آخرین خبرهااستان هااسلایدر

استاندار گیلان در جلسه شورای آموزش و پرورش و گرامیداشت مقام معلم عنوان کرد؛ معلمان در تعطیلات کرونایی، آموزش را تعطیل نکردند / آموزگاران در ماه‌های اخیر فداکارانه جهاد کردند / قدرشناسی استاندار از معلمان برتر بویژه معلم وظیفه‌شناس آستارایی

معلمان

استاندار گیلان با تقدیر از معلمان برتر بویژه معلم وظیفه شناس آستارایی، تلاش های آنان در ماه های اخیر و تعطیلات اجباری کرونایی در کشور برای جلوگیری از به وجود آمدن وقفه در فرآیند آموزش را ستودنی خواند و گفت: آموزگاران با وجدان کاری ، عشق و ایثار، همچون کادر فداکار درمانی و پزشکی کشور، در حوزه آموزشی، جهاد کردند.

 به گزارش تدبیرشرق؛ دکتر ارسلان زارع صبح امروز (شنبه) در جلسه شورای آموزش و پرورش استان ، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و تبریک صمیمانه مناسبت خجسته هفته بزرگداشت مقام معلم به جامعه فرهنگی استان افزود: دوازدهم اردیبهشت ماه و روز بزرگداشت مقام عالی و شامخ معلم، از آنجایی دارای اهمیت است که در فرهنگ ما معلمی را شغل انبیاء الهی و معلم را ، روشنگر نسل ها می دانیم.

وی با بیان اینکه معلمان و فرهنگیان نه به خاطر انجام وظیفه‌ای اداری بلکه بر مبنای تکلیف انسانی و اعتقادی، در راستای سرنوشت کشور و تربیت فرزندان و نسل آینده این مرز و بوم فداکارانه و مستمر تلاش می کنند، خاطرنشان کرد: اینکه معلمان از جمله اقشاری هستند که از بالاترین سطح اعتماد و احترام در میان مردم برخوردارند و در والاترین گروه های مرجعیت نزد افکار عمومی قرار دارند؛ نشان از سرمایه‌های اجتماعی عظیم این قشر آگاه جامعه ماست که از آن بهره مند هستند.

نماینده عالی دولت در گیلان به نقش‌آفرینی آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین نهادی که مسئولیت دارد تا نسلی توانمند در فرآیند عمومی توسعه کشور تربیت کند، اشاره و اضافه کرد: آموزش و پرورش را کانون تربیت سرمایه های انسانی می دانم و تجربه های تاریخی همه ممالک پیشرفته و کشورهای توسعه یافته نشان می دهد که از سرمایه انسانی مناسبی برخوردار بوده اند.

وی به متجلی شدن یکی از بارزترین جلوه‌های اهتمام نهاد آموزشی کشور به سرمایه های انسانی، طی ماه‌های اخیر و در جریان شیوع ویروس کرونا اشاره و خاطرنشان کرد: میز و نیمکت‌ و کلاس‌های مدرسه، به قاب تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها نقل مکان کرد و نیز معلمی که خود گرفتار بیماری بود از تخت بیمارستان، به دانش‌آموزانش تعلیم می‌داد.

استاندار گیلان با اشاره به وجود ده‌ها نمونه مشابه در فضای مجازی از آموزش معلمان به دانش‌آموزان همچون معلمی که با عشق و علاقه فراوان، با به‌کارگیری درب یخچال منزلش به جای تابلو، کلاس درس را برای دانش آموزان تداعی کرد اشاره و خاطرنشان کرد: دیگر آموزگاری به دلیل نبود امکان نصب برنامه‌های آموزشی در تلفن‌های هوشمند یا وجود مشکلاتی در شبکه اینترنت در مناطق سخت گذر، قبل از تکلیف شدن شبکه آموزشی شاد در گستره ملی، با رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی بین دانش آموزان مدرسه‌ای عشایری، دست از تدریس نکشید.

وی گفت:  این صحنه ها نشان می‌دهد با وجود یورش فراگیر این بیماری در مناطق مختلف کشور و گیلان که جزو استان‌های کانونی شیوع کرونا به شمار می‌رفت، آموزش تعطیل نشد و معلمان فرهیخته با جدیت آموزش را استمرار دادند.

دکتر زارع توسعه علمی را اولویت توسعه ایران عنوان و با بیان اینکه بیشترین تمرکز نیز بر توسعه آموزش‌ و پرورش است، بیان کرد: هزینه‌ کردن در این بخش را سرمایه‌گذاری می دانیم چراکه مهمترین ارزش افزوده حاصل از این سرمایه گذاری، پرورش استعدادهای خلاق و پیش‌برنده امور توسعه کشور است؛ به همین جهت سرمایه انسانی هیچ بدیل دیگری ندارد.

وی خاطرنشان کرد: عصر کنونی، عصر دانایی است و لازم است فرزندان این سرزمین متناسب با تغییرات سریع جهانی، مهارت‌های کافی و بایسته را بیاموزند و این معلمان هستند که می کوشند از عمق جان، دانش آموزانی پرسشگر، خلاق و مشارکت‌جو تربیت کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت توجه به نبوغ دانش آموزان در بخش های مختلف فرهنگی، اجتماعی و آماده‌سازی آنان برای فعالیت‌های کارآفرینی و غیرنظری تأکید و تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی به ویژه صمت، شرکت‌ شهرک‌های صنعتی و فرمانداران خصوصاً در ایام تابستان با موضوع کارآموزی و کارورزی از این فرصت نهایت بهره را ببرند.

دکتر زارع با بیان اینکه در جریان دشواری ها و مضایق علم آموزی توسط آموزگاران در روزهای کرونایی و تلاش معلمان هستم، گفت: آنچه غرورآفرین است اینکه معلمان ، عاشقانه در تلاش هستند تا یادگیری را در دانش آموزان اثربخش کنند و در روزهای اخیر وجدان کاری خویش را با عشق، ایثار، تعلیم و تعلم گره زدند و همچون کادر فداکار درمانی و پزشکی کشور، در حوزه آموزشی، فداکارانه جهاد کردند و بسیاری از آنان با هزینه‌های خودشان قبل از گستردگی ملی شبکه شاد، نسبت به راه‌اندازی کلاس در فضای مجازی اقدام کردند که حقیقتاً شایسته ستایش‌اند.

استاندار گیلان ادامه داد: باید در مناطقی که به هر دلیلی پوشش شبکه آموزشی شاد وجود ندارد شرایطی فراهم کنیم تا با مشارکت داوطلبانه خانواده‌ها و اولیای دانش آموزان، به شیوه درس‌نامه و یا روش‌های جایگزین، آموزش‌ها صورت گیرد و در این مسیر اطمینان دارم که مردم فهیم و آگاه بیش از گذشته متناسب با این ایام، همکاری خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه مفتخر به معلمی هستم، گفت: به پاس مجاهدت های وصف ناپذیر معلمان در تعطیلات کرونایی و بدلیل تلاش های بی وقفه آنان در ستیز با جهل و ناآگاهی و اهتمام جدی برای فروزان ماندن چراغ دانایی، باید این دلسوزان آگاهی‌بخشی در جامعه را بر صدر نشانیم.

نماینده عالی دولت در گیلان ضمن قدردانی از همکاری صدا و سیمای مرکز استان در خصوص آموزش دانش آموزان در ایام کرونا بر لزوم معرفی دانش‌آموزان نخبه و برجسته در آزمون‌ سراسری کنکور و نیز موضوعات آموزشی، فرهنگی و ورزشی و معلمان برتر از طریق رسانه استانی در طول سال تأکید کرد تا علاوه بر رضایتمندی مردم ، موجب تشویق بیشتر آنان در تکریم این قشر شود.

در پایان این جلسه از هفت معلم برتر و چهره فرهنگی ماندگار استان تجلیل شد.

/gilan.ir

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا