آخرین خبرهااجتماعیاسلایدر

سربازان وظیفه اموزش مهارت های کار افرینی می بینند

کار افرینی

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان گفت: سربازان وظیفه اموزش مهارت های کار افرینی متناسب با بازارهای نیاز استان می بینند.

دکتریونس رنجکش در کمیته تخصصی و راهبردی مهارت آموزی اشتغال کارکنان وظیفه افزود:
استفاده بهینه از ظرفیتهای پرسنل وظیفه و اماده سازی انان برای اشتغال و کار افرین پس از اتمام دوران خدمت سربازی از مهمترین اهداف اجرای این طرح است که موجب ارتقای سطح کمی وکیفی نیاز بازارهای کار خواهد شد.

وی اظهار داشت : باید تلاش کنیم تا با مهارت آموزی به کارکنان وظیفه متناسب با شرایط و نیاز بازارهای کار اشتغال و کارآفرینی را رونق دهیم و هدف گذاری ها در تربیت نیروی ماهر بازار کار باید درست انجام شود .
وی ادامه داد : هریک از این افراد با توجه به تجربه ،دانش و تحصیلات و نیروی جوانی که به همراه دارند؛ در صورت مهارت آموزی قادر خواهند بود در بازار کار آینده موجب تحول اساسی شوند.
وی یادآور شد: براساس تفاهم نامه همکاری بین وزارت کشور و ستاد کل نیروهای مسلح مقرر شد تا سربازان وظیفه شاغل در واحدهای مختلف نظامی با کسب مهارتهای موردنیاز در جامعه همزمان با سپری نمودن دوران خدمت به عنوان نیروی کار آینده پرورش یابند .
رنجکش اضافه کرد: در کمیته تخصصی راهبردی مهارت آموزی اشتغال کارکنان وظیفه باید تلاش کنیم متناسب با نیاز جامعه و بازار کار به مشاغل استان و ظرفیت شناسی برنامه ریزی مناسب، از این فرصت استفاده کنیم.
وی ادامه داد : این مهارت اموز موجب تربیت منابع انسانی مورد نیاز بازار کار در کنار تولید نشاط اجتماعی و ایجاد اشتغال و کار آفرینی های جدید خواهد شد.
به گفته مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان با توجه به محوریت اجرای این طرح با وزارت کشور و استانداری ها باید تلاش شود ضمن نیاز سنجی از وضعیت اشتغال و مشاغل موجود و بررسی نیازهای جامعه کار با همگرایی دستگاههای اجرایی استان چشم انداز مناسبی برای ایجاد فرصت های جدید کارآفرینی در استان ایجاد شود.

وی گفت:
اموز ش ها باید ذر سطوح اشنایی جامعه هدف سرباز با شرایط بازار کار و کار افرین و همچنین برگزاری کارگاههای حرفه اموز همراه باشد.

وی افزود: رصد وپیگیری وضعیت نیروهای آموزش دیده و برنامه ریزی برای دریافت تسهیلات و تسریع در فرایند کار افرین انان از دیگر برنامه های پیش بینی شده دراین طرح است .
وی گفت : سربازان وظیفه پس از پایان دوران خدمت و گذراندن اموز های مهارتی گواهی های مهارتی از مراجع رسمی دریافت خواهند کرد.
در این جلسه که نمایندگان وزارت دفاع ، نیروهای مسلح و دستگاههای اجرایی استان گیلان حضور داشتند هر کدام دیدگاهها و برنامه های سازمانی خود را تشریح و مقرر شد طی ۱۵روز اینده به منظور جمعبندی سیاست های اجرایی برنامه پیشنهادی نیز به اداره کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان ارسال شود.

/Guilan.ir

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا