آخرین خبرهاتدبیر ورزشی

تعقیب و گریز استقلال و پاپاراتزی‌ها در اوین!

چرا تهران، چراهتل آزادی و چرا طبقه 23 ؟

تدبیرشرق/شاید در نگاه اول انتخاب یک هتل لاکچری برای به سرانجام رساندن اهداف باشگاه استقلال در فصل نقل و انتقالات چندان تصمیم درستی به نظر نمی‌رسید اما گذشت زمان ثابت کرد که مدیران وقت این باشگاه با این انتخاب، تصمیم مناسبی برای نیل به خواسته‌هایشان در این فصل اتخاذ کردند که فوایدش بیشتر از معایب آن بود.

در درجه اول ازلحاظ بَصری و در مقایسه با آن صحنه‌هایی که در باشگاه رقیب اتفاق می‌افتاد می‌توان گفت که دیگر شاهد آن‌همه ازدحام هواداران در جلوی درب همسایه‌ها و حتی خیابان‌های اطراف نبودیم که بعضا دیده می‌شد این شلوغی‌ها اعتراضات شدید تعدادی از خانه‌های مجاور باشگاه را به همراه می‌آورد که در پاره‌ای از اوقات کار به دخالت نیروی انتظامی هم کشیده می‌شد که انصافاً در شان وجهه باشگاه و هوادارانشان نبود.
در وهله بعدی مدیران باشگاه استقلال با انتقال دفترشان به هتل آزادی، هرگونه برخورد و اصطکاک احتمالی طرفداران با بازیکنان را به حداقل رساندند که این جابجایی با توجه به اتفاقات تلخی که اخیراً در فرودگاه مهرآباد به وجود آمد تا حدی زیادی در کاهش هرگونه تنش احتمالی بین تماشاگران و بازیکنان نقش بسیار بارزی داشت. در نظر بگیرید اگر یکی از این طرفداران در لحظه ورود بازیکنان به باشگاه جمله یا کلمه ناخوشایندی را به زبان می‌آورد باعث می‌شد بازیکن موردنظر با ناراحتی پا به مذاکره بگذارد و طبیعتاً این مسئله کار را برای تمدید و یا جذب بازیکن موردنظر سخت‌تر می‌کرد.

از دیگر فواید این تصمیم می‌توان به این امر اشاره کرد که میزان پذیرش بازیکنان با دیدن زرق‌وبرق محیط و میزان احترامی که توسط کارمندان هتل به آن‌ها گذاشته می‌شود، از بدو ورودشان گرفته تا نوع رفتار و پذیرایی حرفه‌ای این افراد آموزش‌دیده، خواه‌وناخواه افزایش می‌یافت.

همچنین با توجه به این موضوع که میزان ساعات کاری در این چند شب با روزهای دیگر قابل‌مقایسه نیست حضور در چنین اماکنی باعث می‌شود که خستگی ناشی از کار بی‌وقفه کمتر به چشم بیاید که در غیر این صورت تعدد جلسات چندساعته برای تمدید و انعقاد قرارداد و خستگی ناشی از آن می‌توانست در نوع برخورد و جلب رضایت بازیکنان بسیار مؤثر باشد، کما اینکه مجموع ساعات جلسات تمدید فرشید اسماعیلی و محمد دانشگر از مرز 8 ساعت نیز گذشت که قطعاً برگزاری این‌گونه جلسات طولانی‌مدت و خسته‌کننده در محیط خشک باشگاه امکان‌پذیر نبود. یا درخصوص جذب احمد موسوی مدافع فصل گذشته گل گهر نیز باید گفت که طولانی شدن این مذاکره حتی باعث شد تا کار به راند دوم بکشد و یا در ارتباط با محمدحسین مرادمند همان‌طور که شاهد بودیم نزدیک بود کار به‌جاهای باریکی کشیده شود که در مورد این‌یکی باید گفت به دلیل اینکه اردوی تیم شهر خودرو در فاصله 100 متری هتل پارسیان آزادی قرار داشت، کار را برای این انتقال او و رفت‌وآمد مدیر برنامه‌هایش بسیار راحت شده بود که همه این‌ها بازهم برمی‌گردد به انتخاب درست مسئولان باشگاه استقلال در انتقال موقت دفترشان به طبقه 23 هتل پارسیان آزادی.

به تمام این دلایل ذکرشده اعتراضات و تجمعات گاه‌وبیگاه طرفداران باشگاه را هم اضافه کنید تا مسلم شود که این تصمیم با دلایل درستی گرفته شد و درنتیجه اتفاقات مثبتی را هم رقم زد.

با تمامی این تفاصیل درخصوص کارنامه احمد سعادتمند در فصل نقل و انتقالات می‌توان ادعا کرد که او تا حد بسیار زیادی به اهداف از پیش تعیین‌شده‌اش درخصوص حفظ اسکلت تیمی فصل گذشته دست پیدا کرد، امری که استقلال در سال‌های قبل همواره از آن ضربه خورده و او در جذب بازیکنان جدید بر اساس رفع نقاط ضعف تیم نمره قبولی گرفت.خرید رشید مظاهری، محمدحسین مرادمند، احمد موسوی، بابک مرادی، متین کریم زاده، و تمدید قرارداد با وریا غفوری، فرشید اسماعیلی، روزبه چشمی، محمد دانشگر، عارف غلامی، جلب رضایت مهدی قایدی و همچنین متقاعد کردن سید حسین حسینی برای ماندن و رقابت با رشید مظاهری و منصرف نمودن عارف غلامی از فسخ یک‌طرفه قراردادش تمام‌کارهایی بود که تیم نقل و انتقالاتی این فصل استقلال در این‌یک هفته حضورشان در این هتل لاکچری به سرانجام رساندند که به همه این موارد بید حضور سعید واسعی را هم باید اضافه کرد که احتمال بسیار زیاد به جمع بازیکنان این تیم پس از بازگشت از لیگ قهرمانان اضافه خواهد شد.

تنها نکته منفی در کارنامه نقل و انتقالاتی استقلال هم عدم تمدید با علی کریمی هافبک بسیار آماده فصل قبل استقلال بود که البته بحث مالی و توقع او عملاً دست مسئولان این تیم را برای متقاعد کردن او کاملاً بسته بود.

این در حالی است که تمامی این زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی استقلالی‌ها درصورتی‌که سعادتمند نتواند مقدمات ورود آندره استراماچونی سرمربی بسیار محبوب هواداران استقلال را فراهم کند ارزش چندانی نداشته باشد و مسلماً خود احمد سعادتمند و تک‌تک اعضای تیمش این مسئله را بهتر از هرکسی می‌دانند،موضوعی که حتی ممکن است منجر به برکناری سعادتمند شود.

به‌هرحال روز گذشته (شنبه) با تمدید قرارداد محمد دانشگر پرونده نقل و انتقالاتی باشگاه استقلال برای لیگ بیستم پیش از آغاز رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا بسته شد، و این در شرایطی است که اعضای تیم نقل و انتقالاتی استقلال بیش از هرزمانی نسبت به حضور سرمربی ایتالیایی (خواسته اصلی طرفداران استقلال) ناامید و خسته به نظر می‌رسیدند و این را می‌شد در صحبت با تک‌تک این اعضا کاملاً برداشت کرد.

به‌هرحال روز گذشته (شنبه) با تمدید قرارداد محمد دانشگر پرونده نقل و انتقالاتی باشگاه استقلال برای لیگ بیستم پیش از آغاز رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا بسته شد، و این در شرایطی است که اعضای تیم نقل و انتقالاتی استقلال بیش از هرزمانی نسبت به حضور سرمربی ایتالیایی (خواسته اصلی طرفداران استقلال) ناامید و خسته به نظر می‌رسیدند و این را می‌شد در صحبت با تک‌تک این اعضا کاملاً برداشت کرد.

فراموش نکنیم جلو بردن هم‌زمان تمدید و جذب بازیکنان و مقابله با موانع ورود استراماچونی و نشاندن او روی نیمکت استقلال و محقق کردن تمام انتظارات طرفدارانی که تشنه قهرمانی هستند و پنهان کردن مشکلات داخلی، کار چندان ساده‌ای نبود و که آن‌ها باید به‌طور موازی به آن می‌پرداختند و این ممکن است هر تیمی را از پا بیندازد.

در آینده باید دید آیا سعادتمند با توجه به بندی که در قرارداد با استراماچونی مبنی بر پرداخت حدوداً 100 میلیارد تومان غرامت وجود دارد، می‌تواند حساب او را از سایر بازیکنان و مربیان خارجی جدا سازد و پای او را به تهران بکشد؟ این سؤالی که در حال حاضر نمی‌توان جواب درست و دقیقی برای آن قائل بود.

کیاوش عزیزی

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا