آخرین خبرهااستان هااسلایدر

آمادگی همه مدارس گیلان برای ارائه آموزش‌های حضوری و غیرحضوری به دانش‌آموزان / پروتکل‌های بهداشتی در مدارس ، با دقت و سخت‌گیرانه اجرا می‌شود

استاندار گیلان در آیین بازگشایی مدارس عنوان کرد؛

تدبیرشرق/نماینده عالی دولت در گیلان با تصریح اینکه همه مدارس استان برای ارائه آموزش های حضوری و غیرحضوری به دانش آموزان آمادگی کامل دارند، گفت: پروتکل های بهداشتی در مدارس برای انجام فعالیت های آموزشی ، با دقت و سخت گیرانه به مرحله اجرا گذاشته شده است.

دکتر ارسلان زارع صبح امروز(شنبه) در حاشیه آیین بازگشایی مدارس و نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در گفت وگو با خبرنگاران؛ با تبریک روز بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید و همچنین تسلیت ایام ماه محرم افزود: دلیل این تبریک، شروع فصل تازه ای از علم آموزی و تلاش برای کسب تجربه هایی نو است و از این جهت؛ هرساله آغاز سال تحصیلی را گرامی داشته و از آن به عنوان جشن یاد می شود.

وی با اشاره به اینکه در شرایطی به استقبال بازگشایی مدارس آمده ایم که امسال شروع سال تحصیلی تفاوت هایی هم به لحاظ زمانی و هم به جهت دشواری های ناشی از شیوع کرونا دارد، گفت: در مناسبت های مختلف از همه معلمان که با همتی ستودنی نگذاشتند فرآیند آموزش در کشور متوقف شود، قدردانی کرده ام ولی امروز و در این مناسبت میمون نیز بار دیگر لازم می‌دانم مراتب سپاسگزاری خود از این افسران سپاه پیشرفت کشور را اعلام نمایم.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید همچنان نیازمند استمرار کوشش معلمان و اولیاء مدارس برای انجام فعالیت های آموزشی با وجود کرونا هستیم، اظهار کرد: البته برنامه ریزی های دقیقی بمنظور انجام این فعالیت ها همراه با ویروس کرونا صورت گرفته و پروتکل های بهداشتی سخت گیرانه ای طراحی و به مرحله اجرا گذاشته شده است.

وی خاطرنشان کرد: این موارد بیانگر اهمیت فرآیند آموزش و نیز سلامت فرزندان این کشور بعنوان آینده سازان ایران اسلامی است.

دکتر زارع به کسب تجربه های موفق طی افزون بر شش ماه گذشته به دنبال همه گیری کرونا اشاره کرد و افزود: تصمیمات و تدابیر دولت برای تامین توامان معیشت و سلامت مردم، اکنون پیش روی ماست و باید با بهره گیری از آن الگو ، سال تحصیلی جدید را آغاز کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در این مسیر بطور جدی نیازمند همکاری و مشارکت خانواده ها هستیم، گفت: همانطور که در اجرای پروتکل های بهداشتی پیوسته خواستار مشارکت جدی آحاد جامعه شدیم، برای حفظ سلامت فرزندان‌مان در مدارس نیز به همیاری خانواده ها نیاز داریم.

استاندار گیلان گفت: آموزش و پرورش نیز به عنوان یک نظام کاملاً پیشرفته در کشور ما براساس روش های آموزشی روز دنیا، توانسته در این فرصت زمانی به بهترین شکل ممکن خود را آماده کند.

دکتر زارع به تاکید پیوسته خود بر استفاده از بستر فضای مجازی در حوزه آموزش و نیز بررسی های دقیق برای رفع کاستی های سامانه شاد طی ماه های اخیر و پس از راه اندازی اشاره و خاطرنشان کرد: همه دانش آموزان باید به آموزش کیفی و کامل دسترسی داشته باشند.

وی افزود: امروز با خرسندی اعلام می کنم که همه مدارس استان گیلان برای آموزش بیش از ۳۶۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی آمادگی کامل دارند تا به صورت حضوری و غیرحضوری آموزش ها را براساس تصمیمات وزارت آموزش و پرورش به عزیزانمان ارائه کنند.

 نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: از متولیان آموزش استان انتظار دارم به گونه ای برنامه ریزی کنند تا از اختلال در آموزش دانش آموزان و تضییع فرصت تحصیل آنان جلوگیری شود.

وی به نقش آفرینی موثر خانواده ها در پیگیری آموزش فرزندان و مشارکت فعال دانش آموزان در فرآیند یادگیری طی سال تحصیلی گذشته اشاره و بر ضرورت استمرار آن در سال تحصیلی جدید تاکید کرد.

وی با بیان اینکه در تغییر سبک زندگی پیشین باید برنامه ریزی ها به گونه‌ای باشد که دانش آموزان از شیوع این ویروس، خسارت و خسران آموزشی نبینند، اظهار داشت: به سبب برنامه ریزی صورت گرفته برای حضور حداقلی دانش آموزان در محیط مدرسه، رعایت نوبت بندی و آموزش از طریق شبکه شاد که نواقص آن برطرف شده و امیدواریم به روش تلفیقی سال تحصیلی موفقی را تجربه کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با اطمینان بخشی به اولیاء دانش آموزان درخصوص رعایت دستورالعمل های بهداشتی و مراقبتی در مدارس و کلاس های درس افزود: رعایت این مسائل از جمله الزاماتی است که مدیران، معلمان و کادر آموزشی بر آن نظارت می کنند و باتوجه به اطلاع رسانی صورت گرفته قطعاً دانش آموزان نیز با مشارکت خانواده‌ها دقت لازم را خواهند داشت.

استاندار همچنین پس از نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در گیلان که به صورت نمادین در مدرسه دخترانه آیت الله بهجت (ره) رشت انجام شد؛ ازبرخی کلاس های درس بازدید و با شماری از دانش آموزان که با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی در کلاس درس حاضر بودند، گفت وگو کرد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا