آخرین خبرهااسلایدربین الملل

میدل‌ایست‌آی: بن‌سلمان قصد دارد قبل از نشست گروه ۲۰ پادشاهی خود را اعلام کند

بن‌سلمان

یک پایگاه خبری گزارش داد که ولی‌عهد سعودی قصد دارد پیش از نشست سران گروه ۲۰ در آبان ماه سال آینده در ریاض پادشاهی خود را اعلام کرد.

یک منبع به پایگاه خبری «میدل‌ایست‌آی» خبر داد که «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی قصد دارد تا پیش از نشست گروه ۲۰ که قرار است در ماه نوامبر (آبان ماه سال آینده) در ریاض برگزار شود پادشاهی خود را اعلام کند.

بر اساس خبر این پایگاه خبری، بن‌سلمان قصد ندارد تا مرگ پدرش منتظر بماند تا جانشین وی شود و می‌خواهد مشروعیت پادشاهی خود را در زمان حضور پدرش تثبیت کرده و به دنبال آن است که در نشست ماه نوامبر نشستن بر روی تخت را اعلام کند.

بر اساس گفته این منابع، محمد بن سلمان پدرش را که از بیماری آلزایمر رنج می‌برد اما شرایط جسمانی خوبی دارد مجبور خواهد کرد تا از قدرت کناره‌گیری کند.

این منابع گفتند این اقدام آخرین مرحله از روندی است که محمد بن سلمان با خارج کردن «محمد بن نایف» پسرعمویش از ولیعهدی آغاز کرده بود.

یک منبع گفت: «وی می‌خواهد این اطمینان را داشته باشد زمانی که پدرش حضور دارد پادشاه شود.»

یک منبع دیگر گفت: «احمد بن عبدالعزیز (برادر پادشاه) تحت فشار قرار دارد تا حمایت کامل خود از محمد بن سلمان را اعلام کند. وی با پادشاه دیدار داشته و سلمان و دیگران در دادگاه از کلمات مودبانه‌ای استفاده کرده تا وی را تشویق کنند که از فرزندش حمایت کند.»

بر اساس گفته این منبع، «احمد این موضوع را شفاف ساخته که از این پروژه حمایت نخواهد کرد و هیچ کلمه‌ای در این باره نخواهد گفت. احمد به پادشاه گفته که وی به دنبال پادشاه شدن نبوده و اما به دنبال کسان دیگری است که به پیش بروند.»

روز جمعه، بیش از ۲۰ شاهزاده سعودی به دلیل آنچه که ظاهراً بخشی از کودتا برای سرنگونی ولیعهد عربستان بوده، بازداشت شده‌اند که «احمد بن عبدالعزیز» برادر شاه سعودی نیز میان بازداشت شدگان بوده است.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا