آخرین خبرهااجتماعیاسلایدر

توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی در آستانه ماه رمضان: فاصله گذاری اجتماعی حداقل تا یک متر را رعایت کنید / برای جلوگیری از تماس بدنی، از احوال پرسی های فرهنگی مانند دست روی سینه گذاشتن استفاده کنید

ماه رمضان

سازمان جهانی بهداشت چند دستورالعمل را برای مسلمانان در ماه مبارک رمضان صادر کرده تا کمترین آسیب در هنگامه شیوع ویروس کرونا به آنان وارد شود.

با فرا رسیدن ماه رمضان، سازمان بهداشت جهانی به مسلمانان توصیه کرده است که برای حفظ سلامت خود در این ماه، به رعایت فاصله گذاری اجتماعی حداقل تا یک متر اقدام کنند.

دراین توصیه آمده است که از احوال پرسی های فرهنگی و مذهبی مانند دست روی سینه گذاشتن برای جلوگیری از تماس بدنی استفاده شود.

در این بیانیه آمده است: فاصله گذاری مانند تعطیلی مساجد و نظارت بر تجمعات عمومی و دیگر محدودیت ها رعایت شود و برگزاری هرگونه تجمعات مذهبی باید مطابق با رویه استاندارد ارزیابی خطرات باشد.

در کشور هند نیز علما و مفتی های همه فرق اسلامی از مردم خواسته اند تا آداب مذهبی از جمله نماز و مراسم های افطاری و سحری را در خانه خود انجام دهند. بالاترین مرجع مذهبی در عربستان سعودی نیز از مردم این کشور در ایام ماه مبارک رمضان از حضور در تجمعات پرهیز کنند و در خانه به اقامه نماز و نیایش مشغول باشند.

 /انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا