آخرین خبرهااسلایدراقتصادی

مهرداد لاهوتی مطرح کرد: زیر سوال بردن عملکرد مجلس در بررسی بودجه بی‌انصافی است/مجلس از تمام ظرفیت‌ها استفاده کرد

بودجه

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: مجلس از تمام ظرفیت ها و توان خود برای بررسی لایحه بودجه سال ۹۹ استفاده کرد و قطعا اظهارات برخی از افراد درباره تعلل مجلس در بررسی این لایحه غیرمنصفانه است.

به گزارش تدبیرشرق ,به نقل از خانه ملت، مهرداد بائوج لاهوتی در واکنش به برخی انتقادات درباره روند بررسی و تصویب لایحه بودجه ۹۹ در مجلس، گفت: برخی این موضوع را مطرح کرده اند که مجلس می توانست بررسی و تصویب لایحه بودجه را تا زمان شروع انتخابات مجلس به پایان برساند، اما به نظر من این اظهارات و موضع گیری ها بسیار غیرمنصفانه و بی انصافی است، زیرا مجلس تمام تلاش خود را برای تعیین تکلیف این لایحه صورت داد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت لایحه بودجه سال ۹۹ را دهم آذر ماه تقدیم مجلس کرد و نمایندگان از آن زمان برای بررسی لایحه دست به کار شدند. بر اساس آیین نامه داخلی مجلس، بعد از تقدیم لایحه بودجه، نمایندگان ۱۰ روز فرصت داشتند که پیشنهادات خود را به کمیسیون تخصصی خود ارائه کنند تا این کمیسیون ها با جمع بندی پیشنهادات، گزارش نهایی خود را تقدیم کمیسیون تلفیق بودجه کنند.

وی افزود: مجلس بعد از تقدیم لایحه بودجه، تدبیری کرد که همزمان با ارائه پیشنهادات نمایندگان، کمیسیون تلفیق تشکیل و لایحه بودجه را بررسی کند تا در زمان دریافت گزارش کمیسیون های تخصصی، بخشی از لایحه را مورد بررسی قرار داده باشد.

بائوج لاهوتی ادامه داد: روند بررسی لایحه بودجه سال ۹۹ بر اساس آیین نامه داخلی مجلس صورت گرفت و در این میان هیچ تعللی در بررسی لایحه صورت گرفت، از این رو با احتساب تعطیلات رسمی مانند ۲۲ بهمن و جمعه ها، مجلس تا قبل از برگزاری انتخابات مجلس، تنها ۱۰ روز برای بررسی لایحه بودجه فرصت داشت که این میزان برای رسیدگی به لایحه ناکافی بود.

وی تصریح کرد: با توجه به ناکافی بودن زمان، مجلس تصمیم گرفت که لایحه بودجه را بعد از برگزاری انتخابات بررسی و تصویب کند، این اتفاق همواره در دوره های مجلس رخ داده به طوری که در دوره نهم مجلس نیز با توجه به برگزاری انتخابات، بررسی بودجه به بعد از این مسئله موکول شد.

مهم ترین عامل طولانی شدن بررسی لایحه بودجه، شیوع کرونا و دستور رسمی ستاد ملی مقابله با کرونا بود

وی گفت: مهم ترین عامل طولانی شدن روند بررسی لایحه بودجه در مجلس، شیوع بیماری کرونا و دستور رسمی ستاد ملی مقابله با کرونا بود، نمانیدگان مجلس مصمم به بررسی لایحه بودجه بعد از انتخابات بودند اما ستاد مذکور اجازه برگزاری جلسات علنی را نداد و در نهایت بررسی و تصویب این لایحه به کمیسیون تلفیق بودجه محول شد.

مجلس از تمام ظرفیت ها و توان خود برای بررسی لایحه بودجه سال ۹۹ استفاده کرد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: مجلس از تمام ظرفیت ها و توان خود برای بررسی لایحه بودجه سال ۹۹ استفاده کرد و قطعا اظهارات برخی از افراد درباره تعلل مجلس در بررسی این لایحه غیرمنصفانه است.

/دیارمیرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا