آخرین خبرهااجتماعیاسلایدرخبر داغ

مراسم محرم باکیفیت و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باشد

مراسم محرمرئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه امسال مراسم ماه محرم باید باکیفیت و همراه با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شود، گفت: امیدواریم با ابتکارات امامان جمعه این امر محقق شود تا مراسم محرم نیز به‌خوبی برگزار شود.

به گزارش تدبیرشرق، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در حاشیه ویدئوکنفرانس با حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد حاج علی‌اکبری رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در راستای نشست فصلی با نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌ها اظهار کرد: سازمان‌دهی و تولید محتوا از سوی امامان جمعه کشور، منجر به تقویت نهاد نماز جمعه خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه برنامه اصلی ما در این راستا بهره‌گیری از ظرفیت شورای فرهنگ عمومی استان و ظرفیت‌های مردمی در مساجد و محلات است، گفت: رویکرد مهم نهاد نماز جمعه، بهره‌گیری از ظرفیت جوانان و استفاده از روش‌های مبتکرانه و جذاب است که باید این رویه را در استان تقویت کنیم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور نیز دراین‌ارتباط تصویری با بیان اینکه امسال مراسم ماه محرم باید باکیفیت و همراه با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شود، اظهار کرد: امیدواریم با ابتکارات امامان جمعه این امر محقق شود تا مراسم محرم نیز به‌خوبی برگزار شود و این شورا برای تقویت نهاد نماز جمعه برنامه‌ریزی‌های ملی، استانی و منطقه‌ای دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج علی‌اکبری ایجاد یک شبکه منسجم در قالب قرارگاه ملی برای تقویت ارتباط بین امامان جمعه را مهم دانست و افزود: این شبکه سبب افزایش گفتمان در کشور می‌شود که می‌تواند افق‌های روشن را برای نهاد نماز جمعه متصور کند.

به گفته وی، در این شبکه مجموعه پیشنهاد‌ها و نظرات امامان جمعه، بر مبنای سیاست‌های کلی مطرح‌شده از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح و ثبت‌شده و در بخش‌های ملی، استانی و بومی، برنامه‌ریزی خواهد شد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه از مجموع برنامه‌های پیشنهادی امامان جمعه ۲۷ درصد ملی، ۲۹ درصد مناسبتی و ۴۴ درصد بومی است، گفت: موفقیت در سازمان‌دهی برنامه‌های امامان جمعه درگرو استفاده از ظرفیت شورای فرهنگ عمومی و ظرفیت‌های مردمی است و باید بدان توجه ویژه شود.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا