آخرین خبرهااسلایدربین الملل

ترامپ: قطعنامه کاهش اختیارات جنگی علیه ایران توهین‌آمیز بود / جمهوری‌خواهان اندکی که به آن رأی دادند، بازیچه دست دموکرات ‌ها شدند

اختیارات جنگی

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با حمله به جمهوری‌خواهانی که به قطعنامه کاهش اختیارات جنگی دولت علیه ایران رأی داده بودند، گفت آن‌ها بازیچه دموکرات‌ها برای پیروزی در انتخابات شدند.

 به گزارش تدبیرشرق, به نوشته پایگاه «المانیتور»، ترامپ بامداد جمعه گفت: «این قطعنامه که توسط دموکرات‌ها به‌عنوان راهبردی برای پیروزی در انتخابات سوم نوامبر از طریق تفرقه بین جمهوری‌خواهان معرفی شد، بسیار توهین‌آمیز بود».

رئیس جمهور آمریکا افزود: «جمهوری‌خواهان اندکی که به آن رأی دادند، بازیچه دست آن‌ها شدند».

مجلس سنای آمریکا ماه فوریه این قطعنامه را با ۵۵ رأی موافق در برابر ۴۵ رأی مخالف به تصویب رساند اما ترامپ آن را وتو کرد.

«تیم کین» سناتور دموکرات پیش از انجام این رأی‌گیری گفت: «کنگره باید به‌صورت فراحزبی ایستاده و کاری کند که این رئیس جمهور نتواند بدون رأی کنگره، وارد جنگ با ایران یا هر جنگ دیگری شود».

تلاش برای تصویب این قطعنامه پس از آن آغاز شد که دولت ترامپ دستور ترور سردار «قاسم سلیمانی» را صادر کرد و مدعی شد سپاه قدس ایران در حال برنامه ریزی حمله علیه مواضع آمریکا در عراق بودند. ادعایی که هیچ شواهدی برای آن ارائه نشد.

سناتورها پنجشنبه شب در تلاشی دیگر ابطال وتوی ترامپ را به رأی گذاشتند. ۴۹ نماینده مجلس سنا به قطعنامه‌ای‌ که خواستار شکستن وتوی ترامپ بودند رأی مثبت و ۴۴ نماینده به آن رأی منفی دادند. این قطعنامه برای تصویب نیازمند حمایت دو سوم اعضای مجلس سنا یعنی ۶۷ نماینده بود.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا