آخرین خبرهااستان هااسلایدراقتصادی

21 هزار نفر مشمول بیمه بیکاری ناشی از کرونا در گیلان

بیمه بیکاری

مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان گیلان با بیان اینکه از ۲۴ اسفند با ایجاد سامانه‌ای برای نام‌نویسی امکان ثبت‌نام در اختیار متقاضیان قرار گرفت، گفت: در استان گیلان ۲۴ هزار نفر در سامانه ثبت‌نام کردند که از این میزان بیش از ۲۱ هزار نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری شناخته شدند.

به گزارش تدبیرشرق، عباس علیزاده عصر امروز در  جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سالن الغدیر استانداری گیلان با اشاره به راهبردهای وزارت تعاون برای حمایت از کارگران و مشاغل آسیب‌دیده در بحران کرونا اظهار کرد: پرداخت بیمه بیکاری به کارگرانی که به دلیل شیوع کرونا  بیکار شدند یکی از  راهکارهای وزارت کار و تعاون بوده است.

وی با بیان اینکه از ۲۴ اسفند با ایجاد سامانه‌ای برای نام‌نویسی امکان ثبت‌نام در اختیار متقاضیان قرار گرفت، گفت: در استان گیلان ۲۴ هزار نفر در سامانه ثبت‌نام کردند که از این میزان بیش از ۲۱ هزار نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری شناخته شدند.

مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان گیلان با اشاره به آسیب دیدن کسب‌وکارها در زمان شیوع کرونا افزود: در نظر گرفتن تسهیلات برای کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از دیگر برنامه‌های وزارت تعاون بوده که در این طرح امکان اخذ تسهیلات فقط یک‌بار و با هشت شرط برای کارفرمایان محقق می‌شود.

علیزاده با تأکید بر اینکه اخذ تسهیلات دارای شرایط بوده و کارفرمایان با دارا بودن آن می‌توانند از تسهیلات بهره‌مند شوند، تصریح کرد: قرار گرفتن در ۱۳ رسته آسیب‌دیده، استمرار فعالیت در حال حاضر، عدم بهره‌مندی از بیمه بیکاری کارگران، عدم تعدیل نیروی کار، دارا بودن لیست بیمه و کد کارگاهی، عقد قرارداد بر اساس متوسط نیروی کار آبان، آذر و دی‌ماه، از شروط اخذ تسهیلات لحاظ شده است.

وی با بیان اینکه رسته‌های مختلف شغلی می‌توانند از این تسهیلات برخوردار شوند، افزود:  زیرمجموعه مرتبط با بهداشت و درمان، فرهنگ و ارشاد، ورزش و جوانان، صنعت معدن تجارت، وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی و میراث فرهنگی می‌توانند از تسهیلات برخوردار شوند.

مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان گیلان با اذعان به اینکه ثبت‌نام بنگاه‌های واجد شرایط در سامانه کارا از ۲۴ اردیبهشت ۹۹ مجدداً آغازشده، گفت: سامانه رصد مشاغل، از ۲۰ اردیبهشت مجدد فعال‌شده و از طرفی، ۷۴۴ کاربر در راستای داشتن قابلیت درج اطلاعات تعریف‌شده تا اطلاعات مشاغل  وارد سامانه شوند.

علیزاده با بیان اینکه در نظر داریم تا طرحی برای افراد غیر بیمه‌ای نیز در نظر بگیریم، افزود: شایسته است برای حمایت از مشاغل آسیب‌دیده، رسته‌های بیشتر تعریف شود، ازجمله حمایت از مهدکودک‌ها.

۲۱ هزار نفر در نوبت دریافت بیمه بیکاری در گیلان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان نیز در این نشست با اشاره به کامل نشدن طرح‌های بوم گردی که از تسهیلات استفاده کردند، اظهار کرد: بسیاری از طرح‌هایی که از تسهیلات استفاده کرده متوقف‌شده و نیازمند تبصره‌ای برای اتمام آن هستند که باید موردتوجه قرار بگیرد.

آرش فرزام صفت با اشاره به مراجعات رسته‌های مختلف شغلی به اداره کار برای رفع مشکلات اقتصادی در پی شیوع ویروس کرونا بیان کرد: بهتر است برای هر رسته شغلی یک پشتیبان مشخص شود تا پاسخگوی سؤالات باشند.

وی با اشاره به طرح حمایت از کارگران در زمان شیوع  ویروس کرونا در وزارت کار و تعاون افزود: افرادی که بیکار شدند در سامانه ثبت‌نام کرده و دولت سه ماه بیمه بیکاری آن‌ها را متقبل شد که در گیلان ۲۱ هزار نفر در این طرح شناخته‌شده و در نوبت دریافت بیمه بیکاری خود هستند

مشکلات فنی سایت را برطرف کنید

کیوان محمدی رئیس سازمان برنامه‌وبودجه گیلان نیز در این نشست با اشاره به اینکه مشکلات فنی سایت، مردم را کلافه می‌کند و باید هرچه زودتر برطرف شود، اظهار کرد: برای کاهش مشکلات باید راهی در پیش گرفت که مردم اذیت نشده و بدون مشکل، برنامه‌های خود را در پیش بگیرند.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا