آخرین خبرهاتدبیر ورزشی

۱۳ باشگاه لیگ برتری خواهان لغو لیگ نوزدهم

لیگ نوزدهم

از میان ۱۶ باشگاه که در لیگ برتر حضور دارند فقط ۳ باشگاه خواهان لغو مسابقات نیستند. بر اساس شنیده‌ها ۳ باشگاهی که تاکنون موافقت خود را با تعطیلی مسابقات اعلام نکردند پرسپولیس، فولاد خوزستان و صنعت نفت آبادان هستند.

به گزارش تدبیرشرق، شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان چند ماهی است که فعالیت‌های مختلف را مختل کرده و مسابقات ورزشی هم در همین راستا در اکثر کشورها به تعطیلی کشیده شدند و فوتبال هم از این قائده مستثنی نیست.

در روزهای اخیر شاهد این موضوع بودیم که لیگ فوتبال چند کشور از جمله هلند و تا حدودی فرانسه نیمه کاره رها شده و دیگر ادامه پیدا نخواهد کرد و از گوشه و کنار خبر می‌رسد به زودی کشورهای دیگری هم چنین تصمیمی در قبال بازی‌های باقی مانده‌شان خواهند گرفت چرا که وضعیت شیوع کرونا و پیش‌بینی‌هایی که از ادامه این وضعیت و مدت زمانی که درگیر آن هستند امکان ادامه رقابت‌ها را به آنها نمی‌دهد.

در ماه‌های اخیر هم حرف و حدیث در مورد وضعیت لیگ برتر ایران زیاد بوده و اظهار نظرهای مختلفی در این خصوص مطرح شده ولی هنوز فدارسیون فوتبال و سازمان لیگ تصمیم قطعی برای لغو مسابقات یا ادامه رقابت‌ها نگرفته‌اند و صحبت‌هایی از تلاش برای برگزاری ۹ هفته باقی مانده از لیگ نوزدهم مطرح شده که تا کنون امکان آن میسر نشده است.

در حالیکه زمزمه‌هایی از شروع مجدد تمرینات از نیمه دوم اردیبهشت و برنامه ریزی برای ادامه رقابت‌ها در خردادماه از سوی سازمان لیگ به گوش رسیده ولی روز گذشته مسئول کمیته پزشکی فیفا اعلام کرد کشورهای مختلفی که در حال حاضر لیگشان تعطیل است به این زودی‌ها به فکر شروع مجدد رقابت‌ها نباشند و به احتمال زیاد تا شهریورماه چنین امکانی وجود ندارد که اگر این موضوع فراتر از یک اظهار نظر باشد و جنبه قانون و ابلاغیه به خودش بگیرد اختیار شروع مجدد بازی‌ها از فدراسیون فوتبال گرفته شده و طبق دستورالعمل باید تا چندین ماه دیگر هم برای از سر گیری مسابقات تحمل کرد.

در کنار همه اینها چند بار در اظهار نظرهای مسئولان فدارسیون و سازمان لیگ عنوان شد که تصمیم در قبال ادامه رقابت‌ها منوط به نظر خود باشگاه‌ها هم هست و با درنظر گرفتن چنین مواردی سرنوشت ۹ هفته باقی مانده از لیگ نوزدهم را مشخص می‌کنند.

نظرسنجی رسمی از سوی سازمان لیگ هنوز به دست باشگاه‌ها نرسیده ولی تا اینجای کار طی صحبت‌های شفاهی و غیر رسمی سازمان لیگ با مدیران باشگاه‌ها اکثریت قاطع روی لغو ادامه رقابت‌های لیگ نوزدهم توافق دارند و ۱۳ باشگاه از ۱۶ باشگاه حاضر در لیگ برتر تمایلی ندارند که در ۹ بازی بعدی شرکت کنند.

بر اساس شنیده‌ها ۳ باشگاهی‌ که تاکنون موافقت خود را با تعطیلی مسابقات اعلام نکردند پرسپولیس، فولاد خوزستان و صنعت نفت آبادان هستند و ۱۳ باشگاه دیگر نظر به لغو مسابقات دارند.

افشین پیروانی هم در برنامه فوتبال برتر این هفته به طور غیر مستقیم از این باشگاه‌ها گلایه کرد که با توجه به رتبه تیمشان در جدول خواهان لغو مسابقات هستند و اگر دقت کنید ۳ باشگاهی که به دنبال تعطیلی رقابت‌ها نیستند پرسپولیس صدر جدولی است که قهرمان محتمل لیگ است و فولاد و صنعت نفت رتبه ششم و هفتم لیگ برتر که شانسی برای اضافه شدنشان به جمع ۴ تیم اول و کسب سهمیه وجود دارد تمایل دارند مسابقات ادامه پیدا کند.

حال باید دید تصمیم فدراسیون فوتبال در قبال وضعیت لیگ نوزدهم در نهایت چه خواهد بود.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا