آخرین خبرهااستان ها

ایجاد منطقه آزاد تجاری آستارا؛ پایان مشکلات شهرستان است|پیگیر تامین آب شرب مردم هستیم

فرماندار آستارا در جمع خبرنگاران؛

تدبیرشرق/ در نشست خبری با خبرنگاران این شهرستان در فرمانداری با اشاره به اهمیت نقش رسانه در عصر امروز گفت: خبرنگاران آستارایی مشاوران من در تمام مسائل شهرستان خواهند بود و دلیل آن نیز آگاهی، مطالبه‌گری و داشتن نقش پل ارتباطی بین مردم و مسئولین است.

عباس صابر، رسانه را یک مجموعه قدرتمند برای اجرای برنامه‌های مدیران دانست و تصریح کرد: عدم استفاده از رسانه، آسیب به یک مدیر را در ادامه خود دارد و وظیفه یک مدیر ارتباط تنگاتنگ با رسانه است.

نماینده عالی دولت در آستارا با تاکید بر مطالبه واقع‌بینانه توسط رسانه‌ها تصریح کرد: خبرنگاران چشمان تیزبین جامعه هستند و نمی توانند بر تاثیر و یاری آنها چشم بست.

صابر با اشاره به ویژگی‌های مرزی آستارا اظهار کرد: ۳ مرز دریایی، زمینی و ریلی از ظرفیت های مهم این شهرستان هستند و درصورت عدم بهره‌مندی حتی به عنوان چالش نیز به وجود می‌آیند.

فرماندار آستارا با تاکید بر لزوم توجه به منطقه ویژه اقتصادی آستارا گفت: هنوز ۱۰ درصد اهداف این مجموعه اجرایی نشده است و مدیران ارشد استان باید این منطقه را با نگاه ویژه ببینند.

وی با اشاره به اینکه آستارا قابلیت منطقه آزاد تجاری را دارد، گفت: این مساله را به عنوان یکی از اولویت‌های اقتصادی آستارا پیگیر هستیم و این مسئله به هیچ عنوان دور از انتظار نیست، ایجاد منطقه تجاری آزاد آستارا، پایان مشکلات این شهرستان است.

فرماندار آستارا نگاه خبرنگاران به مسائل را دلسوزانه دانست و بیان کرد: این پل ارتباطی بین مردم و دولت را باید به خوبی شناخت و مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز باید این امر را مورد توجه داشته باشند

وی با اشاره به لزوم حمایت از سرمایه‌گذاران در آستارا گفت: حل مشکلات سرمایه‌گذاران را قطعاً پیگیر بوده و دغدغه‌مند دغدغه‌های سرمایه‌گذاران هستیم و فراهم سازی بستر سرمایه‌گذاری برای ورود سرمایه گذار مهمترین مرحله توسعه پایدار اقتصادی این شهرستان است.

فرماندار چالش‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری را عدم برنامه‌ریزی بسته‌های پروژه‌ها دانست و عنوان کرد: ورود مشاوران به پروژه ها باعث تخصصی شدن طرح‌های گردشگری و تمرکز کاری سرمایه‌گذاران می شود.

صابر با تاکید بر لزوم ساماندهی فضای مجازی در شهرستان بیان کرد: با توجه به تاکید های مقام معظم رهبری در خصوص توجه به این فضا، ایجاد کمیته فضای مجازی شهرستان آستارا را در دستور کار قرار خواهیم داد.

فرماندار آستارا با تاکید بر لزوم آگاهی مدیران دستگاه‌های اجرایی از ارتباط با رسانه ها بیان کرد: قطعاً برگزاری کارگاه آموزشی سواد رسانه‌ای برای مدیران روابط عمومی های دستگاه های اجرایی را در آینده نزدیک در شهرستان انجام خواهیم داد.

صابر با اشاره به اینکه اولویت اول ما در شهرستان توجه به اتمام پروژه‌های نیمه تمام است، تصریح کرد: تمرکز اعتبارات را بر پروژه‌های نیمه‌تمام مانند سد لاستیکی ملاهادی است و با دریافت روزشمار این پروژه را پیگیری می کنیم.

وی پروژه های آب و فاضلاب را یک معضل دانست و گفت: منابع آبی آستارا کفاف مصرف شهرستان را نمی‌دهد و اولویت بعدی ما پیگیری تامین آب شرب به مردم این شهرستان است.

صابر توزیع عادلانه اعتبارات را نیز یک امر اولویت‌دار دانست و گفت: تکمیل پروژه های قابل بهره برداری باید با توزیع عادلانه تخصیص اعتبار داشته باشد.

/دیارمیرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا