آخرین خبرهااستان ها

جلوی ساخت وساز عجیب و غریب غیر بومی ها گرفته شود| طرح تفصیلی انزلی هنوز مصوب نشده

در مراسم معارفه شهردار انزلی عنوان شد؛

تدبیرشرق/رئیس مجمع نمایندگان گیلان، با تاکید بر اینکه مشکل درآمدی را در حوزه‌های مختلف زیربنایی در بیشتر شهرها داریم، افزود: بنابراین در مجلس تلاش می‌کنیم طرح جامع مدیریت شهری و درآمد پایدار را با اصلاحات ارزشمند به تصویب برسانیم.

احمد دنیامالی در آیین معارفه شهردار بندرانزلی، با اشاره به اینکه امروز نظام شورایی به عنوان یکی از نقاط عطف در جریان مدیریت شهری قلمداد می شود، اظهار کرد: نقاط قوت بی شماری داریم؛ البته با نقاط ضعف در حوزه مدیریتی نیز مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در مجلس شورای اسلامی دو موضوع شامل طرح جامع مدیریت شهری و درآمدهای پایدار شهرداری ها را پیگیری می کنیم، افزود: از زمانی که دولت تصمیم گرفت شهرداری ها خودکفا باشند، شهرداری ها به ویژه در شهرهای کوچک با مشکلات و تنش های مدیریتی بسیار مهمی مواجه شدند.

نماینده بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرداری ها از یک طرف موظف هستند طرح های جامع و تفصیلی را مبنای کار بدانند و از طرف دیگر منابع و درآمد بر موضوع حقوق و عوارض کفایت نمی‌کند و منابع دولت هم برای اجرای طرح‌های شهری کافی نیست.

دنیامالی با تاکید بر اینکه مشکل درآمدی را در حوزه‌های مختلف زیربنایی در بیشتر شهرها داریم، افزود: بنابراین در مجلس تلاش می‌کنیم طرح جامع مدیریت شهری و درآمد پایدار را با اصلاحات ارزشمند به تصویب برسانیم.

وی تصریح کرد: می‌دانیم که شهرداری جای پرزحمتی است و شهردار منتخب بسیار در نوع رفتار و گفتار دقت کند و شرایطی به وجود بیاید که بتواند شهر را به بهترین نحو اداره کند.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان، با بیان اینکه بدون کمک شورا، شهرداری کار برجسته  ای نمی‌تواند انجام دهد، خاطرنشان کرد: اگر نظام همدلی باشد، کارها به خوبی پیش می‌رود.

وی طرح تفصیلی را یکی از مشکلات انزلی دانست که هنوز مصوب نشده و ادامه داد: در حوزه شهری با تکالیف بلندبالایی رو به رو هستیم.

وی تاکید کرد: حریم تالاب و حریم دریا همچنین مباحث میراث فرهنگی را داریم که باعث شده شهر با حالت انقباض مواجه شود و از طرف دیگر کسری بودجه مزید بر علت است.

نماینده انزلی در مجلس یادآور شد: آنچه که شهر انزلی باید از آن برخوردار باشد، اختصاص داده شود تا بتوانیم انزلی را به بهترین نحو مدیریت کنیم.

جلوی ساخت وساز عجیب و غریب غیر بومی ها گرفته شود

اسماعیل میرغضنفری در آیین معارفه شهردار بندرانزلی، اظهار کرد: همانطور که اعضای شورای شهر انزلی به شهردار اعتماد کرده و با رای اعتماد خود شهردار را پای کار آوردند؛ امیدواریم در ادامه راه به شهردار منتخب نیز اجازه دهند که تصمیمات خود را براساس نیازهای سازمانی و تکالیف مهم انجام داده و منتظر نتایج باشیم، ولی قطعا در بحث قانون باید نظارت پررنگی بر این عملکرد داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه همه مدیران اگر نیاز به اصلاحاتی در حوزه مدیریت شهری دارند با اقتدار و در مسیر قانون این کار را انجام دهند، تصریح کرد: از شهرداری می‌خواهیم آنچه که صلاح شهر است در چارچوب قانون انجام دهد و تحت هیچ شرایطی به حاشیه نرود، زیرا مردم ما از حاشیه رفتن آزرده شده اند.

فرماندار شهرستان بندرانزلی با تاکید بر اینکه مدیریت منطقی بر مشکلات حاکم باشد، افزود: با توجه به اینکه در ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) هستیم سیره آن حضرت را سرلوحه کار خود قرار دهیم که فرمودند «برای اصلاح امور امت جدم قیام کردم».

میرغضنفری با تاکید بر اهتمام شهردار جدید بر طرح های نیمه تمام شهری، عنوان کرد: با توجه به اینکه انزلی شهر گردشگری است، در مواردی مشاهده شده که بعضی افراد غیر بومی در حوزه ساخت و ساز کارهای عجیب و غریب کردند که باید به صورت جدی جلوی این نابه سامانی ها گرفته شود تا نگرانی شهروندان در این زمینه را برطرف کنیم.

موسی زنجانخواه، رئیس شورای شهر بندرانزلی نیز یادآور شد: در شش ماه گذشته شهرداری بندرانزلی با سرپرستی مهدی خلیلی توانست از برخی بحران های مدیریتی عبور کند که جا دارد از تلاش وی قدردانی کنیم.

وی با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهر انزلی به وظیفه قانونی خود عمل کرد، گفت: با فراخوان انجام شده از بین ۹ گزینه در نهایت اکثریت اعضا به بدرالدین بدری رای دادند و شهردار جدید سابقه مدیریت شهری انزلی را در کارنامه خود دارد.

گفتنی است، سید بدرالدین بدری به عنوان شهردار بندرانزلی معرفی شد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا