غیرمجاز برای پیشگیری از بروز مشکلات احتمالی در استان اجرایی شده و برای برگزارکننده تورهای غیرمجاز برخورد قضایی و جریمه های سنگین نقدی در نظر گرفته می شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا