آخرین خبرهااجتماعیاستان ها

فرماندار آستارا مطرح کرد : تعامل با مسوولان استان برای برپایی آیین های شب های قدر با رعایت پروتکل های بهداشتی

شب های قدرفرماندار آستارا گفت: با توجه به شرایط شهرستان از حیث بیماری کرونا، با هماهنگی مسئولان استانی تلاش خواهیم کرد تا آئین های شب های قدر مدیریت شده و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود.

به گزارش تدبیرشرق ؛ فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا در جلسه ستاد مقابله با کرونا در این شهرستان اظهار داشت: با توجه به شرایط شهرستان از حیث بیماری کرونا، با هماهنگی مسئولان استانی تلاش خواهیم کرد تا آئین های شب های قدر مدیریت شده و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود

وی گفت: از همکاری همه دستگاه ها، مدیران، کادر درمانی، سمن ها، گروه های جهادی طلاب و بسیجیان و رسانه ها که در مبارزه با کرونا با تمام توان در راستای سلامت جامعه و مردم گرانقدر ایران اسلامی گام برداشته اند به عنوان نماینده دولت در شهرستان آستارا  قدردانی می کنم.

رستم زاد افزود:  توزیع چهار هزار و ۸۵۰ بسته غذایی در رزمایش مواسات توسط گروههای جهادی و توزیع ۵ هزار و ۵۰۰ بسته حمایتی به مددجویان کمیته امداد و تولید و توزیع هزاران لیتر محلول ضدعفونی و همچنین کمک بیش از یک میلیارد و سیصدمیلیون تومانی خییران آستارایی  از جلوه های بی نظیر مردمی و دولتی مبارزه با کرونا در این شهرستان بود که در اوج همه گیری این ویروس درشهرستان آستارا رقم خورد و ماندگار شد.

فرماندار آستارا همچنین با اشاره به گلایه برخی شهروندان از رعایت نشدن وقت اداری در بعضی دستگاه ها، مدیران را به رعایت دقیق اوقات اداری فراخواند و نسبت به این قبیل تعلل در خدمات اداری هشدار داد.

رستم زاد در بخش دیگری از سخنانش افزود: با توجه به پروتکل بهداشتی ستاد ملی کرنا وزارت کشور همه دستگاه‌های مرتبط در زمینه برگزاری مراسم روز قدس و سوم خرداد و برگزاری نماز عید فطر بر اساس دستورالعمل های صادر شده اقدام و نسبت به رعایت موارد آن تمهیدات لازم را معمول نمایند.

نماینده عالی دولت در شهرستان آستارا ادامه داد: با توجه به بازگشایی مدارس برای برگزاری امتحانات نهایی و همچنین رفع اشکال، باید  اداره آموزش و پرورش شهرستان جهت ضدعفونی مدارس با همکاری شبکه بهداشت و درمان و شهرداری ها و دهیاری ها در مناطق شهری و روستایی اقدامات لازم را معمول نمایند.

رستم زاد اضافه کرد: با عنایت به بازگشایی مدارس از ۲۷ اردیبهشت ماه حضور دانش آموزان به منظور رفع اشکال دروس بوده و اجباری برای حضور آنان نباید از طریق مدارس صورت گیرد.

رستم زاد گفت: نظارت بر وقت برنامه ها و رعایت بهداشت مصلای نماز جمعه، بقعه امامزادگان ابراهیم و قاسم و مساجد جامع بخش لوندویل و ویرمونی بر عهده روحانی و هیات امنا و فرمانده پایگاه آن مکان های مقدس است.

وی گفت : آئین های شب قدر فقط به مدت ۲ ساعت از ساعت ۱۱ تا یک بامداد برگزار و از ورود افراد بدون ماسک و دستکش جلوگیری خواهد شد و مردم باید مهر و سجاده شخصی همراه داشته باشند و بهداشت را رعایت کنند.

وی ادامه داد: در این مراسمات توزیع چای، نذورات و احسانات مردمی و فعالیت آبدارخانه اماکن مذهبی ممنوع است و افراد دارای بیماری زمینه ای و کودکان در این آئین ها حضور نداشته باشند.

/برنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا