آخرین خبرهااسلایدراقتصادیخبر داغ

مدیرعامل آبفای گیلان خبر داد؛ از صندوق توسعه ملی ۲۶۴ میلیارد تومان به گیلان اختصاص یافت

صندوق توسعه ملیحسینی با اشاره به اینکه آب مورد نیاز روستاهای استان از ۴۳۲ حلقه چاه و ۵۵۹ دهنه چشمه تأمین می شود، تصریح کرد: از صندوق توسعه ملی اعتبارات خوبی برای ارائه خدمات به روستاها تخصیص داده شد که ۲۶۴ میلیارد تومان به استان گیلان تخصیص یافت.

با حضور استاندار و نماینده ولی فقیه در استان، فرمانده سپاه قدس گیلان و جمعی از مردم روستای موسی کلایه ، فاز اول آبرسانی به ۱۱ روستای شهرستان املش افتتاح و به بهره برداری رسید.

سیدمحسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان در آئین افتتاح این پروژه اظهار داشت: از ۲۰۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان گیلان، ۱۵۷۷ روستا تحت پوشش خدمات آبرسانی قرار دارند که ۷۶۷ هزار نفر جمعیت روستایی برخوردار از خدمات این شرکت می باشد و معادل ۷۷درصد جمعیت روستاهای تحت پوشش است.

وی با اشاره به اینکه آب مورد نیاز روستاهای استان از ۴۳۲ حلقه چاه و ۵۵۹ دهنه چشمه تأمین می شود تصریح کرد: از صندوق توسعه ملی اعتبارات خوبی برای ارائه خدمات به روستاها تخصیص داده شد که ۲۶۴ میلیارد تومان به استان گیلان تخصیص یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان در ادامه گفت: در سال مالی کنونی ۱۲۰ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای آبرسانی به روستاها دریافت شد که بهسازی ۱۸ دهنه چشمه، احداث ۵ باب تصفیه خانه و اجرای ۶۱۳ کیلومتر شبکه توزیع و خطوط انتقال تا پایان شهریور ماه به بهره برداری خواهد رسید.

مهندس حسینی همچنین یادآور شد: شهرستان املش با داشتن ۹۸ روستای بالای ۲۰ خانوار، ۶۸ روستا از خدمات آبرسانی برخوردارند که معادل ۸۳درصد جمعیت روستایی می باشند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته برای پروژه های مصوب استان ۴۴ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد افزود: این پروژه ها با تلاش مجموعه شرکت آب و فاضلاب روستایی اجرا و طی سالجاری شاهد بهره برداری از آنها خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری بین شرکت آب و فاضلاب استان گیلان و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قدس گیلان تصریح کرد: برای ۵ روستا پروژه های آبرسانی در حال اجراست که با توجه به سختی و مشکلات این پروژه ها در حوزه روستایی، بدون همکاری مشترک با سپاه قدس گیلان اجرای آنها امکانپذیر نبود.

مهندس حسینی با اعلام بهره برداری از پروژه آبرسانی به موسی کلایه بعنوان فاز اول پروژه آبرسانی به ۱۱ روستای شهرستان املش اظهار داشت: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال اجرا شد که شامل حفر و تجهیز چاه ، خط انتقال چاه، احداث مخزن ۳۰۰ مترمکعبی و ۵ کیلومتر خط انتقال می باشد و جمعیت بهره مند از این پروژه ۶۹۴ نفر می باشد.

سپس سردار عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه این پروژه حاصل وحدت مسئولین استان و شهرستان است اظهار داشت: همه سازمانهای مرتبط صادقانه تلاش نمودند و نقش مردم نیز در اجرا بسیار حائز اهمیت بود.

وی همچنین گفت: سپاه قدس گیلان آماده همکاری و مشارکت ۵۰درصدی در اجرای پروژه های خدمات رسانی در حوزه روستاهاست که با هدیه رهبری بعنوان بودجه قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قدس گیلان اجرا خواهد شد.

/دیارمیرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا