آخرین خبرهااسلایدربین المللخبر داغ

روزنامه انگلیسی:جانسون به دنبال بازگرداندن بایدن به برجام است

برجامیک روزنامه انگلیسی با اشاره به اظهارات روز گذشته نخست‌وزیر انگلیس درباره «جو بایدن» گفت که «بوریس جانسون» در صدد اعمال فشار به بایدن برای بازگرداندن واشنگتن به برجام است.

بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس که روز گذشته (چهارشنبه) در جلسه پارلمان، «دونالد ترامپ» را رئیس‌‌جمهور سابق آمریکا خطاب کرد، از انتخاب «جو بایدن» بعنوان رئیس‌جمهور جدید آمریکا بعنوان بازگشت به شرایط عادی یاد کرد.

به گزارش تدبیرشرق، روزنامه انگلیسی «آی نیوز» با اشاره به اظهارات روز گذشته جانسون در پارلمان و گفت‌وگوی تلفنی اخیر وی با «جو بایدن» گزارش کرد که احتمالاً جانسون در صدد است در پشت صحنه به بایدن فشار آورد تا مجدداً به برجام بازگردد.

طبق این گزارش، جانسون در خصوص گفت‌وگوی تلفنی خود با بایدن گفت که گفت‌وگوی این هفته با رئیس‌جمهور منتخب آمریکا «دلپذیر» بود و وی متعهد شد که «به همان روال گذشته‌ای بازگردیم که قبلاً بر اساس آن همکاری می‌کردیم».

طبق این گزارش، جانسون در صدد است زمانیکه بایدن ریاست‌جمهوری آمریکا را به دست گرفت، با وی در زمینه موضوعاتی چون تغییرات اقلیمی، اتحاد ناتو و توافق هسته‌ای ایران همکاری کند.

جانسون در جلسه پرسش و پاسخ پارلمان تصریح کرد: «یکی از شایستگی‌های گفت‌وگوی بسیار عالی که روز گذشته با رئیس‌جمهور منتخب بایدن داشتم، تأکید بر این مسئله بود که ما بشدت توافق داشتیم که بار دیگر پادشاهی متحده و ایالات متحده می‌بایست کنار یکدیگر بایستند و از ارزش‌هایمان در سراسر جهان حمایت و دفاع کنیم. از حقوق بشر دفاع کنیم، از تجارت جهانی آزاد دفاع کنیم، از ناتو دفاع کنیم و با یکدیگر علیه تغییرات اقلیمی مبارزه کنیم. می‌توانم بگویم گفت‌وگوی دلچسبی بود و مشتاق گفت‌وگوهای بیشتر هستم».

از زمان آغاز مبارزات انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، گزارش‌هایی از تمایل بایدن برای بازگشت به برجام منتشر می‌شد و بسیاری از این گزارش‌ها تأکید بر این داشت که این نامزد دموکرات در صورت بازگشت به توافق هسته‌ای نیز فشارها به ایران را کاهش نمی‌دهد.

در یکی از جدیدترین واکنش‌ها به احتمال بازگشت بایدن به برجام، «آموس هاچسن» مشاور ارشد سابق جو بایدن در مصاحبه با یک شبکه صهیونیستی مدعی شد که بازگشت به برجام در اولویت دستور رئیس جمهور بعدی آمریکا خواهد بود و بایدن قصد دارد بلافاصله بعد از در اختیار گرفتن قدرت آن را در زمان کوتاهی پیش ببرد.

وی تأکید کرد که بایدن علیرغم تمایل به بازگشت به برجام به دنبال تغییراتی در برخی بندها مانند زمان انقضای برجام نیز است.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا