آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغیادداشت

هیات شوتبال گیلان !

شوتبالوقتی رییس فدراسیون فوتبال چشم در چشم 80 میلیون، به دروغ از قراردادی نگین با ویلموتس دفاع می کند و آن را پیروزمندانه می داند، چرا مدیران پایین دستش اینگونه رفتارها را سرلوحه قرار ندهند.

تیم فوتبال سپیدرود رشت به همان سرعتی که بالا آمد به همان سرعت سقوط کرد، تیم پرافتخار ملوان هم در شرایطی عجیب هفته آخر از سقوط به لیگ دسته دوم !!! گریخت، مدیریت باشگاه داماش بجای اینکه به متولیان فوتبال و ورزش نامه بزند؛ به استاندار گیلان!!! نامه می زند و تیم را به آنها هبه می کند، انتخابات هیات فوتبال گیلان بعد از حدود نه ماه!!! هنوز مورد تایید وزارت ورزش و سازمان بازرسی قرار نگرفته است، فرزاد سیری دبیر باسابقه هیات فوتبال و معصومه جهانچی مربی و کاپیتان تیم ملی دختران به بهانه وضعیت بد مالی هیات فوتبال، کنار گذاشته شدند!!!، ولی دختر آقای رییس!!! با سابقه ای بسیار کمتر از اخراجی ها، همچنان مشغول بکار در هیات می باشد.

اینها تنها بخشی از فجایع غیرقابل باور فوتبال گیلان است، که دست کمی از فاجعه 177 میلیارد تومانی، ندارد.

اگر برخی مخاطبان، معنا و مفهوم چسبیده را نمی دانند پیشنهاد می کنم به جای فرهنگ لغت، نگاهی به وضعیت مدیریت در هیات فوتبال گیلان بیاندازند.

اگر برخی ها واقعا نگران فوتبال بودند و دغدغه رشد و پیشرفت این رشته را در گیلان داشتند، وقتی با هجمه های فراوان وزارت ورزش و سازمان بازرسی و رسانه ها و اهالی فوتبال، مواجه شدند، باید کنار می کشیدند تا جا برای دیگر دلسوخته ها باز می شد، سینه سوخته شما سالها برای فوتبال تپید و نتیجه اش این شد که اکنون تیم های بزرگ فوتبال استان که روزگاری در لیگ برتر عرض اندام می کردند امروز برای نرفتن به لیگ دسته دوم بجنگند.

بهانه خوبی به نام بازنشستگی هم پیش روی شما قرار گرفت تا بدون خجالت و ترور شخصیتی هیات فوتبال را تحویل جوانترها بدهید، اما از این فرصت هم استفاده نکردید.

امروز که فجایع فوتبالی یکی پس از دیگری رخ می دهد و نامه های ریاست هیات فوتبال را در اداره کل ورزش به رسمیت نمی شناسند تا حتی درخواست یک حبه قند برای گعده هایتان کنید، یکبار دیگر بدجور بوی خداحافظی به مشام می رسد، بهانه ای دیگر به نام کرونا هم که دارید، بگذارید و بروید تا بیش از این مورد شماتت قرار نگیرید.

هر لحظه هم امکان دارد، فدراسیون فوتبال برای تهیه 177 میلیارد تومان جریمه ویلموتس، دستش را به سمت هیات هایش دراز کند، ان وقت هست که باید جهت حمایت هایی که در روزهای انتخابات از شما داشتند، نوبت خوش خدمتی های شما فرا برسد، آن هم در این شرایط بسیار بد اقتصادی امروز؛

البته قبول داریم که هیات فوتبال نباید دریبل کند و پاس بدهد و گل بزند، این مشکل فنی بر تیم های گیلانی وارد است؛ اما این مشکل فنی در چه چیزی ریشه دارد؟ بخاطر نداشتن یک سرمربی خوب و با دانش بود؛ حال چرا یک سرمربی خوب و فهیم به این تیم ها نیامدند؟ چون مدیریتی وجود نداشت تا بدنبال کسب روزی حلال برای گذران روزمرگی بازیکنان و باشگاه و البته مربی کاربلد برود و اینکه چرا مدیریتی منسجم و هوشمند در تیم های گیلانی وجود نداشت را بی برو برگرد می توانیم به شمای هیات فوتبال ربط دهیم.

اتهام های فراوانی اهالی رسانه و فوتبال به مدیریت هیات فوتبال گیلان زدند، مبنی بر اینکه از دست به دست شدن باشگاه ها، پول قابل توجهی به آنها می رسد که اگر اینگونه باشد باید فاتح فوتبال و هیاتش را یکجا خواند اما احتمالا چنین نیست و شما صرفا از بی تدبیری به اینجا رسیده اید.

یافتن اسپانسر کار هیات فوتبال نیست اما مگر می شود از همه اسپانسرهایی که برای سپیدرود آمدند و رفتند حتی یک نفر، مورد تایید نباشد؟ هیچکدامشان به اندازه کیومرث بیات و افشین ناظمی پولدار و دانا نبودند؟

ایا به عنوان متولی فوتبال می توانید پاسخ دهید چرا مدیران نامرئی داماش، هیات فوتبال استان را محرم ندانسته تا به آنها نامه بزنند؟

ایا می توانید به مردم بگویید چرا مازیار و پژمان که هنوز بازیکن هستند، باید بیایند مدیریت باشگاه ملوان را بر دوش بکشند، ایا از انها بزرگتر در انزلی نبود؟ شما که ادعایتان سر به فلک کشیده است چگونه نمی توانید منطقه ازاد انزلی را مجاب به هزینه کردن برای ملوان بکنید؟

مردم پاسخ به این سئوالات را از شما می خواهند، نه اینکه چرا شوت دقیقه 90 محمد غلامی گل نمی شود و چرا دروازه بان سپیدرود به هیچ توپی نه نمی گوید و چرا نیمکت داماش بدون سرپرست است؛

 شما مدیریت کلان فوتبال را بر عهده دارید و وقتی در مقابل این سئوالات قرار می گیرید، نباید مدام از برگزاری کلاس های درجه چندم داوری و مربیگری سخن بگویید، نباید برگزاری منظم لیگ های پایه را افتخار بدانید، نباید کاری کنید تا به شما بگوییم مدیران محترم هیات ” شوتبال ” ببخشید فوتبال استان گیلان لطفا بس است!

صاحب مقصودی

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا