آخرین خبرهااستان هااسلایدر

احساس مسئولیت مدنی گیلانیان سرفراز همواره زنده است استاندار گیلان: از ظرفیت موکب‌های اربعین برای کمک به اقشار آسیب‌پذیر استفاده شود

موکب های اربعین

راستای بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص همدلی و کمک مومنانه به نیازمندان، اولین نشست ستاد اربعین استان به ریاست نماینده عالی دولت در گیلان برگزار شد.

به گزارش تدبیرشرق؛دکتر ارسلان زارع امروز (سه‌شنبه) در جلسه ستاد اربعین استان گیلان، اربعین را یکی از نمادهای مهمی عنوان کرد که فرهنگ آزادگی و تاکید بر توجه به سیره نبی مکرم اسلام (ص) و ائمه اطهار را ترویج می دهد و اظهار داشت: امروزه راهپیمایی اربعین ابعاد گسترده ای پیدا کرده و هرساله نیز گسترده تر می شود.

وی ادامه داد: الگوی مفهومی اربعین بویژه حرکت های وصف ناپذیری که از دلدادگی به اهل بیت عصمت و طهارت در کنار آن جلوه گری می کند با همه اقدامات تبلیغی و ترویجی صورت گرفته، همچنان نیازمند تبیین بیشتر خصوصاً برای نسل جوان است که در هجوم فرهنگ غربی که از رهگذر فرآورده های متنوع رسانه ای در قالب جنگ نرم به طور شبانه‌روزی ارائه می شود، بتوانیم اثرگذاری بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: یکی از مهمترین مفاهیمی که در موضوع مهم اربعین نیازمند توجه است؛ حرکت‌های جهادی آحاد مردم از نسل های مختلف برای تقویت وحدت، یادآوری حادثه کربلا، حماسه حسینی و ایثارها در میدان مبارزه حق علیه باطل بوده است.

استاندار گیلان افزود: فرهنگ غنی اسلام و تشیع علوی همواره سرشار از معنویت، نوع‌دوستی، فداکاری و کمک های خیرانه بوده و می باشد.

وی با قدردانی از اعضای ستاد اربعین و همه افرادی که در فراهم آوردن تسهیلات لازم برای حضور در سرزمین مقدس کربلا و شرکت در راهپیمایی بزرگ اربعین نقش آفرینی داشتند، گفت: گیلان در ارزیابی ملی در این بخش، جزو استان های برتر شناخته شد که توانست اهداف تعیین شده را با همکاری خوب مردم و زائران محقق کند.

 دکتر زارع در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در مناسبت نیمه شعبان مبنی بر اینکه «خوب است در ماه مبارک رمضان رزمایش گسترده ای برای مواسات، همدلی، کمک مومنانه به نیازمندان و فقرا در جامعه شکل بگیرد» ، افزود: در راستای تاکیدات معظم له؛ لازم است به همت خیران، هیات های مذهبی و کرامت موکب داران با شور و شوق؛ طراوت بخش این همایش بزرگ باشیم.

وی با یادآوری اقدامات خیرخواهانه خیران در دوره های مختلف همچون سیل، زلزله یا هر زمان دیگری که نیاز به امدادرسانی بود؛ گفت: خیران با وحدت تمام، نویدبخش همکاری بودند و به یقین اکنون نیز این حس انسان دوستانه و برادرانه به عرصه ظهور می رسد.

استاندار گیلان اظهار امیدواری کرد که با حمایت مردمی و مشارکت آحاد مردم با کمک های مناسبی که دارند؛ بتوانیم ازجمله استان های نمونه در انجام این کار و خواسته رهبری معظم باشیم.

وی با بیان اینکه باید زمینه نقش آفرینی مردم در جهت انجام اقدامات خیرانه، مومنانه و انساندوستانه را فراهم کنیم، گفت: نمونه های زیبایی از جلوه های کمک خیرانه مردم را در ایام بیماری کرونا شاهد بودیم و باتوجه به اینکه احساس مسئولیت مدنی و همبستگی اجتماعی میان جامعه ما خصوصاً گیلانیان سرفراز همواره زنده است، به خوبی عمل کردند.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه مردم نسبت به وضعیت هم‌استانی‌ها و هم‌نوعان خود حساس هستند و اقدامات شایسته‌ای انجام داده اند، گفت: نحوه جمع آوری کمک های مردمی باید به خوبی اطلاع رسانی شود تا شاهد مشارکت خوب اقشار مختلف باشیم.

وی با یادآوری اینکه هرساله مردم نیک اندیش گیلان در کمک به ایتام، فقرا و نیازمندان در ایام مختلف به ویژه ماه مبارک رمضان با برپایی سفره های افطار و نیز پرداخت مبالغی بیش از زکات فطریه از پیشتازان بوده اند، گفت: باید این خدمات به نحوی سازماندهی شود که راهگشا بوده و میان افراد مستحق به صورت عادلانه با حفظ عزت و آبروی آنان توزیع شود و کسی از قلم نیفتد.

 استاندار گیلان خاطرنشان کرد: هنرمندان، نویسندگان و صاحب نظران باید این فداکاری ها را به صورت خلاقانه و هنرمندانه در قالب های مکتوب و تصویری اطلاع رسانی و منعکس کنند و این مجاهدت ها را برای نسل کنونی و آینده به یادگار بگذارند.

وی با بیان اینکه کمک های خیرانه مردم به صورت ذره ذره جمع می شود، افزود: هر یک از مدیران و کارشناسان سازمان ها و نهادها به صورت داوطلبانه می توانند با اختصاص بخشی از حقوق خود به اقشار آسیب دیده از بیماری کرونا کمک کنند و برای ترویج این اقدام از طریق رسانه ها اطلاع رسانی کنند.

استاندار گیلان همچنین به منظور مشارکت در کمک رسانی به اقشار آسیب دیده ناشی از بیماری کرونا، ۱۰ روز از حقوق فروردین ماه خود را به این امر اختصاص داد.

/rash.ir

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا