آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

خطوط پرواز خارجی از مبدأ گیلان ایجاد شود

پرواز خارجی استاندارگیلان با تأکید بر برقراری پرواز روزانه رشت به تهران و برگشت گفت: با توجه به مذاکرات صورت گرفته با همتایان روسی و آذربایجانی؛ ایجاد خطوط پرواز خارجی بر اساس تقاضای مسافران و تردد بالای حدود دو تا سه‌هزارنفری از مرز آستارا، مورد انتظار است.

به گزارش تدبیرشرق، ارسلان زارع عصر امروز در دیدار معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به گردشگرپذیربودن گیلان و استقبال مسافران از خطوط هوایی برای سفر به این خطه اظهار کرد: علیرغم وجود 9 مسیر پروازی و فعالیت هفت شرکت هواپیمایی در فرودگاه سردار جنگل رشت، کماکان ظرفیت افزایش تعداد و مسیرهای پروازی به‌ویژه در مسیر رشت-مشهد وجود دارد.

وی استقرار یک فروند هواپیما برای برقراری پرواز در زمان صبح به مقصد تهران و بازگشت به مقصد رشت به‌صورت روزانه را یکی از انتظارات به‌حق گیلانیان دانست و گفت: با توجه به مذاکرات صورت گرفته با همتایان روسی و آذربایجانی؛ ایجاد خطوط پرواز خارجی بر اساس تقاضای مسافران و تردد بالای حدود دو تا سه‌هزارنفری از مرز آستارا، مورد انتظار است.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین توسعه ظرفیت سالن پروازهای داخلی، تطویل باند پرواز و احداث باند دوم را از نیازمندی‌های فرودگاه سردار جنگل رشت برشمرد و افزود: با توجه به روند طرح توسعه منطقه آزاد انزلی و گسترده‌تر شدن فعالیت‌ها در فرودگاه رشت، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای پایانه صادرات و واردات محصولات کشاورزی نیز امری ضروری است.

افزایش پروازها و برقراری پروازهای خارجی با جدیت دنبال می‌شود

معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران نیز حمایت‌های استاندار گیلان درروند تحقق پرواز اول وقت در مسیر رشت به تهران و استقرار یک فروند هواپیما را بسیار مؤثر دانست و اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در گیلان و توجیه اقتصادی سفر گردشگران در طول سال به این استان، افزایش پروازها و نیز برقراری پروازهای خارجی با جدیت دنبال می‌شود.

علی شورمیج پیشنهاد تطویل باند و احداث باند دوم در فرودگاه سردار جنگل رشت را یک ضرورت عنوان کرد و افزود: ظرفیت وجود منطقه آزاد انزلی و استقبال مردم از خطوط هوایی، ما را ملزم به توسعه زیرساخت‌ها می‌کند و در این مسیر نیازمند تأمین اعتبارات از طریق منابع ملی و استانی هستیم.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا