آخرین خبرهااسلایدربین الملل

یک منبع آمریکایی: ۲۵۰۰ نظامی آمریکایی از عراق و کویت خارج می‌شوند

نظامیان آمریکایی

«استرایپس» تارنمای رسمی نظامیان آمریکایی روز دوشنبه نوشت که واشنگتن دو هزار و ۵۰۰ نیروی هوابرد از لشکر ۸۲ خود را از عراق و کویت به آمریکا باز می گرداند. بر اساس این گزارش، نزدیک به ۸۰۰ نظامی آمریکایی پیش از آغاز انتشار کرونا به آمریکا بازگشتند؛ بسیاری از این نیروها در کویت مستقر بودند و شماری هم در عراق به دیگر نیروهای آمریکایی در برقراری امنیت از جمله در سفارتخانه آمریکا در بغداد کمک می کردند.

بر پایه این گزارش نیروهای لشکر ۸۲ امریکا برای پشتیبانی از فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا (سنتکام) وارد منطقه شده بودند.

«آندرو ساسلاو» فرمانده این نیروها هم با انتشار پستی در فیسبوک از بازگشت این نیروها به آمریکا در هفته‌های آینده خبر داده است.

تارنمای استرایپس در این باره نوشت که نیروهای هوابرد لشکر ۸۲ آمریکا برای کمک به نیروهای سنتکام در اوج تنش بین آمریکا و ایران وارد منطقه شده بودند.

بر اساس این گزارش، نزدیک به ۸۰۰ نظامی آمریکایی پیش از آغاز انتشار کرونا به آمریکا بازگشتند؛ بسیاری از این نیروها در کویت مستقر بودند و شماری هم در عراق به دیگر نیروهای آمریکایی در برقراری امنیت از جمله در سفارتخانه آمریکا در بغداد کمک می کردند.

تارنمای مزبور به نقل از فرمانده نیروی هوابرد لشکر ۸۲ آمریکا خاطر نشان کرد که این نیروها پس از ورود به آمریکا به مدت دو هفته برای انجام آزمایش های کرونا قرنطینه می شوند.

تاکنون اتباع ۲۱۰ کشور جهان به کرونا مبتلا شده است که از بین این کشورها امریکا و ممالک غربی به خاطر نبود زیرساخت های مناسب بهداشتی در شمار اولین ها هستند.

از بین ۲۰۷ هزار و ۹ فوت ناشی از کرونا ۵۵ هزار و ۴۱۵ نفر مربوط به امریکا و در بین مبتلایان جهان نیز از ۲ میلیون ۹۹۵ هزار و ۲۴۴ نفر ۹۸۷ هزار و ۳۲۲ نفر امریکایی هستند و اکنون یکی از نگرانی های دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا برای انتخابات بعدی ریاست جمهوری شکست در آن به خاطر مدیریت بد کرونا و نبود زیرساخت های لازم برای مقابله و مداوای مبتلایان امریکایی به این ویروس است.

ویروس کرونا موسوم به « کوید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا پیشتر گفته بود که نظامیان این کشور که چند ماه پیش روانه خاورمیانه شده‌اند به علت شیوع ویروس کرونا نمی تواند به آمریکا بازگردند.

«مارک میلی» پنجشنبه گذشته گفت که بیشتر نیروهای لشکر ۸۲ هوابرد و «گروه رزمی گردان یکم» که در ژانویه گذشته راهی خاورمیانه شده‌اند، تاکنون به آمریکا باز نگشته‌اند.

شمار زیادی از نیروهای امریکایی در کشورهای منطقه آسیای غربی و کشورهای همسایه ایران مستقر می باشند که با وجود درخواست برخی از این کشورهای مانند سوریه و عراق برای خروج آنان همچنان به حضور غیرقانونی خود ادامه می دهند.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا