آخرین خبرهااجتماعیاسلایدر

گیلان ۲۶۰ شهید در عملیات الی بیت المقدس تقدیم انقلاب کرد

عملیات الی بیت المقدس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به نقش ویژه رزمندگان گیلانی در عملیات الی بیت‌المقدس گفت: همان‌طور که باید رشادت‌های رزمندگان گیلانی در این عملیات ثبت و ضبط شود، طبق فرمایشات رهبر انقلاب باید یک راوی همچون شهید آوینی اتفاقات پیچیده این روزهای گیلان که در جنگ با کرونا هستیم را نیز روایت کند.

به گزارش تدبیرشرق، عباس بایرامی صبح امروز در نخستین نشست کمیته فرهنگی و اجتماعی و رسانه‌ای شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سالن اجتماعات صدا و سیمای گیلان اظهار کرد: درس‌ها و عبرت‌های این بیماری آنچنان زیاد و پیچیده بود که باید ثبت و ضبط شود.

وی با اشاره به جلسه روز گذشته ویدیوکنفرانسی رهبر معظم انقلاب با استانداران و وزرا گفت: همان طور که رهبر انقلاب فرمودند کاش یک آوینی پیدا شود و اتفاقات این روزهای ایران را که همانند جنگ است به خوبی روایت کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه بیمارستان‌های گیلان در ایام کرونا وضعیت جنگی داشتند، افزود: در جنگ شما دشمن خود را می‌شناسید اما در این جنگ بیولوژیک دشمن ناشناخته بود و راه‌های درمانی مشخص نبود و عکس العملی که مردم داشتند بی‌نظیر بودند.

بایرامی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ایران بعد از چین دومین کشوری بود که به خوبی در برابر کرونا ایستاد، بیان کرد: کشورهای اروپایی یک ماه پس از ما با کرونا مواجه شدند اما آمادگی لازم‌ را نداشتند.

وی با بیان اینکه شعار سوم خرداد امسال #ما_قوی_هستیم، خواهد بود، خاطر نشان کرد: رأس حاکمیت دفاعی ما که بنی صدر بود نگاه خاصی به جنگ داشت و جمله معروف زمین بدهیم زمان بخریم باعث شد آسیب‌پذیر باشیم و اجازه عرض اندام به نیروهای بسیجی، مردمی و نظامی داده نشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه خرمشهر که منطقه‌ای استراتژیک بود از دست ما خارج شد، تصریح کرد: خواندن نامه شمخانی فرمانده وقت سپاه خوزستان و ناخدا صمدی فرمانده تکاوران دریایی خرمشهر در آن زمان
اوج مظلومیت نیروهای مدافع خوزستانی و اوج خباثت منافقین داخلی را نشان می‌دهد.

بایرامی به دلاوری‌های رزمندگان گیلانی در جریان مقاومت خرمشهر گفت: در رودسر گروهی به نام سیاهپوشان داریم که سه روز بعد از آغاز جنگ در خرمشهر بودند و در مقاومت ۳۴ روزه و پس از آن نیز خرمشهر را ترک نکردند و سرآمد این افراد شهید علیرضا ناصحی بود که مردم منطقه هنوز از او به نیکی یاد می‌کنند.

وی با بیان اینکه گیلان در عملیات الی بیت‌المقدس ۲۶۰ شهید و ۷۰ جانباز تقدیم کرد، افزود: کم سن و سال‌ترین شهید گیلانی در این عملیان شهید سید احمد سادات کیایی با ۱۳ سال سن بود، گیلانی‌ها یکی از برجسته‌ترین نقش‌ها را در عملیات الی بیت‌المقدس داشتند.

مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه اگر تا سوم خرداد شرایط بهتر شد هم یادواره شهدا و هم تجمعات سوم خرداد را اجرا می‌کنیم، گفت: در صورتی که اجازه تجمعات داده نشد، محفل دور هم نشینی با خاطره‌گویی حدود هشت الی ۱۰ نفر از رزمندگان عملیات الی بیت المقدس و ساختن مستندی ازاین اتفاق برگزار خواهد شد.

بایرامی با بیان اینکه امسال ۴۰ سالگی دفاع مقدس را نیز باید همانند ۴۰ سالگی انقلاب پاس بداریم، تصریح کرد: یک چله از آغاز دفاع مقدس گذشته و ۴۰ در ادبیات ما و در حوزه مسائل دینی ما مفهوم بسیاری دارد، دشمن تاکید داشت که ما ۴۰ سالگی انقلاب را نخواهیم دید اما در ۴۰ سالگی انقلاب و با تهدیدات دشمن با عنایت خداوند و راهبری رهبر انقلاب با وجود تمامی فشارها جشن ۴۰ سالگی را برگزار کردیم و بازتاب فوق‌العاده‌ای در رسانه‌های دنیا داشت.

وی با بیان اینکه جنگ فی‌النفسه وجهه خوبی ندارد، گفت: ملت‌هایی موفق هستند که از تاریخ خود تجارب خوبی کسب کنند، باید در ۴۰ ساله دوم به دنبال این باشیم که از تجارب خود بهره‌مندی بیشتری داشته باشیم.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا