آخرین خبرهااسلایدرسیاسی

روحانی جنجالی جلسه ستاد بحران قم کیست؟

در حالی که سیستم بهداشت و درمان قم به شدت درگیر ویروس کرونا و نیازمند تمرکز و حمایت‌های مادی و معنوی همه دستگاه‌هاست، انتشار یک فایل صوتی از جلسه ستاد بحران قم که در آن یک روحانی که خود را طبیب اسلامی معرفی می‌کند جنجال‌ساز شده است.

 به تازگی فایل صوتی در فضای مجازی از جلسه ستاد بحران قم منتشر شده که واکنش های بسیاری را به دنبال داشته و بهانه برخی کانال‌ها برای هجمه به نظام و روحانیت شده است. در این فایل صوتی شخصی که خود را تقی‌نیا و طبیب اسلامی معرفی می‌کند، در حالی که مشخص است بدون این که عضو جلسه باشد، با اصرار وارد این جلسه شده است، از رئیس جلسه می‌خواهد به حرف‌های او گوش دهند.

ابتدا مسئولان حاضر در جلسه اجازه صحبت به وی نمی‌دهند و در نهایت با اصرار زیاد، به وی اجازه صحبت در حد دو دقیقه داده می‌شود.

او می گوید به اتفاق ۲۵ تن از اطبای طب اسلامی آمده تا صدای خود را به گوش رهبری برساند.

تقی‌نیا می گوید ۱۲ سال در حوزه طب اسلامی زحمت کشیده است؛ در همین ابتدا بین وی و یکی از حاضران در جلسه بر سر مدرک تحصیلی او جدال لفظی رخ می دهد و فرد مذکور به وی می گوید: «از کجا در زمینه طب اسلامی مدرک گرفته‌اید» و تقی نیا پاسخ می دهد: «از حوزه». پزشک در جواب می‌گوید: «حوزه علمیه صلاحیت دادن مدرک پزشکی را ندارد.» تقی نیا هم پاسخ می دهد: «آیا امام صادق هم صلاحیت ندارد و …»

در ادامه، این روحانی به انتقاد از اقدامات بهداشتی انجام شده می‌پردازد و می‌گوید: تا کی و کجا می‌خواهید همه جا را با الکل ضد عفونی کنید و ماسک بزنید. وی همچنین مدعی می‌شود که در تاریخ اسلام سابقه نداشته ۱۲۰ جنازه را بدون غسل و کفن و در گور دسته جمعی دفن کنند. مگر حرم اهل بیت ریسک پذیر است. مگر شفاخانه حضرت رضا پنجره فولاد نیست. به چه مجوزی آنجا را با الکل و مواد دیگر، ضد عفونی کردید؟!

وی ادامه می دهد: بنده به نمایندگی از اطبای طب اسلامی، تبریزیان، روازاده، ضیایی، خیراندیش و قاسمی اعلام آمادگی می کنم از صفر تا صد بیماری کرونا را به وسیله طب اسلامی به استعانت از ذات اقدس احدیت درمان کنیم.

وی می‌گوید هدفش این بود که اعلام موجودیت کند تا در روز قیامت شرمنده اهل بیت نباشد.

تقی نیا کیست؟

رمضانعلی تقی نیا، از ارادتمندان تبریزیان است که در کانال وی به عنوان فرد مستقل و مورد تایید تبریزیان معرفی شده است. عباس تبریزیان همان کسی است که ماجرای آتش‌زدن کتاب «اصول طب هاریسون» توسط وی و انتشار ویدئوی آن در فضای مجازی جنجال‌ها و واکنش‌هایی رسمی و غیررسمی را به دنبال داشت؛ تا جایی که صدای وزارت بهداشت و مدیر حوزه‌های علمیه هم درآمد.

تقی نیا همچین به عنوان استاد طب شیعی در سایت‌های محلی استان‌های شمالی کشور معرفی شده است که به سخنرانی و ویزیت رایگان بیماران لاعلاج و صعب العلاج(تمام بیماری ها)! مشغول فعالیت است.

این در حالی است که براساس نامه‌ای که علیرضا عسگری مدیرکل وقت دفتر نظارت و اعتباربخشی وزارت بهداشت در سال ۹۶ به معاونت‌های درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی نوشته است، فعالیت تبریزیان و شاگردان وی در حوزه طب سنتی و اسلامی غیرقانونی اعلام شده و خواستار رصد و نظارت بر فعالیت‌های غیرمجاز آقای تبریزیان و شاگردان وی و معرفی متخلفین به مراجع قضایی شده است.

حال سوال اینجاست که با وجود اینکه وزارت بهداشت بارها نسبت به فعالیت‌های غیرقانونی تبریزیان و همفکرانش هشدار داده و سیستم بهداشت و درمان کشور نیز از ناحیه آنها متحمل هزینه‌های بسیاری شده است، براساس کدام منطق اجازه حضور این اشخاص در جلسه مدیریت بحران استان قم که با موضوع کرونا تشکیل شده، داده شده است. آن هم در شرایطی که سیستم بهداشت و درمان استان و شهر قم این روزها به شدت با شیوع ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند و نیازمند بیشترین تمرکز و حمایت از سوی مسئولان است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد این فرد با یکی از اعضای جلسه همراه شده و مسوولان جلسه هم ابتدا متوجه غریبه بودن وی نمی‌شوند و در میانه جلسه نیز به زور مجال صحبت می‌یابد و دقایقی صحبت می‌کند.

گفتنی است بعد از اقدام جنجالی تبریزیان در آتش زدن کتاب هریسون شایعاتی درباره بازداشت وی منتشر شد، اما بعدا مشخص شد وی به نجف عزیمت کرده است. اکنون در حالی نمایندگان وی در حال فعالیت در فضای حقیقی و مجازی کشور هستند و نامه‌نگاری وی به سفرای چین و ایتالیا و تجویز روغن بنفشه و.. دستاویز تخریب وجهه روحانیت شده که در روزهای اخیر، رسانه‌ها از بازداشت فردی که مدعی ساخت داروی کرونا شده بود، خبر دادند.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا