آخرین خبرهااسلایدرسیاسییادداشت

دنیامالی اصلاح طلب یا اصولگرا؟!

دنیامالی

طی روزهای گذشته، انتشار تصویری از دیدار جمعی از منتخبین مردم گیلان و مازندران با محمدباقر قالیباف حواشی فراوانی را در پی داشته است. از عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی تا تلقی این دیدار به عنوان بیعت زودهنگام برای همراهی با قالیباف در فرآیند انتخاب رییس بعدی مجلس. البته عدم حضور برخی نمایندگان در این دیدار هم یکی دیگر از حاشیه های ایجاد شده بود.

نگاهی به ترکیب منتخبان گیلان حاضر در این دیدار، حکایت از گرایش اصولگرایی آنان دارد و لذا پیش بینی قرار گرفتن آن ها در مجلس بعدی در جمع رای دهندگان به قالیباف چندان سخت نیست اما در این میان حضور احمد دنیامالی، منتخب مردم انزلی انزلی که حداقل در نزد افکار عمومی و رسانه های کشوری فردی با گرایشات سیاسی نزدیک به جریان سیاسی اصلاحات معرفی شده است، قابل تامل بود.

اما چرا دنیامالی در دیداری حضور پیدا می کند که مهدی سعادتی، استاندار گیلان در دولت احمدی نژاد و نماینده منتخب مردم بابل به عنوان یکی از پروپا قرص ترین اصولگرایان هم در آن حاضر است؟ آیا می توان حضور دنیامالی را در جمع اصولگرایان، نشانه ای از اشتباه افکار عمومی و رسانه های استانی وکشوری درسنجش دقیق خلوص اصلاح طلبی او دانست؟

برای پاسخ به این سوال باید گفت به نظر می رسد ارتباط دنیامالی و قالیباف ارتباطی فراتر از جناح بندی های سیاسی مرسوم است. دنیامالی بین سال های ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸ معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران را در دست داشته است. به عبارت دیگر او معاون قالیباف در شهرداری تهران و گزینه مورد وثوق او به حساب می آمده است. از جمله پروژه‌های دوره تصدی وی در معاونت فنی و عمرانی می‌توان به برج میلاد، تونل توحید، تونل رسالت، پارک آب و آتش، تونل نیایش و تونل‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی تهران اشاره کرد.

گرچه بنابر پیش بینی های رسانه های عمدتاً اصلاح طلب، حضور دنیامالی در انتخابات چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در فهرست ائتلاف اصلاح طلبان بر احتمال عدم احراز صلاحیت او توسط شورای نگهبان می افزود اما دنیامالی توانست تایید صلاحیت خود را کسب کرده و حسن خسته بند، نماینده اصولگرای انزلی را در انتخاباتی تقریبا یک طرفه شکست دهد.

حالا با نگاه به رابطه تنگاتنگ فی مابین دنیامالی و قالیباف که دنیامالی را مجاب به حضور در جمع اصولگرایان می نماید، می توان این سوال را طرح کرد که آیا حمایت های احتمالی قالیباف، اثر و نقشی در روند احراز صلاحیت دنیامالی ایفا کرده است؟ آیا می توان ارتباط بین دنیامالی و قالیباف را تکرار الگوی لاریجانی-جعفرزاده در مجلس بعدی به حساب آورد؟!

نکته دیگری که می توان از روابط نزدیک دنیامالی و قالیباف استنباط کرد، اینست که در صورت جلوس قالیباف بر کرسی ریاست مجلس، از بین نمایندگان گیلان، دنبامالی بیشترین شانس را برای حضور در جمع هیات رییسه خواهد داشت. او شاید به زودی مزد حمایت های فراجناحی خود را قالیباف دریافت کند. حمایت هایی که در کرسی یک عضو شورای شهر تهران از شهردار وقت به عمل آمد. هر چه که هست به نظر می رسد در مجلس آینده، دنیامالی اصلاح طلب را باید جز حلقه اول قالیباف اصولگرا به حساب آورد!

/خزرآنلاین

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا