آخرین خبرهااسلایدرخبر داغفرهنگی و هنری

فاطمه علی پرست بازیگر نمایش با دستان بسته عنوان کرد؛ نقش موثر هنرمندان تئاتر در آموزش و فرهنگ سازی در شرایط کرونایی

هنرمندان تئاترنمایش با دستان بسته به نویسندگی و کارگردانی سلمان اسماعیل در سالن شهید انصاری مجتمع خاتم الانبیا(ص) رشت به روی صحنه رفته و تا روز چهارشنبه ۲ مهر ساعت ۱۸،۳۰ اجرای آن ادامه دارد.

فاطمه علی پرست یکی از بازیگران این نمایش که از چهره های با سابقه عرصه تئاتر استان است و سالها سابقه بازیگری و کارگردانی را در کارنامه دارد، در گفتگویی در خصوص حضورش در این نمایش گفت: با سلمان اسماعیل زاده نویسنده و کارگردان نمایش که از منتقدان خوب تئاتر استان هستند آشنایی قبلی داشتم. همه ما یک ارادت ویژه ای به آدم هایی که از جان خودشان در دوران دفاع مقدس مایه گذاشتند داریم و هرکس به نوعی ارادت خود را نشان می دهد و ما هنرمندان هم با هنرمان به آن عزیزان ادای دین می کنیم. بازی در کارهای دفاع مقدسی همیشه حس خاصی برای من دارد و هر موقع این نوع ژانر به من پیشنهاد می شود با علاقه می پذیرم؛ البته اگر کار حرف نویی برای گفتن داشته باشد که متن سلمان اسماعیل زاده این ویژگی را داشت و نگاه متفاوتی به مقوله جنگ داشت.
علی پرست در ادامه به شرایط اجرای نمایش در ایام کرونایی اظهار داشت: وقتی می بینیم که در این شرایط کرونایی، همه اعم از اقتصاد، دولت، مدارس و… مشغول فعالیت هستند اما فقط بخش هنر تعطیل است، اینگونه بنظر می رسد که انگار کرونا فقط در بخش فرهنگ و هنر وجود دارد! ما با اجرای این نمایش ثابت کردیم که کرونا نباید موجب تعطیلی همه فعالیت شود، بلکه باید شیوه زندگی با شرایط حاضر تغییر داده شده و منطبق شود. بنظر من هنر و تئاتر نباید تعطیل شود. کما اینکه من در لاهیجان با رعایت پروتکل های بهداشتی در حال تمرین نمایش و فعالیت هستم. بنظر من هنرمندان از طریق هنر خیلی می توانند به فرهنگ سازی و آموزش در این زمینه کمک کنند.
وی راجع به اجرای آنلاین تئاتر که اخیرا در تهران و بعضی شهرستان ها در حال انجام است گفت: اتفاق خوبی است، اما بشرطی که ابزارها و زیرساخت های کار هم فراهم باشد. چون تئاتر یک هنر زنده است، اگر قرار به اجرای آنلاین باشد باید خیلی متفاوت تر و با ظرافت بیشتری اتفاق بیفتد.
این هنرمند با سابقه استان در خصوص حمایت نهادهایی مانند صندوق اعتباری هنر و مرکز هنرهای نمایشی کشور در ایام کرونایی برای هنرمندان تئاتر اظهار داشت: اقداماتی از سوی این نهادها صورت گرفته، اما تا به شهرستان ها برسد خیلی زمان می برد. روند حمایت ها در بخش شهرستان ها بسیار کند است. بخش خصوصی، آموزشگاههای نمایشی و سینمایی ضربه دیده اند. از طرفی اقتصاد آنقدر ضعیف شده که شرایط هم برای هنرمندان و هم هنرجویان سخت شده است. امیدوارم شرایط برای همه فعالان عرصه هنر میسرتر شود.

گفتگو: اکبر حیدرپور

/بازباران

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا