آخرین خبرهااسلایدرعلم و تکنولوژی

روزنه امید درمان کرونا در گیلان/پیشروی ایران در دنیا در زمینه در درمان کرونا به روش پلاسما

کرونا

به گفته نائب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی محققان ایران یکی از کشورهای پیشرو در درمان کرونا به روش پلاسمای خون بوده و کشورهای دیگر بعد از ایران شروع به انجام این‌گونه درمان کردند.

به گزارش تدبیرشرق ,محمدحسین قربانی امرو با اشاره به آغاز درمان کرونا به روش پلاسما در کشور اظهار کرد: محققان ایران یکی از کشورهای پیشرو در درمان کرونا به روش پلاسمای خون بوده و کشورهای دیگر بعد از ایران شروع به انجام این‌گونه درمان کردند.

وی با تأکید بر اینکه درمان کرونا به روش پلاسما مورد تائید سازمان‌های بین‌المللی قرارگرفته، گفت: انتخاب این روش که از طریق محققان و دانشمندان ایرانی انتخاب شد مورد تائید سازمان و نهادهای بین‌المللی قرارگرفته و درمان کرونا به روش پلاسما هیچ‌گونه تداخلی درروند درمان کووید ۱۹ ایجاد نکرده و بسیار ایمن است.

نائب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه روش درمان کرونا به روش پلاسما در استان گیلان آغازشده، تصریح کرد: با تحقیقات انجام‌شده امیدواریم این روش درمانی در کشور و گیلان مثمر واقع شود و قطعاً با تلاش و‌ همدلی جان بسیاری از افراد را مبتلابه کرونا نجات پیدا کند.

قربانی با ابراز نگرانی از احتمال شیوع موج دوم کرونا در استان گیلان بیان کرد: تعطیلی مدارس و دانشگاه و همین‌طور لغو محدودیت سفرهای بین استانی، باعث افزایش میزان خودروهای ورودی و مسافر به استان گیلان شده و ممکن است باعث شیوع موج دوم کرونا در گیلان شود.

وی گیلان را مستعد شیوع موج دوم کرونا دانست و افزود: استان گیلان دومین کانون شیوع کرونا در کشور بوده است و با برداشتن محدودیت اگر نظارت‌های بیشتر و اقدامات مؤثرتری صورت نگیرد موج دوم کووید ۱۹ در گیلان آغاز می‌شود.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در استان گیلان با تأکید بر لزوم توجه به عدم شیوع کرونا بیان کرد: کسب‌وکارهای بازشده باید تمامی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و این امر مهم‌ترین اقدام در خصوص کنترل و عدم شیوع کرونا در گیلان است‌.

قربانی از تهیه پروتکل‌های لازم برای بازگشایی کسب‌وکارهای پرخطر خبر داد و گفت: با شیوع کرونا بسیاری از کسب‌وکارها تعطیل‌شده و مردم با مشکلاتی مواجه شدند به همین دلیل ستاد مبارزه با کرونا پروتکل‌های ویژه اصناف پرخطر را تهیه و به آنان ابلاغ می‌شود ولی باز شدن این‌گونه مشاغل مستلزم رعایت پیوست‌های سلامت است.

وی با درخواست از مردم در خصوص رعایت نکات بهداشتی افزود: از مردم می‌خواهم کماکان به فاصله‌گذاری اجتماعی و هوشمند توجه کرده و از ترددهای غیرضروری در کشور و استان گیلان ممانعت کنند.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا