آخرین خبرهااستان ها

نمایشگاه بزرگ کتاب گیلان برگزار نمی شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بیان کرد:

تدبیرشرق/فیروز فاضلی روز دوشنبه افزود: نمایشگاه بزرگ کتاب گیلان مطالبه عمومی بود که هر ساله به اشتیاق مردم این سرزمین با حضور صدها ناشر برجسته کشور و استان برگزار می شد اما امسال بر اساس اتخاذ تصمیم کشوری و در راستای اهمیت سلامت مردم این نمایشگاه برگزار نمی شود.
وی با بیان اینکه جامعه زمانی به فرزانگی و سعادت دست می یابد که مطالعه، کار روزانه اش باشد، گفت: کتاب عمری دوباره است و هیچ لذتی به گفته مونتسکیو – متفکر فرانسوی – با لذت مطالعه برابری نمی کند؛ لذا اگرچه کرونا مانع برگزاری یک نمایشگاه شد اما می توان تهدید را به فرصت تبدیل کرد و از این دوران منع رفت و آمدها در بحران ویروس برای رسیدن به لذت والای مطالعه بهره جست.
رئیس کارگروه رسانه و فضای مجازی گیلان با بیان اینکه نمی دانیم کرونا تا چه زمانی ماندگار است، اظهار داشت: متأسفانه علاوه بر مسافرت‌ها، مشارکت پائین شهروندان در استفاده از ماسک و رعایت شیوه نامه های بهداشتی استان را تهدید می‌کند؛ عادی انگاری شرایط از سوی شهروندان از یک سو و حضور مسافران از سوی دیگر سرایت ویروس کرونا را آسان تر می کند و با توجه به امکانات حوزه بهداشت و درمان گیلان به ما آسیب خواهد زد.
فاضلی با تأکید بر ضرورت راه اندازی پویش‌هایی با موضوع ارتقای سطح مراقبت‌های فردی و جلوگیری از سفرهای غیر ضرور به استان گیلان افزود: این موضوع باید در سطح جامعه به یک فرهنگ تبدیل شود.
وی با تاکید بر ضرورت فعالیت دوباره رسانه های استان برای جلب مشارکت شهروندان برای مقابله با کرونا تاکید کرد: رسانه ها با اهتمام بر محتوا سازی آموزشی – بهداشتی در مورد صدمات عادی انگاری کرونا تولید محتوا کنند.
پانزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گیلان در آبانماه سال گذشته با حضور ۴۰۰ ناشر داخلی و خارجی در ۲۰۰ غرفه در رشت برگزار شد و مورد استقبال ۷۵هزار نفر قرار گرفت.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا