آخرین خبرهااسلایدرسیاسی

دلخوش: استفاده از ابزار نظارتی از سوی نمایندگان به گروکشی تبدیل نشود

ابزار نظارتیمنتخب مردم صومعه سرا در مجلس یازدهم معتقد است استفاده صحیح و قانونی از ابزار نظارتی می‌تواند دولت را در اجرای قوانین کمک کند اما این موضوع نباید به گروکشی تبدیل شود.

به گزارش تدبیرشرق، سیدکاظم دلخوش اباتری، با اشاره به نقش مهم هیأت رئیسه مجلس در تعیین اولویت‌های کاری مجلس یازدهم گفت: هیأت رئیسه قوی، مجلس را قوی می کند چرا که مدیریت خوبی روی مجلس و در تعامل با دولت دارد.

منتخب مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت تعامل قوا با یکدیگر اظهار داشت: اگر تعامل به صورت درست و منطقی انجام شود، اختلاف میان قوا شکل نمی گیرد و طرح ها و لوایح غیرضروری وارد دستور نمی شود.

وی همچنین بر استفاده منصفانه از ابزار نظارتی طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، تأکید کرد و اظهار داشت: استفاده از ابزار نظارتی اعم از سوال، تذکر، استیضاح، تحقیق و تفحص و غیره باید با استفاده از مواد قانونی و به صورت اصولی باشد.

این منتخب مردم از استان گیلان در پایان خاطرنشان کرد: نماینده نباید برای مچ گیری و گروکشی از ابزار نظارتی استفاده کند که این خواسته مردم نیز نیست بلکه باید با استفاده صحیح از اختیارات و وظایفی خود، به دور از منافع جناحی، صرفا منافع مردم را مد نظر قرار دهد.

/گیل خبر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا