آخرین خبرهااستان هااسلایدر

سازمان ملل برای تقویت باج‎گیران بین‎المللی شکل گرفت|دشمن خزنده به فرهنگ عمومی ورود کرد

آیت الله فلاحتی در پیام جمعه رشت:

تدبیرشرق/آیت الله رسول فلاحتی امروز در سخنان پیام جمعه که در مصلای امام خمینی (ره) رشت بدون مستمع برگزار شد با تبریک و تسلیت شهادت دکتر محسن فخری زاده مهابادی قمی اظهار کرد: دشمن می‌داند و بداند این ترورها نشان دهنده ترس و رعب آن‌ها از ایرانی‌ها به ویژه دانشمندان ما است.

وی، ترور را نشان دهنده زبونی دشمن عنوان کرد و افزود: هر قدر دشمن دانشمندان ما را ترور کند ملت ما قوی‌تر می‌شود برای اینکه شهادت بالاترین مقامی است که یک انسان می‌تواند به آن برسد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه ترور محسن فخری زاده شرارت آمریکا، اروپا و صهیونیست‌ها را به نسل معاصر و برخی از افراد غافل در جامعه نشان داد، تصریح کرد: دشمنان بدانند شهادت محسن فخری زاده حقانیت ملت ایران را به اثبات رساند و مردم ما به این باور رسیدند که صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها دشمن ملت ایران هستند.

آیت الله فلاحتی به شهادت تعدادی از دانشجویان در ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ توسط رژیم ستم شاهی اشاره کرد و گفت: ۱۶ آذر به عنوان روز دانشجو نامگذاری شده و امیدوارم جوانان دانشگاهی ما نیز در مسیر انقلاب و رهبری مبارزه علیه ظلم و ستم را در پیش بگیرند.

وی با اشاره به تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان امام (ره) در ۱۹ آذر سال ۱۳۶۳، بیان کرد: تشکیل این شورا نشان دهنده افق نگری امام (ره) در راستای تلاش دانشگاه‌ها و حوزه‌ها در امر فرهنگ عمومی جامعه بود.

نماینده ولی فقیه در گیلان به استفاده دشمن از همه شرایط حتی شیوع بیماری کرونا به نفع خود اشاره کرد و یادآور شد: دشمن افکار و اندیشه فرهیختگان جامعه را هدف رفته تا مردم ما را از مسیر اصلی دور کند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه مقام معظم رهبری از ۳۰ سال گذشته همواره دغدغه فرهنگی جامعه را داشتند، خاطرنشان کرد: با بی‌توجهی نسبت به مقوله فرهنگ، امروز شاهد ویرانگری فرهنگی در جامعه هستیم.

وی به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی براینکه فرهنگ غرب برنامه ریزی برای فساد انسان است، اشاره کرد و افزود: فرهنگ ابزاری در اختیار امپراطوران زر، زور و تزویر محسوب می‌شود و براین اساس، برهنگی و اختلاط بی‌قید و بند زن و مرد یکی از پایه‌های اصلی فرهنگ غرب است.

امام جمعه رشت یادآور شد: اساس و بنیان تمدن غرب بر این استوار است تا فضائل اخلاقی را از انسان بگیرد.

آیت الله فلاحتی، انقلاب فرهنگی و حتی اصل فرهنگ را مورد تهدید دشمنان خواند و بیان کرد: اصلاح فرهنگ عمومی مطالبه مردم از شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

وی ادامه داد: دشمن خزنده به فرهنگ عمومی ورود کرده و کار به جایی رسیده که در شورای فرهنگ عمومی استان‌ها دغدغه فرهنگ جامعه را داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه نوع پوشش برخی افراد در جامعه برازنده مردم ما نیست، تصریح کرد: امر مذکور معلول نبود توجه به مقوله فرهنگ است.

آیت الله فلاحتی به تصویب اعلامیه جهانی حقوق بشر در ۲۰ آذر سال ۱۹۴۸ میلادی توسط سازمان ملل اشاره کرد و گفت: سازمان ملل برای تقویت باج گیران بین المللی شکل گرفته و در مقابل جنایت قدرت‌های سلطه‌گر به درد ملت‌ها نخورده است.

وی با اشاره به اینکه قدرت‌های سلطه‌گر هر چه بخواهند بر سر ملت‌ها می‌آورند، خاطرنشان کرد: به رسمیت شناخت رژیم صهیونیستی بزرگ‌ترین جنایت سازمان ملل است.

امام جمعه رشت یادآور شد: سازمان ملل جرثومه جهانی و بلا برای ملت هاست و اگر در سازمان ملل حضور داریم برای این است که از ظلم این سازمان علیه ملت‌ها بکاهیم.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه خاورمیانه بستر جنایت غربی‌ها شده است، اظهار کرد: امروز خاورمیانه میدان تاخت و تاز آمریکا و اروپای جنایتکار شده و این کشورها با نام حقوق بشر بزرگ‌ترین پایمال کنندگان حقوق بشر هستند.

وی، تنها راه نجات امت اسلام را وحدت بین مسلمانان به ویژه نخبگان دنیای اسلام دانست و بیان کرد: وحدت بین نخبگان دنیای اسلام موجب می‌شود تا جرثومه‌های فساد که در زندگی بشر حکمفرا شدند را از بین ببریم.

نماینده ولی فقیه در گیلان همچنین پیرامون سبک زندگی اسلامی با عنوان عفت، شرم و حیا اشاره کرد و افزود: یکی از مسائلی که مکتب اسلام به آن حساسیت دارد، عفت است.

آیت الله فلاحتی با تاکید براینکه لجام گسیختگی در مسائل جنسی پذیرفتنی نیست، بیان کرد: خدای متعال مجازات‌هایی را برای کسی که مرتکب زنا می‌شود، پیش بینی کرده و در قرآن زنا را در کنار کشتن انسان قرار داده است.

وی، چهار امر را موجب رفتن برکت از مال عنوان کرد و گفت: خیانت، دزدی، شراب خواری و زنا موجب می‌شود برکت از خانه انسان برود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا