آخرین خبرهااجتماعیاستان هااسلایدر

تأکید سازمان جهانی بهداشت در خصوص به‌کارگیری آموزش‌های لازم در کنترل کرونا

کرونا

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با تأکید بر لزوم به‌کارگیری آموزش‌های داده‌شده به در خصوص کنترل ویروس کرونا گفت: سازمان جهانی بهداشت در خصوص کشورهایی که بعضی از ممنوعیت‌های آنان برداشته‌شده است توصیه‌ها و تأکیدات ویژه‌ای بر به‌کارگیری آموزش‌های داده‌شده توسط مردم در کنترل کرونا و رعایت نکات بهداشتی دارد.

به گزارش تدبیرشرق، محمدرضا نقی پور امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کشور از روز گذشته وارد فاز جدید اقدامات فاصله‌گذاری هوشمند شده است، اظهاد.ر کرد: پس از لغو ممنوعیت سفرهای بین‌شهری، از اول اردیبهشت‌ماه ممنوعیت‌های سفرهای بین استانی هم در کشور برداشته‌شده است و ما وارد فاز جدید اقدامات فاصله‌گذاری هوشمند شدیم.

وی با تأکید بر لزوم به‌کارگیری آموزش‌های داده‌شده به در خصوص کنترل ویروس کرونا گفت: سازمان جهانی بهداشت در خصوص کشورهایی که بعضی از ممنوعیت‌های آنان برداشته‌شده است توصیه‌ها و تأکیدات ویژه‌ای بر به‌کارگیری آموزش‌های داده‌شده توسط مردم در کنترل کرونا و رعایت نکات بهداشتی دارد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اذعان به اینکه رفتار مردم در عدم شروع موج دوم کرونا بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: رفتار مسئولانه و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و فیزیکی توسط مردم در تعیین اینکه فاصله‌گذاری هوشمند به سمت مهار بیماری کرونا می‌رود و یا شروع یک پیک جدید بسیار مهم و تأثیرگذار است.

نقی پور با تقاضا از مردم در خصوص عدم ترددهای غیرضروری در خیابان‌های استان افزود: مردم به‌ویژه افراد مسن و کسانی که دارای ریسک فاکتورهای بیماری هستند باید به نکات بهداشتی و خود قرنطینه کردن توجه کنند زیرا افراد دارای بیماری زمینه‌ای می‌توانند نوع شدید کرونا را مبتلا شوند.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا