آخرین خبرهااستان ها

حضور آبفای گیلان در آزمون مقایسات بین آزمایشگاهی، آزمایشگاه‌های آب و فاضلاب کشور

رئیس مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب خبر داد؛

تدبیرشرق/آزمایشگاه مرکزی شرکت آب و فاضلاب استان گیلان و ۴ شهرستان رشت، لاهیجان، لنگرود و انزلی در آزمون مقایسات بین آزمایشگاهی شرکت‌های آب و فاضلاب کشور حضور یافتند.

سیده ضحی حجازی رئیس مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب این شرکت با اشاره به حضور فعال آزمایشگاه‌های آب و فاضلاب استان گیلان در آزمون مقایسات بین آزمایشگاهی شرکت‌های آب و فاضلاب کشور گفت: این آزمون در بخش‌های باکتریولوژی آب، بیولوژی آب، فیزیکو شیمیایی آب، ریزآلاینده آب، فیزیکوشیمیایی فاضلاب و باکتریولوژی فاضلاب آزمایشگاه‌های مرجع مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب و همچنین آزمایشگاهای باکتریولوژی شهرستان‌های رشت، لاهیجان، لنگرود و انزلی برگزار شد.

وی در ادامه افزود: آزمون‌های کفایت تخصصی، ابزاری کارآمد برای کلیه آزمایشگاه‌های آزمون و کالیبراسیون جهت کنترل دوره‌ای عملکرد آزمایشگاه و پایش دقت و صحت نتایج اندازه گیری‌ها از طریق مقایسه بین آزمایشگاهی است.

دکتر حجازی همچنین خاطر نشان کرد: مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب، هرساله به منظور ارزیابی وضعیت آزمایشگاه‌های خود، در آزمون‌های کفایت تخصصی کشوری شرکت می‌نماید که این آزمون، دهم آبان ماه به صورت همزمان در آزمایشگاههای آب و فاضلاب سراسر کشور و همچنین در محل آزمایشگاه‌های مرکزی شرکت‌های آب و فاضلاب و ۴ شهرستان رشت، لاهیجان، لنگرود و انزلی برگزار شد.

گفتنی است نتایج برگزاری آزمون، طی ماههای آتی، پس از ارزیابی و بررسی از سوی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اعلام خواهد شد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا